- főkép
>> SzervizAlfa 166 2.4 jtd // 2011-05-22

Hát igen, ki lett cserélve a bal hátsó, vasárnap estére meghalt a jobb hátsó...

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 jtd // 2011-05-20

Sajnos már megvételkor feltűnt, hogy nem működik a bal hátsó központi zár, így azt mindig lenyomni, felhúzni kellett...
Féltem is hogy 1x elfelejtem, és nyitva marad.
Végül az hozta meg a javításra való motivációt, hogy egyszercsak zárhatatlanná vált az ajtó, hiába nyomtam le a gombot, kívülről (is) simán ki lehetett nyitni.
Természetesen kisbarátomhoz rohantam a hajamat eldobva, azaz Zé. mesterhez, aki szívesen segített, kicserélte a teljesen leégett motort a zárszerkezetben.
Amikor bontottam le a burkolatot, akkor döbbentem rá, h pl miért sokkal halkabb, mint a 145, és miért nincs nyikorgás. Kb 3x annyi csavar meg bolha fogja:-)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 jtd // 2011-04-15

Bekerült egy tuningbox, egyenlőre csak a kipróbálás szintjére.
Sajnos a kuplung csereérettségét jelzi előre, hogy megcsúszott másodikban amikor durván megjött a nyomaték. Így visszább csavartam 100ról 80 százalékra, így még mindig tisztességesen megy, viszont nem csúsztatja el a kuplungot.
Sajnos tény, hogy azt is cserélni kell még idén.
Nem akartam elhinni, de a box beszerelése után nem picit jobb lett a fogyasztás.

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 jtd // 2011-04-15

No a berohadt kéziféknek köszönhetően, szépen lassan lassan elfogyott a fékem hátul.
Nem nagyon, csak annyira, hogy fémen futott, a tárcsát is hazavágva ezzel :-(
Szóval tárcsák, betétek, és kézifékkötél csere volt kedves Zé barátomnál.
Természetesen egymás osztása, szívatása nem maradt el, mert úgy az igazi:-)
Kiderült hogy a kuplung felengedésekori csörgő hang nem a kettőstömegű műve (na ennek örülök), hanem az intercooler felső rögzitése tünt el. Egy kis heggesztgetés, új csavar, és rögtön csendesebb lett.
Dolog még ezer az autón, most biztonságosan használható, de nem patika állapot. Még...

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 jtd // 2011-03-29

Eléggé nem várt költségek merültek fel ebben a hónapban, így nem maradt pénzem nyári gumikra. A téliket viszont már időszerű volt levenni.
2db hibátlan, másik 2 viszont beteg állapotban volt, ráadásul a 2 jó feletti másik 3 felnin 3 féle gumi volt...
a póketrék természetesen még szőrös állapotban, de hát nincs párja:-(

Végül nagy tiszteletnek örvendő SENIOR PÁVÁZÓS Andynek köszönhetően hozzájutottam 2 gumihoz, amivel ezt az évet talán ki tudom húzni.

Nagy köszönet szintén PLÁZACICA Becza barátomnak, aki nem először szívesen segített nekem.
Szintén köszönet Zsoltikának, mert ő is segített, és persze Dekka is jelent volt.
igazi kis üvegtigris feelinges banda... :-))

Természetesen mint mindig
hatalmas köszönet Zé.nek, el sem kezdem sorolni mennyi mindenért, Anyósnak a gombapörköltért, és a kávékért :-)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 jtd // 2011-02-20

Tolatóradar.
Kell, mert ez böszme
Kell, mert nem tudok tolatni...
A legtöbb parkolás ezzel a gyönyörűséggel úgy zajlott, hogy
megnéztem, ááá ide nem fér be, és mentem tovább... vagy
megnéztem, oké ide biztosan befér (2 hely...), betolatás, úúúristen mindjárt nekimegyek!
na még egy pici, de most már tényleg nekimegyek!
kiszállás megnézés
jaaa, hogy van még 1,5 méter?
...
...
...
Zé cartársnak (mint mindig) köszönhetően beszerzésre került egy (talán thunder?) 4 érzékelős, kijelzős tolatóradar.
4db festhető ultrahangos érzékelő, központi egység, kijelző, ez utóbbihoz annyi kábel, hogy Dekka cartárs kivonult a másik végével a kerületből :-)
és a nélkülözhetetlen körkivágó!
elméletben 2órás meló
elméletben...

elsőként a kijelzőt helyeztem el, ami a tükör tetején fekszik, szerncsére elég vastag a tükör, így szépen felfekszik rá.
kábel behúzás a tetőkárpitba, ez gyakorlatilag szerszámok nélkül ment
majd jött a c oszlop, na itt volt kisebb szenvedés, mert nem volt nálam behúzószál, de egy 1,5ös "ződsárga" mcu segített, elég sokat.
majd jött a mérés, fejvakarás, nem itt nem jó, feljebb kell stb gondolatok
és fúrás, fúrás, fúrás, fúrás
majd a fejek behelyezése, miután kikapartam a lökhárítóból k 1 köbméter szivacsot, vagy habot, vagy mi az...
kábelbehúzás szintén, természetesen sehol nem találni, hogy hol mehet be a rendszámtábla világítás kábele, pedig ott jó volna behúzni.
szerencsére van leszedhető vonóhorog, végül ennek kábelei mentén húztuk be.
tápkábel beszerelés, ilyenkor jól jön a DMM,
kb 10 perc alatt forrasztva, bandázsolva.
na próbáljuk ki -monda Dekka cartárs- mielőt itt rendet teszel
próba
sípol, de úgy, hogy a fájdalomküszöb szintjén
oké sípoló kikapcsol, hagyatkozzunk csak a kijelzőre egyenlőre
persze lehetetlen tolatni vele, mivel Zé, Dekka és még páran fel le rohangálnak az autó mögött, a radarnak meg lövése sincsen, hogy most éppen "mivan"
egyszer csak eltűnik a kép, a kijelző fátyolfekete...
na, mondom király, ez az én formám...
hátramegyek a központi egységhez
jéééé eltűnt belőle a biztosíték... eközben többen sunyi módon röhögnek és várják hogyan reagálom le, természetesen a szokásos módon, ezt inkább nem írom le :-)
végül rendtétel,borítások visszahelyezése, és irány haza.
azóta picit bátrabban parkolok, de azért óvatosan:-)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 jtd // 2011-02-15

