Mutasd

>> Szerviz2020-01-10

Ez a blog több megmagyarázhatatlannak tűnő elektromos hibajelenségre is gyógyír lehet.

Nálam úgy kezdődött, hogy egy szép téli délutánon hazafelé tartva, élvezem a kerekek tapadást elvesztő harmónikus táncát, ahogy az olajkályha brutális nyomatékát az enyhén csúszós útra szabadítja, hirtelen a semmiből előtörő vonyítás és check-engine lámpa józanít ki.
Motor rögtön vészüzembe állt, kb.200LE minusz, turbónyomás elfelejt ... "gyorsan" haza.
Szerencsére Sanyi (Liquid, az előző tulaj) lelkiismeretesen vezetett blogjában (KÖSZI!) találtam egy ilyen hibajelenséget, aminél a motortérben levő biztosítéktáblán az F11-es biztosíték volt hibás.
Kicseréltem, öröm 2 -azaz két- napig, majd ismét para.
Csere, de gyújtásra téve bizti rögtön repült. Mérőműszer elő, sajnos a biztosíték után testhez képest 0 Ohm ellenállás, testzárlat!

Kerestem kapcsolási rajzokat, megkezdődött a hozzá nem értő hibabehatárolás. Megtaláltam milyen jeladókat, izzítás vezérlő relét, EGR-t biztosít ez a biztosíték, ezekben zárlatot nem találtam, maradt a kb 2 méter kábelköteg.

Végül ráakadtam a vezérlő elektronikától a motor tetején végigfutó fő kábelköteg elektronika felőli végén a fém felfogatónál dörzsölés nyomokra. ezt leszigeteltem és testzárlatot megszüntettem. A kábelt rögzítő lemezre műanyag védőt ragasztottam.
(képeken látszik)

Biztosíték csere, hibakód kiüt, ismét öröm

Ezt a kábelköteg rögzítést javaslom megnézni, mert okozhat sokféle elektromos hibát.
Hidegben kábelekkel óvatosan bánjatok!