Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Transaxle syncro

Robi2005-05-23 20:29:39 // 706
Elég nehéz lenne előre észrevenni, hogy az olajpumpa meg fogja adni magát.
Robi2005-05-23 20:28:51 // 705
GTV-ben elvileg nincs piros lámpa, csak a mutató. Asszem.
Norbika2005-05-23 20:24:12 // 704
6 év után vettem szárnyaim alá a GTV-t.Beindult,nagyon jól ment,csak füstölt egy picit.Saját lábán ment a két mgarázs közt.(otthon-lakatos)Szétborítottam a blokkot.törött gyűrűk,kopott csapágyak,letört dugattyúszoknya a 2. hengerben!!És ment,nem is rosszul,szinte mindíg elsőre indult,285 000KM-el( a fater szerint).Hát mi ez,ha nem jó verda.Lehet,hogy az enyém csak 2.0-ás más a blokk,de ugyanott rakták össze,ott tervezték mint a tiéd,és mondhatom,hogy nem végeztek rossz munkát.Lehet,hogy valamit nem vettetek észre,mikor összetettétek a blokkot.
Saughassy2005-05-23 20:16:33 // 703
Reszvetem!:( De hogy sikerult nem eszrevenni a borert elmeno olajnyomast? Elviekben 2 muszernek is jeleznie kellett volna. Es hogy halt meg a pumpa?
Wickey2005-05-23 19:58:47 // 702
Hát, az a motor elég érdekes az tény. Soha nem veszek többet komplett motort használtan egybeborítva. Nagy esküdözés volt, hogy hibátlan lezsírozott ésatöbbi... csahogy állt két évet. Lehet, akkor tapadt le a gyűrű, és törött el, amikor elsőre beindult. Akkor viszont újra is esztergálta a hüvely falát az fix. Nembaj, 2.5ös hüvely annyi van mint égen a csillag.
Wickey2005-05-23 19:27:32 // 701
Persze. A világ meg fekete, és fehér, szürkéről meg nem hallottál. Ugyanmá' Persze, nem használom normálisan. Aha. Arról lehet szó. Kérdezz meg akárkit, mit kap nálam egy autó. Lehet, nem kicsit elcsodálkoznál, milyen kímélőüzemben közlekedek nap mint nap.. gondolj arra, hogy télen is 10 litert evett az autóm nagy átlagban. Nem rendesen összerakva? Miért, mutasd meg, hogy lehet nem rendesen feltenni a kartert, amitől az olajpumpa tönkremegy (nem azonnal, 10k km múlva!!!). Persze, kicserélhettem volna az olajpumpát, de kérdezem én, mi a francnak, amikor szemlátomást jó volt? Honnan kellett volna tudnom, hogy 10ezer alatt elfárad? Vagy neked megvan mr röngentszem telefonszáma? Addmármeg... Fenntartom, hogy qrva nagy geciség volt ettől a fostól, hogy széthullott az olajpumpa, amikor olyan szépen összeraktuk. Nemtudom, hallottad-e a motor hangját azután, hogy kész lett. Azért nemaszondom, sau motorhangja az etalon, de köszönőviszonyban volt vele, és valszeg az előgyújtás állítás, és a motorelektronika beszabályozása után ennek is javult volna MÉG a hangja. Mindazonáltal sok, 4-5 éves V6nak nem volt ilyen szép hangja, mint ennek a huszonéves darabnak. Mindent meg én sem cserélgethetek ki, többek között azért sem, mert 1. nem vagyok milliomos 2. csak bontott alkatrészeim vannak. Annak meg sok értelme van a használtat bontottra cserélni. Ez van, cserbenhagyott a technika, immár másodszor, míg ezer sebből vérző elődje egyszer, 2:1 a fekete gtv javára, utálom.
Robi2005-05-23 18:06:05 // 700
Simán lehet hosszú életű. A zöld GTV motorja, amit mostanában fogok kivenni belőle, elment pár tízezer km-t, pedig valószínűleg eltört egy dugattyúgyűrűje, még amikor összerakták. És mégis.
Adam2005-05-23 17:38:18 // 699
Ha 10ezer kilomérert bír ki, akkor vagy szarul van összerakva, vagy nem használod normálisan. Ennyi. Ha meg most csak összedobálod, ugyanugy nem lesz hosszúéletű... sajnálom a GTV-det...
