Tagok >> KZM_Rosso147 >> 147 2.0 T.Spark Distinctive >> Blog
- Típus:147 2.0 T.Spark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Piros
Ma meg volt a második átvizsgálás az Alfán. Abból ami az előzőből kimaradt, szinte minden meg lett csinálva:
Termosztát: 11777 Ft
Kipufogó konzol: 800 Ft
Fékolaj: 1810 Ft
Valamint be lettek állítva az ajtók, és ki lettek takarítva a fékek. Kezd végre teljesen összeállni műszakilag az Alfa :).
Még egy téligumi szettet és egy ablaktörlő lapát szettet szeretnék beszerezni jövőhéten.
Ma újabb apróságok lettek rendbe hozva az Alfán.
A bal hátsó elektromos ablakemelő kapcsolója, nem akarta lefelé mozgatni az ablakot, csak felfelé. Szerencsére könnyű kiszerelni a kapcsolót, így egy kis tesztelgetés után kiderült, hogy meg van szakadva az áramkör a nyákon. Egy kis réz vezetékkel át lett hidalva a szakadt rész, és már működik újra lefelé is az ablak emelő :).
Az előző tulaj elég durván szedhette szét a jobb oldali tükröt, mert a mechanikáját sikeresen eltörte, így alig tartotta valami a helyén. A hiányzó műanyag "tengely"-t, amin forgott régen a mechanika, pótolva lett egy vastagabb acél dróttal, így megint stabilan áll a helyén a tükör :).
Ma reggel sikeresen beszereztem gyári 16"-os Alfa Romeo felniket, amelyek nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a régiek. A nyári gumik át kerültek rá, a régi felniket elraktam, jó lesz majd a téli gumikhoz.
Ma Zsolesz_145 jóvoltából sikerült beszerezni kerékőrt a felnikhez. Fel is pattintottuk őket a helyükre, most már nyugodtabban hagyom kint az autót a pesti utcákon :).
Ma végre meg lett csinálva az ajtóhatároló a bal első ajtónál, és megszűnt a rémes kattogó hang, ami az ajtó nyitásakor és csukásakor volt hallható. Az alap probléma az volt, hogy az eredeti stift már meg volt hack-elve egy csavarral, ami mozgott a lyukban. Szétszedés és méricskélés után kiderült, hogy hosszabb a stift és a rajta lévő műanyag "henger" mint maga az ajtóhatároló, így a csavar csak a stift-et szorította nem az ajtóhatároló két elemét. Egy kis reszelés a stift végéből, egy kis farigcsálás a műanyagból, és máris minden a megfelelő méretű lett. Összeszerelés után eltűnt az idegesítő kattogó hang.
Egy másik érdekes hibát is sikerült megjavítani az Alfán, még pedig a csomagtér világítást, ami hol működött, hol nem. Kapott egy kis WD40-et a kapcsoló és a csomagtér ajtó zárja is. Úgy tűnik csak kontakt hiba volt.
Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft
A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.
Ma meg volt az első apró szerelés az Alfán:
1. A rendszám meg lett igazítva, mert úgy volt felszerelve, hogy rálógott a pajzsra
2. A hátsó ülésnél a szellőző rácsa szét volt esve, szerencsére csak ki voltak pattanva a lamellák, így elég könnyen meg lehetett javítani