Mutasd

>> Szerviz2019-11-13

5 hónap után visszaállitottam a kocsit forgalomba mert a Q2-t eladtam amivel ez idő alatt jártam. Műszaki vizsga után vezérlés és olajcsere. A megszokott Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Egyedül a vezetőgörgő csavarja szivatott meg, 38Nm-nél többel nem lehetett lehúzni, ott elkezdett a csavar megnyúlni. Régi görgő csavarját tettem be és 50-nel húztam meg (előirt: 45-55 Nm). Friss fagyállóval feltöltve a rendszer. Olaj Xado 5W40, sm/cf, régi olaj protec engine flush-sel kiöblitve. Légszűrőt meg se néztem, mert Pipercross van bent, Champion szenes pollenszűrő került be (valeo sztem jobb de az nem volt). Bepattintottam a Ti küszöböket is végre.
Km óra állás: 130300

 
>> Autóápolás2019-02-09

Minden 147 szeretne egy kicsit GT lenni :)
Régóta fentem a fogam egy GT boxra. Lent voltam Tatán 1-2 cuccért és épp akadt egy GT box. Hazahoztam, lemostam, a hamutálat és környékét a középkonzol szinére fújtam le. Meghagytam a GT feliratot rajta, de alapos okot nem tudok mondani miért. A térd támaszokat majd később áthúzatom alcantarával, a gyári műbőr elég gyenguszka.
A vezető ülést szedtem csak ki a box cseréhez.
Decemberben lőttem az olasz ebay-en egy special ver. km órát. Némi igazitás kell még rajta, de annyira tetszik, h már be kellett applikálnom :D

 
>> Tuning és extra2019-02-02

Kb 1 éve már megrendeltem, de sose érkezett meg. A hetekben egy cartárs a FB-on ajánlotta föl, h meghozza nekem, ezúton is köszönöm Zsoltnak. Azért döntöttem a pipercross mellett, mert ez áll a gyári kivitelhez legközelebb, de mégis távol :)
Technológiájában és kivitelében sokkal jobb a gyári papir szűrőnél. Többet nem kell cserélni (kevesebb szemét/energia), és sokkal könnyebb is berakni mint a gyárit. Több levegőt ereszt át, és mivel vékonyabb, a házban a rendelkezésre álló levegő is több. Most hidegben magasabb a levegő O2 tartalma, jól megy a kocsi igy is, bár autópályán érezhető az új szűrő hatása. Dinamikusabban gyorsul az autó, érezhetően jobban viselkedik. Főként azért váltottam, mert melegben érezni, h nem kap elég oxigént a motor. Bizom benne, h 30+ fokban is jól teljesit majd a Pipercross.

 
>> Tuning és extra2018-11-30

Hatalmas okosság. az amúgy sem fagyveszélyes téli ablakmosó folyadékot nem engedi ráfagyni a fúvókára. na mind1 :) ha már van itthon 2 pár, és a régi, bent lévő úgyis szarakodott, hát beépitettem.
Csak halkan jegyzem meg, h télen (is) olyan keveset használom a kocsit, h általában amit ősszel beleöntök téli fagyálló ablakmosót (1-2l) az még következő télen is elég :D

 
>> Tuning és extra2018-11-11

1 éve halogattam a dolgot. már nagyon bosszantott, h dudám sincs, szóval nekiláttam. alapanyag volt több autóból is, plusz az e-lear-ből is kijegyzeteltem mit hova kell kötni és nekiláttam. volt egy kis hendikeppem, mert a rádió hátába csatlakozó zöld mini ISO más gyárilag be volt kötve, igy csak az órarugóra csatlakozó csokit és drótjait kellett behuzaloznom. egyetlen nehézséget a kormánylégzsák csatijának 2 lába okozta, ez a nem multis (2lábas) és multis (12lábas) csatikban használt eltérő lábak miatt van, igy 2-t forrasztanom is kellett. Lett végül duda (hatalmas öröm) és rádióvezérlés is kormányról, plusz beraktam az 1 éve készült egyedi sport kormányt is. A küllőket fedő műanyag kupakokat a váltógomb és felni szinére fújtam.
Beraktam az új klima panelt is, amit a kártyatartóval együtt szintén a felni szinére fújtam. a klima szarakodott időnként, de most már tökéletes. élesitettem a kb 1,5 éve beszerelt szmogérzékelőt is, de eddig még nem vettem észre, h tenné a dolgát.
Állandó utastársam fejéből kiszakadt a gumiszalag, ezt is visszaragasztottam szóval a kis fazon újból a visszapillantó alatt imbolyog :)

