Mutasd

>> Tuning és extra2020-05-05

A hangcuccon a következő fejlesztések történtek (valahogy erről lemaradt a blog):

- 2018 tavasz: Új fejegység, és erősítő+SUB
Szeretek jó sok zene közül válogatni a pen-drive-on, ez a Blue&me-vel életveszélyes módon tehető csak meg, elvonja a figyelmet az útról, illetve sokszor nem látta az összes zenét, ezért a gyári fejegységnek rövid úton mennie kellett.
Installáltam egy meglévő Alpine CDE-9882 fejegységet, illetve behúztam a tápot és az RCA-t a subnak hátra. Egy Caliber 2 csatornás erősítőt kapott egy már-már retrónak számító macAudio 12ˇ mactaifun mélynyomóval és profi épített ládával.
A kapcsolt +12 V-hoz egy egyszerű can-bus adaptert építettem be.

- 2018 ősz: fejegység csere Alpine cde-178bt
Befektettem egy Alpine cde-178bt fejegységbe, az előzőhöz képest ez már tud hangszórónként időkorrekciót, beépített hangváltóval rendelkezik és 9 sávos eq-val.

-2020 tavasz: hangszórók cseréje elől: Audio System Mx 165 szett
A gyári hangszórókkal valahogy sosem sikerült normálisan beállítani az eq-t, a középmagas tartományt folyamatosan minimumra kellett húzni és még így is igencsak erotikus hangja volt 1-4 kHZ között (b.szta a fülem:) ). Mivel most elég sok szabadidőm lett és pont volt polcon egy 16-os szettem amit az előző autómból kiszedtem eladás előtt, úgy döntöttem belevágok a hangszórócserébe elől.
A mélyközepeknek a beépítő kereteket magam készítettem el pozdorjából. Nem azért mert sajnálom rá azt a 3000 Ft-ot, hanem azért mert ahány hangszóró annyi féle mágnes méret, sokaknak nem lett jó hozzá a bolti. Ezen felül gondolom hasonló minőségű lehet mint a fejegység beépítő keret, a rögzítése annak is kritikán aluli + az akusztikai tulajdonsága is előnyösebb a fának, nem véletlenül nincsenek fröccsöntött műanyagból hi-end hangfalak.
A csipogók külső átmérőjén a műanyagból le kellett szedni kb. 0,8 mm-t, (az hiszem ez eddig a legnagyobb barbárság amit esztergán csináltam :) ) + turbó maróval a 3 kis fülnek hornyot martam, így teljesen gyári megoldás lett, és a bármikor visszaalakítható.
A hangszórókábelek szín elosztása elég kaotikus, köze nincs az e-learnben írt színekhez. illetve a + a csíkos, a fejegységen pedig a - a csíkos. Mindegy jó sok utánanézés, méregetés és logikázás után sikerült beazonosítani
A csipogók gyári helyzete eléggé előnytelen, túl sok volt a magas, ezért egy vékony szivacskorongot vágtam és azt a gyári rács és a csipogó rácsa közé beraktam, így már pont hallgatható, nem kell levenni a magasakat.

- Az eredmény: A fejegységben teljesen előre toltam a fadert, a gyári hátsó hangszórók így nem szólnak (szerencsére).
- Megszűnt az idegesítő középmagas hangszín.
- Az ajtóban le tudtam engedni 50 Hz-ig a mélyeket, illetve a SUB-ot is lejjebb tudtam vinni 63 Hz-re 80-ról. Annyira nem dübög a láda, sokkal teltebb a hangja az első szettnek.
- A beépítés is jól sikerült nem zörög, csörög semmi. Az ablakemelő kábelkötegén volt 1-1 nagy matrica a gyártási dátumról, cikkszámról stb. azokat leszedtem, mert rezonált a lemezen.