Na végül tegnap este sikerre vittem a dolgot.
Kaptam Becza barátomtól egy másik bajuszkapcsoló egységet.
Ezen kimértem a kapcsolót, a leírás szerint működik.
Új, 4*0,6os kettősszigetelésü vezetéket vettem, és a gyári stekkerre való sarukat, illetve zsugorcsövet.
A régi, általam nem feltétlenül jó, és megbízható UTP vezetéket kihúztam, természetesen már rákötve az új vezetéket, így a vezeték behúzása, most a korábbi 1,5 óránál 85perccel rövidebb időt vett igénybe :-)
Majd jött a lábak kimérése, és egyenkénti leforrasztása a computernél.
Próbaút, tökéletesen működött.
A kormány mögötti burkolat viszont megszívatott, kb annyi ideig tartott felszerelni, mint az összes vezetéket csatlakoztatni.
Szóval ebbe az autóba be lehet és be is lett szerelve utólagosan a tempomat.
Próbaúttal együtt kb 2-2,5 órát vett igénybe sötétben az egész mutatvány, igaz, hogy ezt megelőzte a rengeteg utánaolvasás, rajzok elemzése, mérés, és természetesen bosszankodás.

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 jtd // 2011-02-07

Nem volt benne...
"Sebaj, majd felkerül a kar, és csak be kell csatlakoztatni, tízből egyben nincs bekábelezve"...
Hát igen, ez pont az...
Írásos segítség keresése, táblázatok, csatlakozók, kapcsolási rajzok, és alkatrész elhelyezési rajzok elemzése.
Oké, megvan a megfelelő csatlakozó, ott kell rákapcsolódni 4, azaz négy vezetékkel, amit felhozok a karig, és kell egy ötödik, ami a tápot adja majd.
Van vagy fél méter, viszonylag könnyen hozzáférhető helyen, nem is értem miért nem húzták be...
Bekötés sötétben hidegben, gugolás stb.
Próba: semmi
Kar leszerel, kimér, kar rendben van.
Csatlakozótól karig kimér, ott is rendben van.
Na itt ált meg a projekt, a következő lépés a (pedálsor felett lévő) csatlakozó és az ecu közti kimérés lesz.
Már semmin sem lepődöm meg, az is lehet, hogy egészen az ecu-ig kell kikábelezni.
Mint pl Haro barátom autójában:
teljesen ugyanaz a lábkiosztás tempomat téren mindkettőnknek, nála viszont az ecu csatijában pontosan az a négy tüske hiányzik, ami a tempomat vezérléséhez szükséges.
Nálam ezek ugyan benne vannak, de ez semmit sem jelent.
Újra kimérem, és ha nem találok semmit, akkor sajnos be kell húznom direkt ecu-tól a tempomat karig...
imádnám...

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 jtd // 2011-01-31

Rettenetesen fázott az ülőgumóm, hosszabb ülés után akár az út után fél órával is, úgyhogy szert tettem egy pár ülésfűtésre, melyet beszerelve 35rókáért dobtak utánam.
Két fokozatú, és a mínusz hatban is 3perc alatt érezhetően meleg lesz.
Habár nem carbonszálas (minden kárpitos azt ajánlotta, mert ha sérül, akkor csak a sérülés helyén nem fűt a többi helyen pedig igen, ez a hálós felületnek köszönhető), de annál olcsóbb volt, és 7 azaz HÉT év! gari van rá.

 
>> EseményAlfa 166 2.4 jtd // 2011-01-22

Miután 17-én éjfél előtt kevéssel végre biztonságosan használható állapotban hazavittem Marcit, egy nap erőteljes készülődés, matekolás, ügyintézés után 19-én hajnalban elindultunk Alfaországba, a ködös Arzignanoba.
Persze furgonnal, hiszen áruért mentünk.
Szombat reggel pedig a családhoz indultunk le, bemutatni az új családtagot.
Hát...
nem is lehet kifejezni szóban azt amit éreztem a lefelé úton, de megpróbálom:
130as sebességnél 2500as fordulatszámmal forog az öt henger, közben halk zene szól a háttérben, és beszélgetünk a feleségemmel.
Beszélgetünk. nem kiabálunk, mint a furgonban.
130 as sebesség, a motor- és szélzaj olyan mint a furgonnál 90nél, vagy a boxinál 80nál...
Szinte ingerszegény az utazás az előző járműveknél megéltekhez képest.
Vigyáznom is kell, mert valahogy mindig többel akaródzik menni, szoktatni kell még magam a csendes utazáshoz. Ám a jót hamar megszokja az ember.
Átlagfogyasztás Bp-Komló-Bp viszonylatban 5,8 l/ km.