 
>> Szerviz2018-08-12

Lepottyant a jobb hátsó fékbetét kopó része. vszeg még gyári lehetett és a 14 év megviselte. 1-2 hónapja vettem egy fekete JTDm-et, főleg alkatrésznek. szegénykét lepasszolta a gazdája, de előtte egy halom cuccot kicserélt rajta, többek közt a fékrendszer nagy részét is. alig kopott tárcsák és betétek (ATE) kerültek ezért a kocsimra. bontásnál összejelöltem mit hova kell majd összeszerelnem. csúszkák megpucolva és újra zsirozva (grafitos), dugattyú szilikonozva (tökéletesen mozogtak szétszedéskor is), betétek megreszelve, lemezek letakaritva a jobb mozgásért, kerámia paszta ahova kell. összerakásnál loctite menetrögzitő, és karizom nyomatékkulcs :)

 
>> Szerviz2018-08-03

Fuchs titan supersyn került bele ismét. Természetesen első lépésben Protec engine flush, olaj leenged, majd be az új olaj a maradék nano adalékkal. Mahle olajszűrő.
Km nemtom pontosan mennyi, de úgy 122ezer körül. Bal ajtó falcára szokás szerint felkerült a szerviz matrica, h ne kelljen azon töprengeni mikor kell ismét összemaszatolni a kezem :)

 
>> Tuning és extra2017-12-03

Vettem egy donor autót, és kiszedtem belőle a belsejét. Fekete tetőkárpit, A oszlop boritások, kapaszkodók, napellenzők és armatúrák.
Tartozott még hozzá bőrrel varrott ajtó és oldalkárpit együttes is. Az ajtókárpitok behúzóira a Victors customs-szal nappa-perforált bőr boritást is varrattam.
Bekerült a perforált bőrrel varrott váltógomb is aminek a kupakját a felni szinére fényeztem és a számozást pirossal töltöttem ki. Alcantara váltózsák piros cérnával varrva.
1 nap ráment a cserére, de csinos lett a beltér :)

 
>> Szerviz2017-08-05

2 évvel ezelőtt az első lengőkarok közül csak a bal felsőt hagytam ki a cseréből. Ahogy felkerültek a 17es kerekek kezdtem 1 kicsit vadabbul közlekedni és egyre jobban hallottam a kopogást. Ráadásul súlypont változáskor is ilyesztően kattant a gömbfej. TRW-t raktam be. Kb 2 óra alatt megvolt a művelet, viszont az eltelt 2 év alatt elfelejtettem hogy kell cserélni és a stabpálca megszivatott 1 kicsit :)

 
>> Tuning és extra2017-07-15

Kb 1 éve vettem egy szett BL felnit, amik eléggé le voltak verve. Már túl voltam egy szett felújitásán, szal nem ijedtem meg nagyon. Hozzá is láttam, de 2 felnin olyan sok gitt volt, h úgy döntöttem inkább lecsiszolom alapozóig. Nem kevés meló volt. 2 felni peremén kellett 1-1 db-ot hegeszteni is, mert a gitt oda már nem lett vna elég (erős) + 2-t görgőzni kellett. Nagyon kevés alus gittel precizen kijavitottam a hibákat, majd kamrában lefújattam grigio quarzo metallizato szinre. Újszerű felnikhez úgy véltem dukál az új gumi is, mert a használt nem lett vna annyival olcsóbb, mint amennyivel az új többet tud. 2 db Pirelli Pzero Nero (elöl) és 2 db Barum Bravuris 3 került fel. Rendeltem 1 szett gyári új felniközepet, a csavarokra grafit kupakokat és gorilla type forgógalléros kerékőrt.
Pontos árakat nemtok mindenre de kb: felnik 110e körül, gumik 108e, szerelés 10e, kupakok 10e, kerékőr 5e körül.