Tagok >> berobbantam >> 156 1.9 JTD Sedan >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Sedan
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete 846A
Azt hiszem végre tényleg kitavaszodik.A nyári felnijeimet lefújattam egy fényezővel.Örült nagyon az ötkarikásnak.Azt mondta rég szaladt ekkora lukra😃A lényeg,hogy megcsinálta.A piros csíkkal már nem akartam teljesen taccsra vágni az idegrendszerét,így azt fóliábol ragasztottam.Mert hát csík az kell.Ma felszerelésre kerültek a kerekek,és egyúttal kivettem a nyomtávszélesítőket.30 mili ültetéssel a 15 mili szélesítés azért nem volt kompromisszum mentes.Ezzel megnyitottam alfinak a nyári szezont.
Az óra alsó izzója nálam még sose világított.Pár hete a felső is kezdte követni a példáját,de ezidáig kézrátéttel sikerült jobb belátásra birni.A héten viszont végleg feladta,és az óra sötétbe borult.Az izzókat kb másfél éve hordom a könyöklőbe.Ez most megadta a szükséges löketet a cserére.Kb 2 óra alatt meg is volt az egész,és ujra lőn világosság.
Bosszúság.A pár hónapja tűzoltó jeleggel a helyi autós boltban vásárolt gumiharang eddig bírta.Már új korában sem tetszett igazán.Az anyaga inkább volt műanyag mint gumi.A selytésem beigazolódott.A tél megadta neki a részt,hiába belső harang ahol kicsit törik a féltengely.Mivel ez sem gyári az autón,így Erhardal volt némi telefonos egyeztetés.Végül talált nekem megfelelőt,aminek nem csak a neve gumi.Ma meg is történt a csere.Bosszus voltam,mert e miatt megint szét kellett borítani a jobb elejét.Bízom benne,hogy a mostani tartós megoldás lesz.
Ma végre igazi szép tavaszi nap volt nálunk.Rendes alfás mit csinál ijenkor!Kocsit mos és bütyköl.Mosás közbe esett le"hogy hosszbordás szíjat én még nem is cseréltem mióta meg van az autó.Csak nálam gurult bele 60k.Mivel az új a polcon figyelt így megszületett a gondolat melyet tett követett.Az új szíjjal és feszítővel volt némi birok.A helyszűke sem segítette a dolgot.De a megfelelő mennyiségű káromkodás azért meghozta gyümölcsét.Kiszerelve azért már volt némi csapágyhangja mindkét görgőnek.És mivel Alfi jelenleg munkásautóként egzisztál és nem keveset megy,abszolút nem bánom a cserére szánt időt.A melegen alapjáraton néha hallható cincogás is megszünt.
Meg jött a multkoriban sikeresen eltört vízérzékelőm.Egyúttal berendeltem a hosszbordás szíly szettet is a lassan esedékes cseréhez.Az érzékelőt ma be is szereltem,mivel belefért a napirendbe.
Sikeresen fogtam egy rókát hajnalba.Hála az üvegszálas toldatnak Alfi elég jól megúszta a csókot.A bal oldali ködlámpa keret tört csak.Mivel épp fehérvárra mentem aznap adta magát,hogy hazafelé beugrok az érdi bontóba.Vettem is egyet.Ha már ott voltam lett egy ablakemelő kapcsoló is.A sofőr ülésböl nem tudtam lehúzni a mögöttem lévő ablakot,csak fel.Valamint pótoltam a kuplungpedál visszanyomó rugót is.Haza érve be is szereltem mindent.Az ablak tuti lett.Igaz eztán se fogom használni😀Sose húzom le az ablakokat.A kuplung pedig meglepő módon sokkal könnyebb lett.Tényleg rásegít a rugó nem keveset.
