Mutasd

>> Tuning és extra2020-08-30

A korábban ígértek szerint folytattam a hangrendszer fejlesztését. Az új hangszórók remekül teljesítenek, de sajnos magában az ajtókárpitban és az ajtólemezben igen komoly rezonanciát váltanak ki, különösen mély hangok esetén, magas hangerőn, ami értelemszerűen nagyjából teljességgel élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az autóban.
De szerencsére erre is létezik viszonylag olcsó, de annál szöszölősebb megoldás, mégpedig a zaj-és rezgéscsillapító "lemez". Én a CTK Practic elnevezésű termék mellett döntöttem, ez lényegében egy öntapadós vékony kátrány (pontosabban butil-gumi) lap, amin pluszban egy nagyon vékony alumínum réteg is van. A két ajtókárpitra és ajtóra összesen 8 tábla anyagot használtam el, talán indokolatlanul sok is, de biztosra akartam menni :) Ami egyébként sikerült is, össze sem lehet hasonlítani a hangzást az eddigivel, a kárpit meg sem rezzen még igen komoly hangerő mellett sem, ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezen felül egyébként általánosságban véve is sokat javult a beltér "zajszintje", az ajtókárpitok meg sem nyikkannak menet közben, síri csend van a beltérben. A jövőben még talán a kalaptartón fogom elvégezni ugyanezt a műveletet, valamint szeretnék majd egy új fejegységet is az autóba, és akkor késznek tekinthető a hangrendszer :)