Tagok >> KZM_Rosso147 >> 147 2.0 T.Spark Distinctive >> Blog
- Típus:147 2.0 T.Spark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Piros
Ma hoztam el az Alfát az ötödik szervízéről, alap indok az olaj+szűrő csere volt, de a korábbi szelepszárszimering csere nem oldotta meg az olajfogyasztást, ezért dugattyúgyűrű cserével egybekötve lett végre hajta a kötelező szervíz. Valamint az első felső lengőkarok kopogtak, így azok is ki lettek cserélve.
A dugattyúk egy kis módosításon is átestek, még pedig kis olaj elvezető furatok formájában, remélhetőleg az új gyűrűk és az átalakítás mostmár megszünteti vagy legalább minimalizálja az olajfogyasztást :).
Gyűrűgarnitúra(gyári Alfa): 75240 Ft
Hengerfejtömítés: 18850 Ft
Tömítőpaszta: 4570 Ft
Lengőkar 2db: 45056 Ft
Selenia 6l: 18030 Ft
Olajszűrő: 1450 Ft
Levegőszűrő: 2840 Ft
Pollenszűrő: 3536 Ft
Klímatisztító: 3260 Ft
Az első stab. rudak még mindig kopognak, egyszer biztos sor kerül ezekre is :).
Ma sikerült meglátogatnom egy olasz autóbontót, és beszereztem a hiányzó fekete szövetes könyöklő fedelet, most már teljes a belső összkép :).
Valamint ha már ott jártam vettem egy légbeömlőt is, mert a hátsó ülés előttinek el volt törve egy lamellája, pont amelyikkel állítani lehet a légbefújás szöveg.
A beszerzett alkatrészeket egyből be is szereltem, 2 csavar, 1 csavarhúzó, meg némi törölgetés kellett hozzá :).
(képek később)
Ma PZ147 jóvoltából és segítségével a szürke plüss belsőt ki tudtam cserélni fekete szövetre, amelyre azért volt szükség, mert az ajtókárpitok szakadtak voltak.
Az ülések egy az egyben cserélve lettek, az ajtókárpitoknál csak a belső plüss betétek lettek kicserélve a fekete szövetre.
A kárpit betét nem éppen úgy alakították ki, hogy cserélhető lehessen, ezért ezzel volt a legtöbb munka. El kellett törni az összes műanyag forrasztást, hogy ki lehessen szedni a régit, és be kellett ragasztani az újat, de a munka minden percét megérte a végeredmény.
Hátra van még a tökéletes összképért egy fekete szövet borítású könyöklő fedél beszerzése, amely már folyamatban van. Valamint a régi plüss belső eladása, remélem sikerül rá vevőt találjak.
Ma hoztam el az Alfát a negyedik szervízéről, amelynek során ki lettek cserélve a szelepszár szimeringek és az első kerékcsapágyak. Az elsőre azért volt szükség, mert indokolatlanul sok olajat csipegetett be, a másikra azért, mert elég hangos búgó hang hallatszott előről.
A búgó hang eltűnt, de az olaj fogyás ellenőrzésére kell pár száz kilóméter :). Ami biztos, hogy a 2.0-s motor hangja szebb lett, és szerintem jobban is húz :).
Szelepfedél tömítés: 10320 Ft
Szelepszár szimeringek: 3759 Ft
Vezérműtengely szimeringek: 1071 Ft és 2130 Ft
Első kerékcsapágyak: 69440 Ft
2l Selenia (csak a biztonság kedvéért): 7110
Kezd végre műszakilag teljesen összeállni az Alfa, de még mindig van mit javítgatni rajta. Következő szervíznél az első stabilizátor rudakat kell kicserélni, mert kopognak, valamint a kormányműből minimálisan szivárog az olaj.
Miután két hétig próbálkoztam egy AUX kábelt működésre bírni a gyári fejegységgel sikertelenül, már nem tudtam lemondani arról, hogy ne csak CD-ről tudjak zenét hallgatni az Alfában. Így a héten beszereztem egy JVC KD-X220 mechanika nélküli fejegységet, hozzá egy 32GB-s 3.0-ás pendrive-ot, egy beépítőkeretet és egy antenna adaptert.
Ma megérkezett minden szükséges alkatrész a beszereléshez, így nem tudtam tovább várni, muszáj volt beüzemeljem.
PZ147 telefonos segítségével hozzá is láttam a bekötéshez, mert egy vezetéket meg kellett cserélni a fejegységhez adott kábelen, hogy be lehessen kapcsolni.
A régi fejegységet problémamentesen sikerült kiszerelni (A megfelelő szerszámmal a hülye is tud dolgozni :) ).
A keret beszerelése már nem volt ilyen egyszerű, a műszerfal nyílását 3 oldalon meg kellett faragni, hogy beférjen, de végül sikerült. Ezután a fejegység bekábelezése már gyerekjáték volt az antenna adpaterrel és a módosított kábellel. Első próbálkozásra életre kelt, így mehetett is a helyére :).
Fejegység: 15990 Ft
Pendrive: 7190 Ft
Beépítőkeret: 1725 Ft
Antenna adapter: 250 Ft
(Képekek a beszerelt fejegységről később.)
Ma sikerült egy kicsit szebbé tenni az utasteret egy új váltógomb segítségével. A kissé viharvert régit lecsereltem egy új utángyártott darabbal.
A cseréről csak annyit mondanék, hogy tényleg vigyázni kell a váltógomb levétellel, mert nagyon könnyen orrba verheti magát az ember... :) (saját orromon tapasztaltam...)
Ma a nyikorgó hangok végre eltűntek, és újra csak az Alfa motor dorombolását hallom vezetés közben :). Ehhez persze ki kellett cserélni pár dolgot:
Első Toronygumik: 15200 Ft
Felütközésgátlók(+porvédők): 7640
Ezek mellett a légzsák visszajelző is meg lett csninálva, végre nem kontakt hibás.
Valamint plusz 2 liter Selenia(7100 Ft) is be lett szerezve, mert az Alfa egy kicsit több olajat eszik a kelleténél. Ez lesz a következő probléma, amit meg kell oldani.
Karácsonyra megleptek egy Shark Fin antennával, amelyet 25-én már fel is szereltem az Alfára. Egy kis gépészkedés kellett a felhelyezéssel, mert az íve az antenna aljának nem egyezik meg a tető ívével, így nem feküdt fel a tetőre. Szerencsére az alsó műanyag lapot tartó csavarok kiengedésével sikerült kiküszöbölni ezt a problémát :).
Ma sikeresen beszereztem, PZ147 segítségével, egy méretpontos gumiszőnyeg garnitúrát.
Ma sikeresen beszereztem 4db új téligumit a régi felnikhez:
Continental ContiWinterContact TS850 205/55 R16 91T: 25536 Ft