Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Norbika2005-06-12 19:23:28 // 856
Szia Silver!Én is csak azért szántam rá magam a turbóra,mert én gyakorlatilag ugye autót építek a semmiből.Meg mindíg,mikor elhúz mellettem a környékünkön lakó srác a Subaruval,meghallom azt az isteni lefújószelep hangot,máris nembírok magammal.Úgyhogy nem halogattam tovább,sikerült beszereznem a motyót,Ing jóvoltából,nem is jött össze semii,de kisegített,szerencsére.Úgyhogy indul lassan a buli,csak még befejezzük a kasztni alját,és a futóművet.Viszont,ha már kinnt van a transaxle,muszály leszek legalább a szinkronokat kicserélni,amitől egy picit tartok,mert még sosem csináltam,de mindent el kell kezdeni egyszer.Szóval nálam tombol a turbó mánia!:-)
silversurfer2005-06-12 16:27:21 // 855
Ez egy jó ötlet, össze kéne már tényleg hozni!
silversurfer2005-06-12 16:16:31 // 854
Gratulálok az új autóhoz. Vagy inkább részvétem? :-(( Elég nagy pechszéria üldöz...
silversurfer2005-06-12 16:14:44 // 853
Sziasztok Visszatértem :-) Átolvastam a topicot, mi ez a nagy turbó mánia?? Néha én is gondolkoztam a dolgon de aztán elvetettem mert szerintem nem lenne túl autenetikus és tekintve a többletfogyasztást, még gyakrabban kéne tankolni, igy is csak kb. 400 km-t tudok menni egy tankkal. Szóval be kéne szerezni hozzá egy ülés mögötti tankot + váltó, futómű, motor átalakitás... Magyarul szinte újra kéne épiteni az autót. Erre kevéssé visz rá a lélek mert most működik egész jól. Talán majd egy másiknál ami darabokból fog összeépülni.
Wickey2005-06-11 21:31:15 // 852
Állt az út szélén a kocsi, szerencsétlen módon a jobb oldala volt kifelé. Jött egy civices fószer, valamit benézett, és röpke 250 méteres körzetben mindent letarolt, ideértve a 90es jobb oldalát. Két ajtó, sárvédő, lámpa kuka, elrepedt a szélvédő (ami valószínű egyenlő azzal, hogy megmozdult az A oszlop), meg kiütötte a jobb első kereket. Felniből kiharapott egy falatot. Verte volna hátba az autót a civices, akkor nem neki állt volna feljebb... ámbár valszeg akkor le lenne takarva feketével, ezt meg azért csak nem kívánja az ember... Telibevert a honda menet közben egy árkot, végigszántotta az útpadkát, és tőstől szakította ki, és görbítette el a féltengelyeit. Amúgy verte volna szét a bal oldalát, két balos ajtót úgyis akasztani kellett volna rá, így kettő helyett négy ajtót hozhatok... Meg a balos indexbúráért sem lett volna kár... Ki kell találni valamit, nincs átíratva, a biztosító meg ha jóltudom csak a tulajjal áll szóba.
remete2005-06-11 20:58:48 // 851
Basszus! Ez tényleg hihetetlen pechszéria... :-(((( - vágd meg a biztósítóját rendesen!
Attie2005-06-11 16:56:58 // 850
Hogy a picsába sikerült ezt összehoznia :((( Sajnálom a dolgot :(
EDDI2005-06-11 16:38:43 // 849
Ez egy szomoru hir!
Wickey2005-06-11 16:29:07 // 848
Nah, kezdem azt hinni, hogy engem az ág is húz. Totálkárra gyakta egy Hondás a 90est... Végigcseszte az oldalát olyan száz körüli tempóval az álló autónak. Kukás az egész jobb oldala. Na mindegy, legalább Hungáriás a csávó, lehúzom a biztosítót...
Zséke2005-06-11 12:46:36 // 847
Igen WV 2.0 8v a leömlő is "házi készítésű".
Norbika2005-06-10 21:29:38 // 846
Vasárnap reggel hívlak,hogy pontosítsuk,hova is kell mennem.
ingegnere2005-06-09 11:19:59 // 845
Norbika Tudnál hívni mostanában? Beszélnünk kellene.
ingegnere2005-06-09 08:14:24 // 844
Szép munka! Ez valami VW motoron van? Leömlőt egyedileg kellett hozá gyártani, vagy áttettétek a TT-ről?
ingegnere2005-06-09 08:11:48 // 843
Rendben Norbika, csörgess. Csak annyi van, hogy hétvégén nem leszek mobilis, tehát le kell jönnöd Gödöllőre, ha ez nem gond.
