Mutasd

>> Szerviz2021-09-18

Tegnap megjöttek az új első lengéscsillapítók.Ma neki is álltam a csarének.A jobb oldalon volt egy megszakadt menetű csavarom felül.Raktam rá két anyát,így volt évekig.Ma ezt cseréltem Elmentem az skf-be,természetesen nem volt ilyen csavarjuk.Elődurtam a féloffos megmaradt csavarjait,amit évek óta rakosgatok.Találtam megfelelőt,igaz fél centivel hoszabb,de el fért.A bal oldalon a lengéscsillapító aljában még a gyári imbusz csavar volt.Tettem egy probát,de meg se mozdult.A fejét meg nem akartam szétbarmolni.Így az alátétnél levágtam flexel,hogy a kockaanya megmaradjon.Utána addig gyaláztam ütvecsavarozóval,mig csak ki jött a csavar is.Jól bele tud rohadni az alumíniumba.E helyett rendes hatlapfejű acélcsavart raktam be.A másik oldalon 6 éve cseréltem ugyanerre és azt ki lehet szedni.Hosszú nap lett,de ez is kész.A toronyszilentek jó bőven kaptak szilikonzsírt.Még egész jó állapotban vannak,hála a 6 évvel ezelőtti hasonló kezelésnek.A kormány eddig sem volt hely de nehéz,most viszont igazi 1 ujjas.Egy darabig megint csak tankolni kell.A tervezett szervizek letudva.

 
>> Szerviz2021-09-15

Ma meglátogattuk a helyi vizsgaközpontot,az aktuális műszaki vizsga miatt.Az autó vette az akadályt,viszont a jobb első lengéscsillapítóm csereérett.Úton az új természetesen párban.
307000 km.

 
>> Szerviz2021-09-06

A tegnapi nap az alfáé volt.Lecseréltem a vezérmű szíjat.Ina szett volt benne.Ment 73000 kilómétert.Nem mondanám,hogy már hej de gatya volt.Most is az került bele.Kapott fagyállót.Valamint cseréltem az olajat és az összes szűrôt.Olajbol most nem selénia lett.Kíváncsiságbol kipróbáltam a motult.Lehet placebó,de mintha nem lenne annyira kemény a járása alapjáraton
307000 km

 
>> Tuning és extra2021-09-04

Megint bekattant🤣Tök véletlen esett elém,hogy már emberi áron lehet venni 7 colos mp5 fejegységeket.Ami viszont főleg megfogott,hogy ugyan 2 dinesek,de rettentő vékonyakat is találtam.Némi tanakodás után úgy dôntöttem,hogy beruházok egyre.A középkonzolt nem akartam szétbarmolni,így egy olyan megoldás született,ami egy óracsoport takaróval visszaállítható gyári állapotúra.A fejröl röviden.Androidos 2 giga ram 16 giga rom.4x 50 watt.Előtte nekem egy kenwood volt bent.Nem mondanám a bot fülemmel,hogy némi állítgatás után ez roszabbul szól.A navi része jól teszi a dolgát.A kihangosítóhoz kell a külső m8krofon.A benne lévő nem igazán használható.A vele kapott rögzítőfülek kb semmire se jók.Faragtam helyette másikat.A beépítő keret is egy nevetség,viszont alapnak jó volt.Ebböl faragtam egy elfogadhatót.Összességében nem bántam meg a beruházást.Szoftveresen még eztán finomítgatom.

 
>> Szerviz2021-07-09

A négy éves Tic lámpáim botrányosan néztek ki.A bal oldali erősen kezdett besárgulni.A jobbos annyira nem,cserébe arrol táblákban vált a bevonat.Némi guglizás után úgy döntöttem felpolírozom őket.Ha nem jön össze max megint veszek egy párt.A q11 fényszóró polírozó szett le volt akciózva 50 százalékkal.Mindenképpen olyat akartam amiben van uv elleni védőbevonat is.Ez olyan.A polírozás menetét nem akarom leírni századjára.Rengeteg infó van rolla neten.Igazábol annyi,hogy a fúróba való fejjel kicsit macerás dolgozni.Nem lehet annyira stabilan fogni ,hogy néha néha ne ugorjon meg.Így én kézzel is átcsiszoltam a lámpákat mindhárom papírral.Cserébe viszont a papírok jó minőségűek.Polír pasztát is jó bőven adnak hozzá,és az uv védő folyadék is bőséges.Tulajdonképpen még egy akcióra elég a maradék.Én a végeredménnyel elégedett vagyok.Ha még tartós is lesz akkor főleg.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1625855189-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2021-06-02

Tegnap munka miatt Pestre kellett mennem.Ha máe ott voltam benéztem az érdi és vecsési bontóba.A klíma vezérlő panelemnek le volt törve az egyik füle.Kapott másikat.Az infócenterem meg már csak 30 fokban volt hajlandó működni.Ráadásul a vékonyabbik kábel vezetéke csak úgy lógott stekker nélkül.Ezt is cseréltem.A régit viszont nem kukáztam.Egyszer ha lesz időm és kedvem behatóbban tanulmányozom majd.Erős a gyanúm,hogy valami szalagkábel kontakthiba a tipusbetegség forrása.Az enyém .indíg úgy tért észhez,mintha akkor adtam volna rá a gyujtást.

