Tagok >> Béci Ɨ|ѯ >> 156 6C 2500 >> Blog
- Típus:156 6C 2500
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grigio Chiaro 612/A met
Eltelt nagyjából egy hét a vásárlás óta, sajnos most vissza kell mennem dolgozni, úgyhogy az Alfa pihenhet egy kicsit. Az első hét igazából csak az ismerkedéssel telt, próbáltam megszokni az üléspozíciót, a kormányzást, a fékeket, a motort, váltót, futóművet. Vissza kell szokni a 156-hoz na. :) Annyit sikerült leszűrnöm ilyen rövid idő alatt is, hogy nagyon jó. A futómű pont annyira feszes, amennyire kell. Ez a gyári 2 cm ültetés pont elégnek tűnik, nagyon jó a kanyarokban, de még nem kényelmetlen. A direkt kormányzást nagyon élvezem, a váltó pontos - főleg a 145 után. :) A motor valami isteni - az a hang... :) A boxer után ugyanakkor kicsit szokni kell, hogy magasabb fordulaton él igazán, de tetszik, hogy 1500-3000-es fordulat között teljesen hétköznapi módon lehet használni, de ha odalépek neki, akkor másodikban is simán megcsikorgatja a gumikat. Nagyon szépen pörög, sikerült kétszer is véletlenül leszabályozásig kihúzatnom, olyan gyorsan felpörög.
Persze észre vettem néhány hibát is menet közben. Az egyik, amit Putyesz mondott is a bal felső motortartó bak szilentje, amit ki kell cserélni. Cserélni kell még a szelepfedél tömítéseket. Kicsit keménynek érzem a kuplungot, bár még nem olyan rossz, de idővel valószínűleg azt is cserélni kell. Alacsonyabb fordulaton hallok valamilyen búgó hangot, mintha a szervó szivattyúja lenne, majd utána kell járni.
A városban kétszer leállt a motor, miután megálltam egy-egy kereszteződésben, azt nem tudom mitől lehetett, majd figyelem - később nem csinálta.
Esztétikailag azért az én szememben kihívásokkal küzd. Gyakorlatilag minden eleme fújva volt - még a teteje is - a lökhárítók se állnak tökéletesen a helyükön. A küszöbök több helyen ragasztva vannak, a patentek helyett. Mind a négy ajtó karcolja, vagy karcolta a kasznit és ott már rozsdásodik is. Sok rajta az apróbb sérülés is. Belül alapvetően szép, a kormányt kell újra bőrözni, az utasoldali légzsák fedele a szokásos módon eláll. Majd még kell bele egy új szőnyeg garnitúra, a mostani már kicsit kopott. Plusz ráférne egy jó alapos takarítás, itt-ott elég koszos már a kárpit az A és a B oszlopokon.
Szóval azért lesz vele dolog bőven, de mechanikailag egyben van, nem különösebben rohad és ez már jó jel.
Valószínűleg kap majd egy teljes fényezést, az a biztos és akkor ki lehet javítani az egyéb hibákat is a kasznin. Tervben van még négy nyári felni, ehhez kell majd gumi is.
Szóval lesz dolgom bőven, de hát ezért is vettem hobbi autót. :) A lelkesedésem pedig töretlen - van egy V6-os 156-om! :) :) :)
Ma sikerült átiratnom az autót a nevemre. Pilisvörösváron voltam, mivel oda kaptam csak időpontot.Nem baj, legalább autóztunk egy jót. :-) Tegnap voltunk eredetiség vizsgálaton, ott sem volt gond. Tehát mától már teljesen az enyém.