Tagok >> Béci Ɨ|ѯ >> 156 6C 2500 >> Blog
- Típus:156 6C 2500
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grigio Chiaro 612/A met
Újabb adag alkatrész érkezett. Sikerült szert tennem egy GTA szívósorra a hozzá való tömítésekkel és bevezető lapokkal együtt.
A GTA szívósorának nagyobb az átmérője (45mm), mint 2.5 V6-é (42mm). Tehát több levegőt szállítanak. A Squadra is ezzel kezdi a V6-ok tuningját, annyira rossz nem lehet.
Majd egyszer felkerülnek ha lesz rá idő.
Azt hiszem, kicsit elkiabáltam az előző blogomban, hogy minden rendben. Tegnap reggel alig akart beindulni, csak 3. próbálkozásra röffent be. Szóval folytatódik a hibakeresés. A légtömegmérő cseréje biztos, hogy jó tett neki, mert sokkal simábban jár a motor és alacsony fordulaton jobban is húz. Következik a lambda-szonda. Majd Misivel kiolvassuk és meglátjuk.
Légtömegmérő kicserélve, gyári Bosch-ra. Valóban az volt a ludas, most már minden rendben. Ezen kívül felkerült az alumínium motorvédő burkolat is szépen a helyére.
A szervizelést szokás szerint Német Misi végezte el.
Reggelente indítás után rendszeresen nem megy egy pár henger, durrog is, egyenetlenül jár a motor. Ha bemelegszik, akkor már rendben van. Próbaképpen ránéztem a légmennyiség mérőre. Hát valami "noname" darab van benne. Több, mint valószínű, hogy ez lehet a hiba forrása. A saját és más tapasztalatai is azt mutatják, hogy sajnos csak a gyári Bosch jó. Úgyhogy csere. Még jó, hogy olcsó... Aztán utána a biztonság kedvéért ránézek a lambda-szondára is...
Vélhetően egy korábbi sérülés és annak javítása, fényezése miatt a motortérben nincsenek meg a gyári matricák. A működést ugyan egyáltalán nem befolyásolják, de mivel szép lassan a gyári állapot visszaállítása a cél, zavart, hogy hiányoznak. Neki álltam bújni a netet ilyen matricák után. Végül egy tajvani kis cég honlapján találtam, 10 dollárért. Meg is rendeltem, meg is jöttek. A teljes készlet megvan a motortérből. Egyelőre még csak félre rakom, majd ha túl vagyunk a tervezett fényezésen, akkor felragasztom a helyükre szépen. :)
Silverfox a mai napon sikeres műszaki vizsgát tett. Csont nélkül. :) A szerviz szerint a hosszbordás szíj már elég ramaty volt, én elhittem nekik és kicserélték.
Mivel sajnos hiányzik Silverfox-ról az alsó motorburkolat, elkezdtem keresgélni, hogy milyen opciók vannak a pótlására. Mivel ez a cucc nem csak védi alulról a motort, hanem aerodinamikai szerepe is van, fontosnak ítéltem meg a pótlását. Találtam utángyártottat, amiről több cartársnál is olvastam, hogy nagyon silány a minősége, nincs kivágva, megolvad, stb. A gyári jó lenne, de az előző 156-nál az volt a tapasztalatom, hogy max. két évet bír, ráadásul Silverfox még ültetve is van, tehát vélhetően akárhogy vigyázok is, sűrűbben le fog érni. Így jutottam el az alumínium verzióhoz. Az alfisti-n találtam is, bár nem volt olcsó, de úgy számoltam, hogy kevesebb mint két gyári árából valószínűleg van egy sokkal tartósabb megoldás a problémára.
Ha meg már úgyis rendeltem, akkor mellé dobtam egy pár fekete Novitec oldalindexet. Sokkal jobban fog kinézni a gyári sárgánál.
A csomag megérkezett rendben, majd fel kell szerelni, az még várat kicsit magára idő hiányában.
Mindenek előtt nagy köszönet a szervezőknek! A helyszín teli találat volt, nagyon jól éreztük magunkat. Zolikának ez volt az első találkozója, láthatóan nagyon élvezte már most. :) Rengeteg csodát láttunk, sok jó ismerőssel találkoztunk. Összességében kiváló hétvége volt. :)
Silverfox megkapta a kötelező hővédő fóliázást. B oszloptól hátulra Skyfol 05 lett, B oszloptól előre pedig egy majdnem víztiszta fólia került. Az elkövető Jani barátom volt a Rosso Dekor-tól, szokásos módon szép munkát végzett, bár elmondása szerint a hátsó szélvédővel eléggé megszenvedett a helyhiány miatt. Még plusz rakott egy kis darab kőfelverődés gátló fóliát az első matrica rendszámra, ami már kezdett leválni. Így biztosan a helyén marad...