Megint begurult 10 k a kocsiba.Erhardtol érkezett a szokásos szervíz csomag.Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő.Rá fért már mindenre a csere.A gázolajszűrő alján lévő vízérzékelőt sikeresen eltörtem.Nem tudom ez a hidegnek a 13 évnek vagy a balfaszságomnak köszönhető,de elreccsent.Majd pótolom.Az ablaktörlővel is volt egy idegesítő probléma.Szakaszos üzemben nem tudtam állítani a törlés sebességét.Mindegy hova tekertem a kapcsolót,csak a leg lassab fokozatban volt hajlandó működni.Némi kutakodás után arra jutottam,hogy a bajuszkapcsolóval lesz a gond.Adtam egy esélyt a javításnak.Leszedtem a kormányt és a kormányoszlop burkolatot is.Valamint a légzsák átvezetőt,bár ez abszolút maradhatott volna mint utóbb kiderült.Igazábol a kormányt is feleslegesen vettem le.A bajuszkapcsolót a helyén javítottam,nem kellett levenni.A karban van a tekerős kapcsoló.Ennek az egyik vezetéke tört le.Forrasztottam rá másik kettőt,és a karon kívül toldottam a régihez.A toldást is leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Vissza minden a helyére és mükszik rendesen.A kapcsolót elég vicces kivarázsolni a helyéröl.Ki lehet húzni egy műanyag hüvellyel együtt a karbol.Viszont ebbe a hüvelybe két fül tartja egymással szemben.Na evvel eljátszottam egy darabig.A tekerőt három köröm fogja szintén ehez a hüvelyhez.Na ebböl egyet sikeresen kitörtem.Viszont összerakva elég stabilan áll a helyén így is.Azt hiszem majd veszek egy bontott darabot és ha jobb idő lesz majd lecserélem.Addig marad így.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568839-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568804-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519569871-10503-blog.jpg
Régóta idegesített a kuplungpedál nyüszögése.Hallható hangja nem volt,de éreztem lábbal benyomáskor hogy valami gumi pattog a fémen.A hétvégén ráértem így kibányásztam.Meglepődve láttam,hogy a pedál tengelynek dupla tűgörgős csapágyazása van.Ez biztos nem akad.Megkentem szilikon zsírral a pedál oldalát,a munkahenger. Szárán lévő fejet és magát a szárat is.Sokat javult.A pattogás megszünt és ami még meglepőbb a kuplung is sokkal puhább lett.Elsőre majd kirugtam a tűzfalat.A pedálon lévő rugónak nálam hült helye.Így van mióta megvettem.Ha találok emberi áron bontóba akkor pótolom,de vagyonokat tuti nem adok érte.Akkor marad így.Eddig is így volt és semmi baja.
Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg
Régóta szemezgettem már vele.Ami visszatartott,hogy nem volt kedvem kábelezni.Be kellett volna kötni az ajtók nyitásérzékelőjéhez,meg 12 voltot is kellett volna vinni az ajtókba.Ráadásul nem egy e-bay-es kütyübe belefutottam már amit autóba hirdettek 12 voltosnak,de 5.5 V kellett neki.Most viszont szembe jött velem a tuti.3 db AAA-s elemmel működik,és hall szenzoros.Nem kell a nyitásérzékelő csak egy mágnest kell felragasztani a küszöbre.Elvileg a kárpitra kellet volna tenni kétoldalúval,de ez a megoldás nem nagyon tetszett.Ráadásul a mágnest se lett volna hova feltenni.Az ajtókárpitokat viszont gondolkodás nélkül szétvágtam alulrol.A kütyüt felragasztottam egy l alakú lemezre,amit két csavarral rögzítettem a kárpithoz.Így nem látszik abszolút,csak ha valaki aláfekszik a nyitott ajtónak.Az elemcsere is megoldott íly módon.És a pici mágnes se látszik,csak ha nyitva az ajtó.Ha már lúd legyen kövér.Mind a négy ajtóba rendeltem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226260-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226284-10503-blog.jpg