Tagok >> Csabo22 >> 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV >> Blog
- Típus:147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio sterling metallic
Kicseréltem a gázolaj szűrőt (ufi), teletankoltam a kocsit (majdnem) és beleöntöttem egy Pro-Tec dizel rendszer tisztitót. Most 4.1 az átlagom, de pályán és országúton 4. vszeg csal 1 kicsit, de nem számottevő mennyiséget.
Vezérlés és olajcserekor átállitottam a szerviz intervallumot 20ról 15 ezerre. majd 10nél megnézem milyen az olaj. szóval kapott a kocsi egy szervizkupont a fejébe is :)
Km állás az előző bejegyzés óta nem változott, 100350. A viz nem melegedett fel üzemi hőfokra, legfeljebb a 70-80 közötti rublikában mocorgott a mutató. Termosztátból Vernet került bele végül, hűtőfolyadék is cserélve lett.
1 szűk kanna Selénia WR 5W40 is bele lett öntve, egy ProTec-es motor belsőtér tisztitás (ProTec engine flush) után. Professzionális anyag. Olajleeresztő csavart meg cserélnem kell mert a torx kulcsnyilást a tehetséges szakik leforgácsolták. Pedig gyári szűrő volt fent...
Ezután forgalomba helyezés előtti műszaki vizsga következett. Hátsó gátlók épphogy átmentek, többi patent. 50k volt a móka össz-vissz. Jöhet a regadó és a forgalmi kiváltása.
Hosszú távra tervezek a kocsival, épp ezért az első, nem szépészeti beavatkozás a vezérlés cseréje volt. 2010 aug-ban volt cserélve, 81k km-nél, most 100350 van benne. Tök felesleges volt a régi szettet kivenni, a szij is meg a vezető/feszitő/vizpumpa is tökéletes volt, igazolja az alacsony km futást. Hiába az eltelt majd' 5 év, a gyári cucc az mégiscsak minőségi. Legalább látszik, h törődtek a kocsival, és nem szemetet pakoltak be szerviznél. Most Gates pówagripp került be és ruville vizpumpa. Kicsit sajnálom az ablakon kidobott 40 ropit, de igy az elkövetkezendő bő 4 év nyugodtabb autózással fog tellni.
Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.
Tré volt a futómű. Annyira, hogy a kocsi és az út majdhogynem más-más dimenzióban voltak egymáshoz képest. Nekem legalábbis úgy tűnt. Márpedig egy kocsi vezetési élményét igen nagyban meghatározza a futómű állapota/feszessége. Úgy döntöttem hozzálátok az első futómű felújitásának. Kivettem mindkét alsó és felső lengőkart, majd kivittem érdre, ahol a gömbfejek felújitáson estek át. Felsők 7500/db, alsók 8500/db. Az alsókban az összes szilentet kicseréltem, amit illetően elkalkuláltam magam. Hidraulikus prés hiján elég kemény meló volt. A felsőkben is kicseréltem az összes szilentet. Mivel a teljes futómű szét volt hányva, lelellenőriztem a stabpálcákat és kormány összekötőket is, és azokat még 1 összerakásra alkalmasnak találtam, majd tuning alkalmával cserélem őket. Sajnos a stabrúd szilentjei is odavannak, de attól a melótól már előre reszketek...
A szilenteket majdnem féláron vettem, de igy is 52000-ben volt a mutatvány (munkadij 0). szóval aki jön itt nekem a 7-8000ft alsó és 20-22000 ft-os alsó lengőkarokkal, az bassza is meg őket :D
Hátul rossz volt a lengéscsillapitás. A jobb oldalival kezdtem, de ott teljesen feleslegesen vettem ki a gólyalábat mert a gátló teljesen jó volt. Igazság szerint azért kezdtem azzal, mert azon az oldalon nem sütött a nap :D
A bal eresztette az olajat, tehát azt a bontós kocsi 1ik gátlójára kicseréltem ideiglenesen.
A kocsin eredetileg levő utas oldali ajtón több horpadás is volt, illetve az alja rendesen meg is volt húzva, úgyhogy a bontós gépről 1:1 átraktam az ajtót. Az patent. Viszont a kilincsben levő zárcilinder ugyebár nem a megfelelő volt, igy azt át kellett raknom (hogy tudjam a kocsi saját kulcsával nyitni). A kilincs leszerelése sem 1szerű mutatvány, de a visszarakása egy igazi rémálom. Aki már unja magát szöges korbáccsal csapkodni annak ajánlom szedjen ki és rakjon be 1-1 kilincset mikor unatkozik :)
A zárhengert fedő műanyag kupak leszedése is felér 1 jó torna mutatvánnyal, de ami a kis összekötő rudakat illeti, a kupakba kapcsolódó sárga végű rúd visszarakása varázspálca nélkül roppant nehéz. Ez nem is sikerült, türelmem határán voltam, úgyh csak a piros végűt pattintottam be, ami a kilincs meghúzásakor nyitja az ajtót.
1 kis tuning elem is járt a művelettel:
- frissen fényezett fényes fekete boritás került az ajtó élére, a B oszlop felé.
Mivel nem voltam megelégedve a gyári Bose hifi hangzásával úgy láttam jónak, hogy berakom a hiányzó magas sugárzókat a helyükre. Amiket a Bose hangcuccból kispóroltak. A hátsó oldalkárpitokba simán betekerhető volt a hangszóró, némi nehézséget csak az ajtókárpitokba pattintott kilincs körüli műanyag okozott, hiszen ott a hangszóró hely "le van falazva", igy a kis műanyag korongot ki kellett vágni. Ezek után a helyükre lehetett tekerni a 8. és 9. hangszórót (3. és 4. magas sugárzót).
Mivel ezeket a bontós kocsiból applikáltam ki, nem kerültek semmibe, de jelentős hangzásbeli javulást remélek tőlük.
Mivel az autót egy olasz bácsi használta, aki kutyabarát asztalos lehetett, igy az autóból bőven volt mit kitakaritani. Halmokban állt benne a különböző faforgács, és elég áporodott kutyaszag is volt benne (vagy a bácsié volt, az olaszoknak úgyis elég nagy a bundájuk). Számtalan apróság várt javitásra emellett (hamutartó, napellenző, hiányzó patentek, csavarok, stb).
Az összes bútort kipakoltam belülről, leápoltam a bőrgarnitúrát (langyos kézmosós viz, szárazra törlés, majd babaolajos masszirozás). Ezt még1szer merem vállalni, de csak nagyon dekorativ hölgyeken.
A váltókar retesz mechanikája egy törött rugó miatt szar volt. Mivel nem tudtam gyárit szerezni (csak ötösével kapható) egy öninditó rugó került be, szilikon zsirral bekentem a rudat, meg a kulisszát és összeraktam. Hibátlan lett.
A csomagtér még darabokban, mivel a cd tárat és a hozzá tartozó kárpit darabot eladtam. De addig nem is rakom össze, mig nem sikerül egy 12Vos aljzatot beépiteni a hűtőláda számára. Egyelőre keresem a megfelelően vastag vezetéket amit meg lehetne csapolni.