Wickey2005-05-23 17:04:25 // 698
done
Wickey2005-05-23 17:03:57 // 697
Hihetetlen jól néz ki ez a felni, gratulálok. :-)
Robi2005-05-23 17:03:03 // 696
Gyere fel icukára!
Wickey2005-05-23 17:00:56 // 695
Épp ellenkezőleg. Nekem autó való a kezembe, és nem Alfa. Tudod, vannak olyan elképzeléseim, hogyha összerakok egy motort, akkor ne 10.000km-ig működjön, utána meg hirtelen kidőljön az olajpumpa, persze autópályán, ahol észre sem veszem... Még egyszer megcsinálom. Utoljára. De már nagyon unom. Sőt, mit megcsinálom, összeokádom. Nem fogom fémtisztára pucolgatni, ötször áttörölgetni, simogatni. Belehányom a blokkba a cuccokat, és kész. Eddig kedves voltam vigyáztam rá. Mostantól ütni vágni fogom. Utána kidobom. ps: kezdem azt hinni, hogy a 3 literes blokkok olajozását gyárilag tényleg pöttyöt alulméretezték. Valaki mondta, vagy valahol olvastam, hogy a főtengely csapágyazás kenése a 3literesnél enyhén szólva nem annyira jól megoldott, mint a 2.5ösnél. Most fogom a 2.5ös és 3 literes blokkot, és összehasonlítom. Az eredményt közlöm.
Adam2005-05-23 16:12:42 // 694
Hát neked sem való autó a kezedbe...
Adam2005-05-23 16:11:50 // 693
Gratula, szép lett :o)
remete2005-05-23 13:15:22 // 692
Este rakok föl képeket a legújabb szerzeményeimről. Zsebkendő legyen ám mindenkinél! Ma ténylegesen kétszemélyessé vált a gépem :-), a hátsó traktust ottfogta a kárpitos :-).
silversurfer2005-05-23 12:43:17 // 691
Megvannak még a gyáriak, nem dobtam el őket, csak nem volt olyan karmos érintkező ami belemegy viszont valamivel addig is meg kellet csinálni üzembiztosan, mert a csatlakozó teljesen szét volt rohadva. Szerzek belevaló csatlakozót, aztán megtisztitom és visszarakom az eredetit ez volt a tervem :-)) Köszi, most állandóan nézegetem az autómat, lehet, hogy beteges?? ;-) Szivesen segitettünk, szerintem ez természetes :-))) A duda végülis működik ha dirktbe leföldelem, a kábel is OK csak valahogy a működési elvét nem sikerült megérteni, azt hittem, hogy az a fémkör (amin van a csatlakozó) hozzáér a azokhoz a réz gombokhoz az alján de nem. Az öntvényhez kéne hozzérnie??
Robi2005-05-23 12:43:08 // 690
Naon állat lett! Gratula hozzá! :)
ingegnere2005-05-23 12:32:13 // 689
ÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!! Pont akartam mondani, hogy mekkora mákod van, hogy még megvannak a gyári csatlakozók! Erre levágod...:-( Sajnos 10 emberből 9 ezt a megoldást választja a "kiszedem a bakelitházból és megpucolom" manőver helyett. Viszont a felnihez gratulálok! És hallottam a hétvégi nemes cselekedetedről (2/A), amiért külön köszönet!;-) A duda kapcsán szedd szét az egészet, nézd meg az érintkezéseket és a kormányrúd motortér felöli oldalán, azon a vastag öntvényen ép-e a kábel.
silversurfer2005-05-23 12:30:36 // 688
Ja, raktam fel az oldalamra elfelejtettem beirni :-)
Robi2005-05-23 12:25:44 // 687
Van róla képed?
silversurfer2005-05-23 12:18:58 // 686
Megvannak a felnik (Alessio Monza 7X15) és a gumik (Toyo Proxes T1R 205/55R15) :-)))))))))))))))) Szerintem nagyon sokat dobott az autón!
silversurfer2005-05-23 11:46:35 // 685
El is felejtettem, megoldódott a lámpa probléma is:
Elölről hatoltam be:-))) igy már azt a gumiharangot is könnyeb volt leszedni, az izzó nem volt kiégve (természetesen), viszont a csatlakozó erősen korrodált volt:


ezért hirtelen felindulásból levágtam az összeset (itt derült ki, hogy a másik oldalon a helyzetjelző azért nem világitott mert el volt szakadva a vezeték) és lecseréltem gyorscsatlakozókra (majd szerzek beakadós csatlakozót és akkor csak ki kell cserélni a korrodáltakat eredetire)


ezután mivel a jobb tompitott fényszoró csatlakozólyán továbbra
se folyt áram egy kis gondolkozás után kicseréltem a
kiégett biztositékot :-)))))))))))))))

Azért megpróbáltam beállitani a fényszórókat de nem az igazi...
