Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.
A leömlőnél lévő kipufogó tartót kellett cserélni, meg a hővédő elemet is. Vagy mit. Ezeentúl nem fog semmilyen körülmények között rezonálni elől semmi.
A hátsó dob elengedte magát a csőről, ami már egyébként is csereérett volt, mármint a cső és a dob is. Kipufogó klinikára vonultunk, ahol legyártottak helyszínen minden elemet; kiváló hely a Fogarasi úton, csak ajánlani tudom. Végül középső dobot is cseréltük. Gyönyörű lett az egész, és mindössze 70 percig tartott. Króm véget nem tettünk rá egyelőre, majd talán később.
Június első hétvégéjén indultam haza a Balatonról, amikro feltűnt valami halk búgás hátulról. Először kipufogóra gyanakodtam. Elvittem egy mesterhez, nézze át. Nem talált zajt okozó hibát rajta. Javasolta a csapágyak ellenőrzését. Ez meg is történt, és kiderült, hogy valóban elkoptak, de még bírják. Eltelt fél év, és már igen zajos volt (az én fülemnek), így megejtettük a cserét.
Egyúttal beszereltettem a két napja vett bontott ablaktörlőmotort is.
2007. április
kipufogó középső rész csere