 
>> Szerviz2021-05-22

A főtengely szíjtárcsa cseréje közben tünt fel,hogy a felső motorkitámasztó egyik fele szakadt.A szíj görgői sem voltak már az igaziak.Így kapott egy új kitámasztót és egy hosszbordás szettet.Közben keletkezett némi légzsák anomália.A visszajelző először csak úgy random módon hol kigyulladt hol elaludt.Mostanra eljutottunk oda,hogy folyamatosan ég.Mivel szolnokon jártam,bementem a fiathoz hibakódolvasásra.Időpontot akartak adni,de miutân pontosítottuk,hogy csak ki kell olvasni a vezérlőt azt megcsinálták.A sofőr oldal szakadt anyós oldal túl magas érték.Elkezdtem bele ásni magam a témába.A légzsák ellenállása 2.3 ohm kéne legyen.Elsőre kivettem a sofőrülést.A csatlakozóhoz faragtam egy mérő adaptert,mivel olyan a kialakítása,hogy ha széthúzzák egy lemezrugó rövidre zárja az érintkezőket.Maga a légzsák jó.Ezt mondjuk sejtettem.Eddig is ez volt az autóban.Kibányásztam a régi ülésemböl a kábelt.Rádugtam a légzsákra.Jó értéket mutatott.Betettem az ülésbe.A támla résznél visszaragasztgattam a kábelt a helyére,ami nem túl egyszerű úgy hogy fent a kárpit.Ülés mehet vissza.Közben rendeltem egy kkl kábelt a hiba törléséhez.Másnap következett az anyós oldal.Ez már 40 ohm feletti értéket mutatott kiszereléskor.Ebben is az üléskábel volt a ludas.Ezt is cseréltem.Közben kiderült a hiba vélhető oka is.Mikor cseréltem a légzsákokat valamennyire kiljebb huztam a kábelekt,hogy le tudjam búzni a csatlakozót.De mivel hozzá van ragasztva a támla vázszerkezetéhez visszaszereléskor megtörtek.Most először összeduggam a légzsákot,és a kábel szabadon volt a háttámlában.Miközben visszaszereltem a légzsákot a kábelt szépen igazgattam a támlába,és csak a légzsák visszacsavarozâsa után rögzítettem őket.Az anyós oldal műtétje is sikeres lett.2.4 ohm a mért ellenállás.Indítás után a hibalámpa is kialudt.Már csak a vezérlőböl kell törölnöm a tárolt hibát.Remélem nem jön vissza megint pár hét után.

 
>> Autóápolás2021-05-10

Folytatódott a beltér projekt.A terv az volt,hogy a kárpitok szürke részét átfestem.Vettem is festéket.Viszont szürkén még 4 sor után is foltos volt.Nem tetszett az eredmény.Közbe sikerült vennem bőrbetétes kárpitokat,amik viszont tiszta feketék és műanyagok.Egyenlőre betettem őket így.Ami tetszett,hogy így sokkal jobb lett az összkép.Ami nagyon nem tetszett,hogy a színe nagyon elütött a műszerfaltól.Az enyém bőrhatású és igazi mély fekete.Melette a kárpit meg nagyon sötét zöldesfekete.Viszont újabb ihletet kaptam.Lefújtam az eredeti kárpijaim szürke részét matt feketével.Ez már tetszett.Átraktam bele a bőrbetéteket.Ha már így belebonyolódtam,a hangszóróknak is csináltam új kiemelő keretet.A végeredmény tetszik.
szöveg...

 
>> Szerviz2021-05-06

Alfi a motortér jobb oldalábol hallható halk kerepeléssel jelezte,hogy igényli a törődést.Némi hallgatózás és nézgelődés után,a diagnózis főtengelyszílytárcsa.Kicsit durcás vagyok.A gyári ki bírt 12 évet és 240k kilómétert.Ez 3 évet és 60k kilómétert.De az élet nem áll meg.Alfinak menni kell.Kapott egy újat Erhardtol.
299000 km

 
>> Tuning és extra2021-04-15

Történt egy kis baleset.A jobb 1 ajtókárpitját sikeresen összekente az utasom lazúrral.Amúgy is időröl időre felmerült,hogy kezdeni kéne velük valamit,mert a betétek nem épp a leg szebbek.Elkezdtem keresgélni a neten,de ami tetszett az vagy messze volt,vagy irreális áron.Viszont rábukkantam egy igazi kincsre,egy momo beige ülésgarnitúrára.Ez is mindíg olyan bekattanó vezérhanygya volt.Tulajdonképpen berlinába való garnitúra ez az 1 volt az országba.Ezt viszont annyira jó áron adta a srác,bogy másnap el is mentem érte.Fontos volt,hogy légzsákos legyen és könyöklős.Könyöklő nem volt,viszont ezt annyira nem is bántam mert fl előtti autóbol való annak meg nem tetszik a könyöklője.Hazaérve nekifogtam a műtétnek.Akkusaru le és kiszedtem a régi üléseket.A régiböl kivettem a légzsákot és leszedtem a könyöklőt.Szerencsére a tartó konzolt 3 csavar fogja a vázhoz,így az is bontható.Természetesen nem passzol a momó ülésre,de ez orvosolható.Furtam lukakat a csavaroknak felcsavaroztam és boldogság.Kicseréltem a légzsákot az enyémre.A műveletre rá ment szűk 3 órahossza.Az anyósüléssel már gyorsabban meg voltam.Csak a támla kárpitját bontottam meg alul és kicseréltem annak a légzsákját is.Aztán ment vissza minden az autóba.Akkusaru vissza,és próba.A légzsák nem dobott hibát.Boldogság.Ami fel tünt,hogy a momo alacsonyabb.Nagyon király.Van még pár apróság.A könyöklőt le kell bőröznöm.Az ülésekre rá fér egy nagytakarítás és némi festés.És az ajtókárpitokkal továbbra is kezdenem kell valamit🤣