silversurfer2005-05-23 11:31:17 // 684
Még a múlt hét végén elég sokat haladtam, úgy ahogy sikerült rendbehozni az elektromos rendszert:
- a tükrök működnek rendesen
- működik a hátsó ablak fűtése is
- a hátsó ködlámpa is világit
viszont ami nem sikerült az az ablakmosó (valami x-akta lehet mert a vezetékek, kapcsoló, relé, motor okés...) és a duda -> ez elméletileg működne de szerintem valami alkatrész hiányozhat belőle mert ha a csatlakozót hozzáérintem a kormány belsejéhez (föld) akkor működik,
van valakinek valami ötlete, hogy mi hiányzik??????

Wickey2005-05-22 21:31:18 // 683
2.8ast akarok megtúrózni. TD túróval. Az biztos jó lesz :-) Amúgy azzal van tele a tököm, hogyha semmi más ötlete nincs a kocsinak arra, hogy megszívasson, akkor meghal az AC, vagy a puszta közepén kifogy a benzin a sárga lámpa kigyulladásával egyidőben, akkor, amikor nem egészen 3 napja még ugyanekkor további 80km-et elment
Norbika2005-05-22 20:37:47 // 682
Ha szakszerűen rakjátok össze,nem hullhat szét az olyan können,csak ha mindíg elkened a száját.Meg akarod turbózni a 2.5-ös mocit?Nem hangzik rosszul.
Robi2005-05-22 20:30:33 // 681
2.4 tádét? :P
Wickey2005-05-22 20:27:04 // 680
jobb ötletem van. Pöcsöm fog vigyázgatni erre a fosra, úgyis széthullik, akkor meg összerakom a szétszedett 2.5ös blokkomat egy 2.5 főtengellyel, átfűzöm a 3literesből a hüvelydugó szettet, meg rácsapom a 3.0 hengerfejeket, és ráakasztok egy 2.4TD túrót. Ha már szétesik, legalább mennyen előtte bameg. Utána meg beletolom a dunába, és veszek valami rendes autót.
Robi2005-05-22 20:21:58 // 679
Veszünk a friccektül az íbéjrül.
Wickey2005-05-22 20:18:06 // 678
No, uraim, úgy nézki vagy némileg csökkenni fog a hengerűrtartalmam... valszeg újra 2.5ös lesz a személygépjármű. Kicsikét csapágyas lett. Az olajpumpa meg mondjon le. A következőt úgy kialátétezem, hogy a főtengelyszimmeringem sírva fog könyörögni az életéért az fix. nemvagyokboldog. (ps: emberi áron 3.0 főtengelye van valakinek? Illetve izgatna, hogyé mérik mostanság a csapágyakat)
remete2005-05-21 23:45:23 // 677
Hali Ing'! Találtál már partnereket a kerékjárati-ív-védő műanyag rendeléshez?
Robi2005-05-18 14:36:57 // 676
Hidd el, ez nem sufni. A magyar utak rendesen fogyasztották a 626-os Mazdám hátsó rugóit. Volt otthon 2 garnitúrám. Amikor elfogyott, elballagtam a Vörös-höz, és csináltattam két fasza hátsó rugót. Vittem egy mintát, és megmondtam, hogy milyen autóban volt, és mennyire pakolom a csomagtartót. Teljesen fasza lett, pont eltalálták a keménységet, gyönyörűen állt vele az autó. A 90-eshez csakis és kizárólag anyagi okokból nem csináltattam még hátsó rugókat.
Wickey2005-05-16 13:12:45 // 674
Törjön. Berakok egy másikat :-PP
Viktor852005-05-16 10:58:06 // 673
Norbika2005-05-16 10:47:36 // 672
Egy kis segítségre lenne szükségem,ha valaki tudja,írja meg légyszi,hogy mi a gyári meghúzási nyomaték:Főtengelycsapágy,Hajtókarcsapágy,Hengerfej,Vezérműtengelycsapágyak,szóval minden,ami az összerakáshoz kell.
Norbika2005-05-16 10:44:04 // 671
Ezzel a rugókováccsal vigyázni kell ám,mert ha kilágyult rugót hozatsz rendbe,az legközelebb nem lágyulni fog,hanem szépen eltörik neked menet közben.Ha kilágyult,elfáradt,kuka.Csináltani az megint más,mert a keménységet is az anyagválasztás(is) határozza meg,nem egy elfáradt vasdarabot fog még melegítgetni össze-visza.
Saughassy2005-05-16 09:53:15 // 670
Hat a sufniban csinalunk jobbat olcsobbert dolgok hosszu tavon nem feltetlenul jobbak a gyari megoldasoknal. Jja mondjuk 10-15% kemenyitest es 1 centi ultetest bevallalnek. De nem tobbet, mert ugye kozlekednem is kell vele Budapesten. Es hiaba lenne kurvastabil gyorsan, ha kerulgetnem kell miatta a bukkanokat.
Wickey2005-05-16 08:31:04 // 669
az meg a másik, hogy a gtv után (ami még nincs is extrém módon aszfaltra szögezve, összehasonlítva mondjuk edemével) a 90-es igazi limbóhintónak tűnik... Kényelmesebb is, az tény. De jobban is zörög csörög. (igaz, a gtv is nekikezdett nyöszörögni meg zörögni 10ezer km BP után).
Wickey2005-05-16 08:29:02 // 668
Ha nem akarod felkeményíteni meg ültetni, akkor jó. De most őszintén, ha egyszer kevesebbért csinálnak olyan rugót amilyet akarsz, akkor ragaszkodsz a gyárihoz? Legyen má' keményebb, meg tedd lejjebb vagy 20 millivel. Az még nem olyan sok, ki lehet bírni.
Saughassy2005-05-15 22:56:06 // 667
Nehez kovetni teged. Azt mondtad, hogy katalogus szerint tudnak megfelelot 75hoz. Akkor az nyilvan MEGFELELO. Tehat hosszban es kemenysegben is.
Wickey2005-05-15 18:29:18 // 666
Mert az olyan magas és olyan kemény amilyet te akarsz. Nekem ki voltak lágyulva a rugóim, azért kerestem meg a fószert hogy tudjam mi merre hány méter. Aszt' beleszaladtam egy komplett sportfutóműszettbe (Eibach rugók és Bilstein telók), és hanyagoltam a projektet, az Eibach elvileg pont annyival (15mm) van lejjebb, mint amit az én gyomrom egészségesnek tart.
Saughassy2005-05-15 18:09:13 // 665
Az mé jobb mint 22k ert komplett uj?
Wickey2005-05-15 17:06:08 // 664
Ezér mondtam, hogy szerezz valahonnan két darab akármilyen 75ös rugót. Amúgy a 30-40k irreálisan magas összeg véleményem szerint. 15k-t mondott nekem az ember a két rugó keményítésére, és 20mm-es összenyomására.
Saughassy2005-05-15 13:44:53 // 663
A problema ott van, hogy mikor kiszedem, mar lennie kell vminek amit beteszek:)
Saughassy2005-05-15 13:44:18 // 662
Ilyet csinaltatott Fastcar is, csak eppen vmi 30-40k ert 3 eve. Akkor mar egy gyari amit mondtal.
Wickey2005-05-15 13:12:31 // 661
Nemt'om, katalógus ezt mondta Alfa 75 3.0 1989-esre. A raktárkészlet meg tartalmaz a lenti áron a lenti rugóból. De ha felhívsz, és hozol két akármilyen hátsó rugót 75öshöz, akkor elvisszük a rugókovácshoz, és megprodukálja olyan magasra és olyan keményre amilyenre akarod.
Saughassy2005-05-13 22:11:48 // 660
Az milyen es mibe jo ?
Wickey2005-05-13 21:49:32 // 659
Jellemző méret: AA Amúgy 13 rongy darabja újonnan a Suplex rugónak. Sachs épp kifogyott.
Saughassy2005-05-13 16:33:43 // 658
Kicsit off... de nem tudja vki lemerni egy 3.0 V6 75 hatso rugojanak magassagat ures allapotban? Vagy a GTV6 et, kizarasos alapon ra kellene jonni, melyiket probalom epp megszerezni.
Norbika2005-05-11 21:26:32 // 657
Köszi a címet!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak