Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro
Robi2005-05-27 20:43:06 // 756
Én eddig csak szoptam az Ajusával. Se a hengerfejtömítésük (Mazda 626 2.0D), se a szelepfedéltömítésük nem vált be.
bb182005-05-27 20:32:05 // 755
minden tömitést mindig azzal a nyomatékkal huzz le amit hozzá mondanak. a gyári a gyári tömitésre ( első beszállitásu ) vonatkozik. én néztem és van eltérés tömités és tömités közt a lehuzásban. ( az egyik huzosabb mint a másik ) egyébként ennek az az oka, hogy más-más anyagbol vannak, és a gyártási technologia is más
Norbika2005-05-27 20:14:06 // 754
Én Ajusát vettem,de még nem tettem össze a mocit.Viszont fegyvertény,hogy a régi tömcsi is Ajusa volt benne,igaz mindenhol folyt az olaj belőle,de nem hinném,hogy anyaghiba miatt.Elég rég tették össze.Úgyhogy ezzel próbálkozom.Majd ha eljön az idő,mondom a tapasztalatokat.Csak nem adnak rossz tömcsit ennyi pénzért.Lehet hogy tényleg minden tömcsire más nyomaték vonatkozik?Ezt érdemes lenne megtudni.
bb182005-05-27 19:26:49 // 753
tapasztalatom szerint glaser vagy ajusa egyre megy. én ajusát hazsnáltam mindenbe még nem fürödtem be vele. ( minden tömitésnek saját lehuzási manualja van, nem feltétlen a gyárival kell gépészkedni. lehet hogy ezért nem vált be neked ?)
bb182005-05-27 19:24:49 // 752
a leirtak alapján megtörténhet.
Wickey2005-05-27 16:52:46 // 751
Nem utolsó látvány az tény. :-)
De egy full polír V6TB sem néz ki csúnyán...
Rizzo2005-05-27 16:48:00 // 750
Wickey2005-05-27 15:28:55 // 749
Elképzelhető, hogy az anyaga elfáradt, és akkor letörik. De az is lehet, hogy könnyítve volt, és azért.
Más: motortömítés kérdés. GLASER-rel rakott már össze valaki motort (V6-ot)?
Az Ajusát kerülném, voltak vele negatív tapasztalataink.
Norbika2005-05-27 11:22:51 // 748
Azt mondja meg nekem valaki,hogy tudott az én dugattyúszoknyámból letörni egy jó 2 centis darab?Ezt így rakhatták össze annak idején,mikor "generálozták",vagy letörhet használat közben is?Igaz,hogy az olaj tele volt fémtörmelékkel,de a hengerfalba nincs belemarva.Lehet attól,hogy a hajtókarcsapágyaknak csak a bal oldala kopott,ferdén tolt a hajtókar,és feszítette neki a hengerfalnak,vagy túlmelegedett?
norbee2005-05-25 13:25:07 // 747
Há nem is tom... Eléggé fura ízű eperfagyi vót... :DDDD
remete2005-05-25 12:36:54 // 746
Télleg nem horror. Kérdés mennyire tartós.
remete2005-05-25 12:35:41 // 745
Igazán nincs mit, remélem komplikáció mentesen megy majd a dolog.
Norbika2005-05-25 11:32:25 // 744
Remete,köszi a Manualt,ez alapján simán összehajintom a blokkot.Keresgethettem volna ezeket az adatokat a Maróti Könyvesboltban egy hónapig.Szóval mégegyszer köszi!
Kicsifijjú2005-05-24 23:55:22 // 743
Semmi akadálya.
Minőségi tanúsítványt a mi kipufogóinkról kérj Ingegneré-től vagy Fastcar-tól (hengerenkénti leömlő), Adm-től (GTV közép-széria- és hátsó-sport dob), NaTo-tól (hátsó sportdob), vagy Norbee-tól (két eperfagyi...:o)).
Wickey2005-05-24 23:10:06 // 742
csekkdisz:
alfetta gtv puff
naon úgy néz ki, hogy gyárival egyező cuccosok, nemtúl horror áron. Gyárinál szebb hangú kipufogót gtv alatt még nem hallottam.
silversurfer2005-05-24 22:55:46 // 741
Kicsifijjú
Kipuffogó témában megkereshetnélek majd úgy kb 2 hónap múlva???