Norbika2005-06-08 10:56:18 // 842
Ja,ez OFF!Nem rossz:-)
Zséke2005-06-08 09:32:54 // 841
OFF! De had dicsekedjek vele!! Ezt a mocit "turbósítottam" utoljára.
A hét végén már ciripelt. Azér ezt a hangot nem tudja semmi más.
Ez egy 3 K-s hibridturbó vagy más néven audi tt turbó.
Norbika2005-06-08 09:28:26 // 840
Mindegy,a számodat felírtam,hívlak,amint van pénzem,hétvégén mindenképp taliznunk kell:-)
Norbika2005-06-08 09:21:30 // 839
O.K.Pénteken kapok pénzt,az jó,ha szombaton csörgök?
ingegnere2005-06-08 07:57:32 // 838
Hívj fel a 20 993-3303-as számon. Pesten át tudom adni akár ma este is. Hívj és megbeszéljük.
Lobot2005-06-07 23:23:21 // 837
Nem igaz! Ha jól emlékszem ez egy holland vas. Bár anno mintha a légszűrő megoldáshoz ezek a képek adták volna az ötletet.
Lobot2005-06-07 23:20:05 // 836
Ing: Nem kell csalódottnak lenned. Mivel van turbós GTV az országban. :-) Tényleg! Vegye már meg valaki.:-)
Wickey2005-06-07 22:38:56 // 835
Esetleg egyik hétvégén oldszkúl GTV-s szalonnasütéshez mitszólnátok? Megoldódna az átadás-átvétel kérdéskör menten. :-)
Norbika2005-06-07 20:15:09 // 834
Jó,szóval,ha áll az ajánlat,akkor azt kérem,jelezd,hol vehetem át,de az is jó,ha ajánlottban elpotázod,kifizetem átvételkor,ha megfelel.
ingegnere2005-06-07 12:36:55 // 833
Mit hol érhetsz el? GT turbo Alfettát? Azt itt: http://www.alfaman.freeservers.com/ A T3-at nálam.
Norbika2005-06-07 11:46:34 // 832
Mindenképpen kell,írj majd vissza légyszi.
Attie2005-06-07 11:43:11 // 831
A pihent agyúak topicban van egy Skyline video. Na annak recseg a váltója nem a transaxle Alfáké :)) Érdemes megnézni :)
Norbika2005-06-07 11:42:09 // 830
O.K.,a T3-ast megveszem.Hol érhetem el?
ingegnere2005-06-07 10:06:51 // 829
Nem, ez fent van a neten valamelyik oldalon.
remete2005-06-07 09:44:21 // 828
Hmm... ez a Lobot kolléga öccséé, igaz-e?
ingegnere2005-06-07 08:11:55 // 827
Na, Kedves "túrós" kollégák!

Lehet nyúlni a buxába. Ha tényleg turbósítani akartok, akkor hajrá!

Van 3 db eladó turbó a láthatáron. Egy db Garret T3-as, és 2 db IHI Uno-ról. A képeken ezek látszanak, a nagyobb a T3.
A T3 rendben van, a tengelye nem lóg, ára 45 forint
A 2 IHI közül az egyik jó, a másik sokat állt, így valószínű felújítós(!); a kettő együtt 50 forint.













Ha ezek után nem lesz egy turbós GTV sem az országban, akkor csalódott leszek.....:-)
Wickey2005-06-04 14:24:35 // 826
Reméljük tartós is. Más. Van két motor látóhatáron. 2.0V6TB meg 3.0V6 24V. Árban nagyjából ugyanott vannak, nem az fogja eldönteni. Állapotot kiszerelt motoron nem nagyon lehet felmérni, de mindkettőre van némi "garancia". Melyik lenne a jobb biznisz GTV-be, ha eltekintünk a hengerűrtartalom-kgfb vonatkozástól? A cél: 200LE+, ezt mindkét motor tudja. 3.0 24V-t már láttam gtv-be rakva, 2.0V6TB-t egyet sem. Túró útban lehet? Vagy mitől nem népszerű?
Saughassy2005-06-04 12:57:30 // 825
NNa ha te a 924es audi motors "Porschet" GTV ellenfélnek tartod..khm :) És ugye milyen rengeteg szaladgal beloluk jobbnal jobb allapotban.
Saughassy2005-06-04 12:55:07 // 824
Öö ha az szerinted fényezés volt akkor kérlek mutass rá a túlzásokra benne. :)
Norbika2005-06-04 12:13:48 // 823
Norbika2005-06-04 12:11:26 // 822
Nem tud valaki véletlenül jó állapotú(tehát nem felújításra szoruló,vérestorkú)turbót,eladót,esetleg olajhűtővel?Mindenképpen mechanikus kell,nem valami agyonkomputerezett dolog,mert akkor vehetek injektort is vezérlő motyókkal,ahoz nincs kedvem.Sima,kipuffos érdekelne.
Norbika2005-06-04 12:05:42 // 821
A konstrukció biztos,hogy jó,tényleg nagyon tetszett akkoriban a sajtónak,olyan embereknek,akik havonta több autót próbáltak ki,mint mi egy év alatt.Szerintem csupán az a helyzet,hogy mint minden autónk,ennek is megvan a gyenge pontja,urambocsá 23 év után illik tisztességesen felújítani,lehetőleg jó minőségű alkatrészekkel,nem mindíg vezet célra a kukázás,ezt magamon tapasztaltam a második váltómnál.
ingegnere2005-06-04 10:59:03 // 820
Mit akarok ezel mondani? Egy ótvar váltó lehet, hogy alapjáraton szétesik, de egy RENDESEN összerakott darab 300 Nm feletti nyomatékkal is megbírkózik, mialatt könnyedén, pontosan kapcsolható. A konstrukció tehát jó.
ingegnere2005-06-04 10:54:31 // 819
Érdekes....érdekes..... Még a végén kiderül, hogy Magyarországon lesz a legnagyobb tubós GTV koncentráció....:-) Csak halkan megjegyezném, hogy az alantlinkelt GTV-ben látott GTA motor és az általam készített, összerakott váltó (aminek folyamatát,képeit láthattátok) szoros szimbiózisban vannak egymással. Értsd, a könnyített váltó az új szinkronokkal fastcar GTV-jébe készült.
Wickey2005-06-04 09:21:02 // 818
Robi fikázta, te fényezted :-) Japán transaxle? Miért is kell, hogy transaxle legyen? Ezt nem értem. Japán és olasz váltókról volt szó. Nem japán és olasz transaxle-ről. Az félig-meddig ok, hogy a transaxle elrendezés hátrányban van a motor+váltó combókkal szemben a rudazat miatt. Erre írtam viszont a (924es) porschét (Ami a 2 literes Audi motorjával SOKKAL inkább gtv meg 75 ellenfél volt mint ferrari vagy lambó verő, azért ezt nem nehéz belátni). Sokkal több pénz? Magyarázd már el, hogy egy újonnan 1977ben 10 ezer USD-be kerülő (www.answers.com) Porsche váltója miért jobb, mint egy ennél biztosan nem olcsóbb gtv 2.0 váltója... A tíz dezsőből biztos sok pénz futotta a váltóra. Momentán a helyzet az, hogy egy lepukkadt Porschém volt (924-es), annak konkrétan ömlött az olaj a váltójából, valszeg mert valami barom nem tömítette le rendesen, vagy nem cseréltek szimmeringet. Ellenben láttam halom transaxle alfát, jókat, és rosszakat, egyformán kűzdött mindenki a váltóval. Amúgy, hallod, lehet hogy inkább kicserélek egy ezer forintos szimmeringet, és hétszáz forintért letömítem az egész váltóházat ragasztópasztával, minthogy szinkrongyűrűket cserélgessek meg komplett váltókat hézagoljak ki .
Saughassy2005-06-04 00:45:01 // 817
No akkor... en nem fenyeztem. Robi fikazta de kemenyen, erre irtam, hogy azert messze nem olyan szar a helyzet. Ez kicsit tavol all a fenyezestol. Mindazonaltal akkor miert is nem japan peldakat hoztal? Tovabbra sem latom az elsopro folenyt transaxle valto fronton a japanoknal. A Porschet meg tudtommal nem ott gyartjak, osszevetni meg ossze lehet az Alfaval, csak hat ezzel az erovel vesd ossze egy Ferrarival v Lamboval, mert az az arkategoria. Adott penzbol ennyire futotta. Ami meg a nem transaxle valtokat illeti, gondolom tul sokat te sem teszteltel a 70es evekben de elegge polirozza a szaksajto oket. Egyebkent olajfolyos 3x annyiba kerulos Porsche valto helyett vhogy en jo kompromisszumnak erzem az ido elott kopos nem olajfolyos Alfa valtot. Hozzateve persze, hogy ebbol a szeriabol a valtot erzem a leggyengebb pontnak. 75nel holtversenyben a kupplunggal.
Wickey2005-06-03 19:26:19 // 816
200 le körüli porsche? Abban miért patent a váltó? Ugyanott van ahol az Alfában, csak a kuplung van a motor után egyből. A váltó hátul. Ömlik belőlük az olaj általában, és ott is kényes dolog a rudazat kopása, de ez a legnagyobb bajuk. Félre ne értsd Sau, csippantom a transaxle-t, de azért nem kéne fényezni. Amit leírtál így van, azzal a kiegészítéssel, hogy az aluminium ötvözet ház nem a legsikerültebb anyagból van, de a rizszabálóktól a váltógyártás művészetében elért eredményeiket nem lehet elvitatni.
Saughassy2005-06-02 23:51:11 // 815
Nemtom milyen 200LE koruli 20 eves TRANSAXLE japan verdaban ultel amiben tokeletes a valto olyan uzemmod mellett, ahogy az Alfakat hasznaljuk. Azert annyira nem kellene lehordani. Sok mas szutyadekkal szemben pl mindig pontosan erzed hoyg sebessegben vagy e, nekem sosem akarta kidobni egyik fokozatot sem, viszonylag rovid utakon mozog, nekem nem lotyog. A 2es szinkron tenyleg nem all a helyzet magaslatan de ez legyen a legkisebb baj. En meg nem hallottam szettoro, ledaralodo darabokrol. Ossze vissza a 2es szinkron szokott beszarni de inkabb ez mint a teljes mukodeskeptelenseg... Tanulj meg valtani, en is igyekszem :)
remete2005-06-02 19:32:29 // 814
Ezek igen jó hírek!!! Érdekelnek a motyók; mélezzünk! A váltó se semmi, de olyan most nem kell, hála égnek :-))).
Robi2005-06-02 19:12:28 // 813
Igaz, nem szabad megfeledkezni a korról sem. Csak arra lennék kiváncsi, hogy a japánok hogy a fenébe tudnak olyan váltót csinálni, ami 20 év és 400 ezer km után is simán, könnyedén, reccsenés nélkül veszi a kettest, akár 80-as tempó körül, hirtelen átrántva. Arról nem is beszélve, hogy semmi holtjáték, halál pontos. A másik, amit nem értek, hogy ezeket a váltókat miért nem tudják lekoppintani? :) Egyébként a 10-es Aro-mnak is erősen transaxle-fílinges volt a váltója. :)))
Ali762005-06-02 11:25:32 // 812
Azért én hozzátenném, hogy ezek a váltók mind 20 év körüliek és ebből következik, hogy kb 15-20 évet elmennek hiba nélkül. Érdekes lenne egy mai váltót megnézni 20 év múlva, vajon hányszor kellett rendbetenni (bár a körülötte lévő autó sem bírja 8 évnél tovább:)
Remete: Leömlőnk van, a kis takarólemez, ami a leömlő tetejére van csavarozva és a téli levegő szívási helye szintén van, átvezetőcső szintén van, de ez nem eredeti.
Teljesen ÚJ! 75 1.8 turbo váltó 1425 Euro:
Wickey2005-05-31 22:07:32 // 811
Hát, olyasféle. Tavaly például kínosan sokáig kacarásztam az új Ignis (modern városi kisautó, hihi) hátsó merev tengelyén meg dobfékjén. Tény, hogy húsz fillér a fenti alkatrészek előállítási költsége, és az egész autó sem kerül valami horror összegbe (ámbár az ignis árából már autót is lehet venni), de akkor sem kéne valami egetrengetően modern csúcstechnikaként reklámozni.
Norbika2005-05-31 19:53:16 // 810
Na ja,ez kéren a teknika,nem első kerék,nem hátuldobfék,nem ecotec,ez sportautó,igényes fogyasztóknak.
remete2005-05-31 18:15:21 // 809
Erről van szó kérem vizualice:
Robi2005-05-30 19:00:22 // 808
Jahh, és még valami. Hogy is jön össze a transaxle és a syncro? Úgy, hogy a transaxle Alfák váltója általában botrányosan rossz, pontatlan, és még csak nem is nagyon szinkronizál, mert nagyon könnyen elkopnak a szinkrongyűrűk. Ez utóbbi problémára próbál tartós megoldást találni Ingegnere cartárs, már remélhetőleg sikerült is neki, de biztosat akkor tudunk majd, ha huzamosabban is használta a kész művet.
Üvegtigris2005-05-30 18:59:44 // 807
Köszi szépen... : )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak