Tagok >> Jazzy >> 147 1.9 JTDm Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.9 JTDm Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:nero
Még nem is meséltem, hogy idén végre egyedüli nőként ugyan, de részt vehettem egy vezetéstechnikai tréningen! Pár hónapja került rá sor, a Michelin szervezésében :) A reggeli fagyos órákban már égett bennem a láz, hogy valami újat próbáljak ki, és bár a tréning gyakorlati részét megelőző elméletért nem lelkesedtem, utólag mégis nagyon örülök, hogy végighallgattam. Rengeteg hasznos infót megtudtam, például azt, hogy egyre több, velünk szomszédos országban kötelező a téli gumi használata, sőt sok helyen igen magas bírságra is számíthat az, aki nyári gumival közlekedik ilyenkor. Kiderült továbbá azt is, hogy az emberek többsége egész egyszerűen nem tudja, hogyan kell vészfékezni (!), és hogy nem minden esetben a 10 óra 10 perc a helyes kéztartás a kormányon. Megdöbbentem azon, hogy mennyire fontos a gumiabroncsokban a nyomás folyamatos ellenőrzése (2 havonta) és mennyit kockáztatunk azzal, ha nem figyelünk oda a gumik megfelelő cseréjére, karbantartására, kiválasztására.
A gyakorlati tréning során fokozatosan nehezedő körülmények között kellett megtapasztalni, hogy hogyan kezeljük a váratlan helyzeteket a megadott sebességben. A vizes útszakaszra érve a hátsó kereket a rántópad véletlenszerűen dobja ki jobbra vagy balra, nekem pedig reagálni kellett a hirtelen mozdulatra. Ez persze elsőre a fékezés volt, ám pár körrel később megtanultam, hogy fékezés nélkül, ellenkormányzással lehet egyenesbe hozni az autót. Ez valós körülmények között például egy lefagyott útszakaszra hajtva bármikor megtörténhet... Rettentő bénának éreztem magam, ami nagyrészt automatikusan jött, mert én voltam egyedül lány... :) Később, persze ahogy hallottuk az egymás teljesítményére vonatkozó megjegyzéseket trénerünktől, rájöttünk, hogy ez nem bénaság, hanem egyszerűen TAPASZTALAT és beidegződések kérdése. Az alap (beszoktató) akadályok megismertetését és egy megpördülést követően vízoszlopok tették lehetetlenné a tájékozódást,- ezt úgy kellett tekinteni, mintha gyalogosok lennének-, amit viszont természetesen ki kellett kerülnünk, ráadásul nem mindegy, melyik irányba!
Az a háromnegyed óra, amit a pályán töltöttem, pár percnek tűnt, annyira izgalmas volt, annyira szerettem volna még javítani a teljesítményemen. Nagyon hasznos volt a tréning, bár nem szeretném, hogy hasonló szituációkat produkáljon az élet, hiszen akkor az ártalmatlan vízoszlopok helyett gyalogosok, autók, járda, fa, épület, stb. lehet körülöttünk.
Kiderült az is, hogy mekkora a különbség a nyári- és a téli gumival felszerelt autó fékútja között. Két teljesen egyforma autót próbálhattunk ki (direkt nem írom le a márkáját), az egyiken Michelin nyári gumik, a másikon Michelin téli gumik voltak. Ezekkel kellett városi tempóra felgyorsítani, majd vészfékezni a jeges utat imitáló burkolaton. Megdöbbentő volt a különbség, nyári gumival hiába nyomtam a féket, csak csúsztam megállíthatatlanul és csak a mintegy 50 méteres csúszós szakaszt követő száraz burkolaton állt meg az autó. A téli gumikkal viszont a csúszós burkolat felénél meg tudtam állni. Nem szívesen képzelném ezt el például a Körúton...
Én kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget mindenki számára a jogsi megszerzését követően, bár tény, hogy nem olcsó mulatság. De mindenképpen olcsóbb, mint bármilyen sérülés az autón... Amennyiben tehetem, vagy lesz rá lehetőségem, biztosan fogok menni máskor is, hiszen számtalan olyan szituáció lehet még az életben, amelyekre nem árt, ha felkészülünk.
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=0OqR40MjWAc&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=MPywVGN7F-0
Végre!!! :)) Az előző tulaj által okozott horpadások, karcolások ELTŰNTEK ;) teljes kaszni fényezés és polír történt, köszönet érte G-MANN-nak és Bazsinak.
Ezen kívül megtörtént a segédlengőkarok cseréje is, erre február óta készülök, nincs több nyekergés, csak halk suhanás, amennyire ez egy diesel autóval kivitelezhető :)
felkerültek a nyári flippfloppok,
a gumikért hála G-MANN-nak, a felnikért pedig Bazsinak (L) :)
Jemen riasztót kapott, amit ugyan először csúnyán elcsesztek, de szerencsére ma korrigálva lett a hiba (köszönet érte Bazsinak :)) és mától fel van szerelve egy egy Caesar riasztóval végre. Tervben van hamarosan egy váltózár is...
megkapta a vadonatúj téligumikat, valamint cserélve lett a tolatólámpa izzója.
minden egyebet a drága ex-tulaj elvégeztetett rajta alaposan pár ezer km-el ezelőtt :)