Mert akkorra tervezném a kicserélését (pénz), valami egyszerübb okés volna de nem akarom valami OFF-os szerelőre bizni hanem olyanra aki tudja mi kell az Alfettának és a GTV-nek :-)
silversurfer2005-05-24 22:50:04 // 740
Valakinek nincsen véletlenül egy kallodó fejtáma tekerője?
silversurfer2005-05-24 22:37:50 // 739
Aztaaaaaaaa...
Ilyet majd én is szeretnék :-))))
majd, előbb, utóbb...
silversurfer2005-05-24 22:35:33 // 738
Jó volna, de abba még valmi motor is kéne, utána működöképes állapotba hozni stb. úgyhogy most csak az aktuálisra akarok koncentrálni, úgy néz ki pár év múlva (1-2-3-4-5-10 :-) kész is lesz.
Aztán akkor tényleg kéne valami mindennapi használatra való autó (mondjuk egy 75 TD vegy egy diesel GTV :-)))))))))).
Ma ahogy először mentem hosszú útra (munkába) az új felnikkel és gumikkal majdnem elsirtam magam ahányszor volt valmi kikerülhetetlen kátyú ami előtt nem tudtam lelassitani. Persze pár ember meg csodálkozik mögöttem ha 10-el megyek át egy deformálódott villamossines kereszteződésen.
remete2005-05-24 21:15:00 // 737
Továbbmondva amire gondoltam: valamennyi ilyen "apróság", részlet - természetesen amellett a fegyvertény mellett, hogy működőképesen és szép esztétikai állapotban tartunk huszonéves autókat - annak a jele, mennyire törődünk ezekkel a gépezetekkel, mennyire fontosak számunkra. Ez persze simán jellemzi a tulajokat is... ööö... asszem ennyit szerettem volna mondani.
Ja, igen még egy valami fontos (ez tiszta kalambós :-)) - Ing'! Köszönöm szépen a kontaktot!
remete2005-05-24 20:45:35 // 736
Igazából félig-meddig a barátom ötlete volt a könyöklő (mondjuk nme tiltakoztan) - az eredetin csak bőrözéssel lehetne igazán segíteni (az egyik már sajna durván javítva van vassal :-). Egyébként számomra is fontos, hogy az autó lehetőleg minél inkább eredetit megközelítő állapotban legyen (szerintem fából könyöklőt 1984-ben is faragtak volna bele). Ezt csak azért, hogy nehogy azt higgye valami, hogy valami A..i A28-at akarok csinálni az autóból :-). Norbika: Az, hogy az extrák mikor jönnek... rá se ránts! A kadmiumos alkatrészeid számomra legalább annyira nyálcsorgatnivalóak, mint ingegnere kipuffogója, csak másként.
bb182005-05-24 13:52:09 // 735
én 10 ezer garanciát adok egy generálra akkor hogy menne tönkre ennyi idő alatt?
Attie2005-05-24 13:31:30 // 734
De hiszen csak 2 éve és 1 hónapja van nálad a 75 :)))
Norbika2005-05-24 13:12:36 // 733
Silver,megvetted a V6 kasztnit,amit mondtál,hogy megnézed?
Kicsifijjú2005-05-24 12:36:10 // 732
Megcsináltunk egyet...azután még egyet...utána hazamentem és beledőltem a fél collos hosszú szárba...:o)
Norbika2005-05-24 12:21:55 // 731
Norbika2005-05-24 12:06:33 // 730
Szerintem pont ez a jó ebben a dologban.Mindenkinek van valami egyedi az autón,nem tömeggyártmány,szerintem ez emeli meg nagyon az autó eszmei és anyagi értékét.
ingegnere2005-05-24 12:01:33 // 729
Csak mert felütötte fejét egy hering?! :-)
Azért csak figyeld, hátha becsúszik valami biznic.
ingegnere2005-05-24 11:52:56 // 728
Nem, nem, most nem konkrétan rólam, Non-Plus-Ultra, VIP, kiemelt aranykipufftömítéses ügyfélről, hanem magáról a kivitelezésről úgy általában, egy "utcáról jött" embernek.:-D
Remete kifaragtatta a restaurátor szaktekintéllyel a könyöklőt,aki valószínű soha életében nem akar ilyet többet látni.:-)
Ti megcsináltátok a kipumat, aztán soha többet nem akartatokilyet látni......aztán megcsináltatok mégegyet......aztán? :-DDDDDD
Tehát a szitu kb ugyanaz. Sok meló, sok szívás, amiér rengeteg pénzt kéne elkérni, de (legalábbis remete esetében) valószínűleg inkább nincs annyi pénz.:-)
Kicsifijjú2005-05-24 11:51:33 // 727
Belenéztem, felejthető...
Kicsifijjú2005-05-24 11:33:15 // 726
Kipuff: eddig is meg tudtunk egyezni...:o)
Topik: majd benézek, hátha okosodom...
ingegnere2005-05-24 11:20:59 // 725
Hát ez az, hogy milyen ára lenne?:-)
Ezt ti tudnátok megmondani, milyen árat kérnétek még egy ilyen munkáért?
Egyáltalán vállanátok-e? :-)
Amúgy mr-corso megnyitotta a topicodat!!!!!!! :-)
Saughassy2005-05-24 11:09:18 // 724
Ne add fel, nekem 3 évembe került, hogy az elso "felesleges luxust" megengedhettem magamnak, 4 Zender felnit. Addig csak a mechanika nyelte a penzt, de hidd el jol van ez igy. Fontosabb a muszaki allapot mint az esztetika. Szoval kitartas, annal nagyobb lesz majd kesobb az orom.
Kicsifijjú2005-05-24 11:06:38 // 723
És mégis milyen ÁRA lenne a kipuffod további részének...a Sud...?
Wehehe...:o)
ingegnere2005-05-24 10:53:27 // 722
Hát, egy ilyen projektnek, mint a te fa könyöklőd, ha lenne is piaci ára, az mindenképpen megfizethetetlen.:-)
Olyan ez kb, mint az én kipuffom. Barátságból egyszer, de inkább ne is halljak róla.:-) Azaz lehet, de akkor már ÁRA is lesz.
A kerékjáratba a burkolat alumíniumból van, pontos árat nem tudok, de 30 körül mozog. Az elérhetőséget elküldtem mélben. És mégegyszer gratulálok,mert nagyon szép, nagyon egyedi a könyöklő!
Norbika2005-05-24 10:13:57 // 721
Itt olvasva látom,hogy ki-mennyi extra dolgot talál ki,én meg még mindíg csak a lakatoshoz hordom a lóvét,meg a mocim cuccait gépműhelybe,közben meg alig bírok magammal,annyi ötletem lenne.A dobvédős dolgot asszem mondtam silvernek,hogy mindenképpen beszerzem én is.Na most,ha a lakatosom készen van az aljával,le is alvázvédőzte,akkor elvileg valami ismerőse kijön a műhelybe,méreteket vesz,elvileg ő fogja készíteni a dobvédőket az enyémre,elöl-hátul.Biztosra nem mondanám mikorra lesz készen,az ártól függ,mert közbe a mocit gyógyítom,így a zebpénz oda megy,de ha jóminőségűt sikerül alkotnia,beajánlom nektek is.Állítólag megbízhatok benne,nagyon precíz az ürge,ezzel foglalkozik,minden kiderül,ha fennt lessz az autón.Ha mégsem megfelelő a méret,vagy átsivárog mégis,max nem veszem át a verdát.De az alvázvédelem szeretett típusunknál szerintem elengedhetetlen.
Norbika2005-05-24 10:04:53 // 720
Semmi gond,de az ötlet nagyon megtetszett.Gondolom szép lakkozott fa.Nesze neked,A-s merci!Minden igényes apróság érdekel,úgyhogy vadul gyűjtögetem az ötleteket.De ez nagyon tetszik.:-)
remete2005-05-24 10:04:23 // 719
Köszönöm! Ami a krómcsíkot illeti, úgy tervezem, hogy keményített marhaből lesz benne. Azért a tipp nem rossz :-)! A kerékjáratba való műanyagos kontakt (deszépenfogalmazok) feltétlenül érdekel! Ezt is köszönöm!
Tökmás:
Akinek van Alfettája: bontóban jártamban keltemben beleakadtam itt Pécsen két Alfetta első sárvédő karosszériaelembe. Az indexek már nincsenek bennük :-), egyébként körrekten néznek ki (jobbos és egy balos).
remete2005-05-24 09:58:18 // 718
Egy barátom édesapja csinálta barátságból (kicsit fel is háborodott, amikor megtudta mire akarjuk rávenni - bútorrestaurálásban utazik ugyanis: kétzzel farag intarziákat pölö), úgyhogy nem tudom. Ha érdekel titeket, keresek egy bútorasztalost, aki vállal ilyet; ez volt a kísérlet. A barátom apja nem hiszem, hogy másikat is bevállal... sorry.
ingegnere2005-05-24 08:59:13 // 717
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=4552212635&category=34206
Fent van még egy!
ingegnere2005-05-24 08:04:41 // 716
Remete, ez nagyon szép lett!
Gratulálok.
E-Bayen lehet kapni króm csíkot a közepébe 7 dollárért.
Sárvédő lemez kapcsán: embereket nem hajtottam fel, de találtam hazai kontaktot, aki tud szerzni. Ha kell, megadhatom az elérhetőségét.
Tükörkapcsoló: Jubileumot ülünk, ugyanis pont ma 10 éve, hogy igértem neked, de ezidáig nem találtam. Ha türelmes vagy és tudsz várni, megköszönöm:-), ha nem, ez is beszerezhető e-Bayről. GTV-s, kétállású 75 dollár volt múlt héten.
ingegnere2005-05-24 07:59:00 // 715
Az a baj ezzel a topiccal, hogy nem lehet moderáltatni....
Wickey!
Elhiszem, hogy ideges vagy, meg vagy keseredve.
Nagyon sajnálom, ami történt.
De kérlek szerezz be egy magyar szótárt és a jelenlegi szókincsedet mellőzd erről a fórumról! A módszeres trágár beszéd élő szóban is zavaró, olvasva pedig, pláne a GTV kapcsán meg egyenesen bicskanyitogató.
Ha nem vetted volna eddig észre, itt az emberek a problémáikat is emberi nyelven, emberi hangnemben beszélik meg.
Senki nem vagyok, hogy előírjam neked, hogy hol, kivel, mit csinálj, de mint a topic gazdája megkérhetlek szépen, hogy vagy változtass hangnemet, vagy nyiss egy külön "GTV, ahogy Wickey azt elkpézeli" topicot. Rendkívül zavaró, ahogy néha megnyílvánulsz.
Norbika2005-05-24 07:49:46 // 714
Szép munka!Sokba fáj ilyet csináltatni?
Lobot2005-05-24 00:44:56 // 713
Addig ne köszönj semmit, amíg nincs nálad:-)
remete2005-05-24 00:29:02 // 711
Igeeeeen!!! Pontezaz!!!
Lobot2005-05-23 23:34:48 // 710
remete2005-05-23 23:22:50 // 709
remete2005-05-23 23:18:46 // 708
Részvétem :-((((. Erre nincs mit mondani. Remélem idővel megenyhülsz a GTV irányában.
Wickey2005-05-23 20:58:06 // 707
Ez így van, alapvetően sokat bír a korabeli motor (lásd a zöldet), de kenés nélkül ez sem megy. Ez az egyetlen hiba, ami "ellen nem véd" csak a "kérem kaccsoljja ki".
Rossz hiba, rossz időben. Autópályán, amikor nem is nézem a jobbszélen levő olajnyomást, nagy a zaj, a motor meg ereje teljében van (csak iszonyatosan kopik). Tényleg semmi feltűnő nem volt.
A piros lámpát meg bele akarom kendácsolni valahova egy kicsi, de erős fényű piros led formájában. A jeladó már megvan hozzá. Ráadásul a piroslámpa meg a mutatós műszer két teljesen külön helyen levő teljesen különböző jeladótól kap jelet.
Ahh.. mindegy. Olajpumpa felújító szakiparoskontaktom azóta van. Ezt persze messzire fogom hajítani, de VAN HÁROM olajpumpám, és ez az ami idegesít... mindösszesen háromból lehetett volna kiválasztani egy legjobbat... ha városban történik, ahol 5-10 km alapjáraton dugóban ketyegés után észreveszem hogy a műszer istenbiza nulla alatt mutat, és gázfröccsre sem javul... akkor 10ezer forintból megúszom.