Mutasd

>> Egyéb2011-11-16

Tegnap ráértem egy kicsit estefelé és nekiestem a gépnek, hogy megnézzem a gyertyák állapotát. 80 000 km-t mentem már vele, úgyhogy kíváncsi voltam. Motorburkolat le, trafósor le, jöhetnek a gyertyák... Igen ám, de azt szeretném megjegyezni, hogy a zsír új gyertyakulcs egyetlen gyertyát sem tudott kitekerni eredeti dizájnnal. A T alak vízszintes része forgott, a többi nem, így rövid időn belül megszűnt a részecskék közötti kohéziós erő. Jöhetett a kulcs barkácsolása, amit sikerült használható állapotba hozni. Ezután kiszedtem a 8 gyertyát, jöhet a szemrevételezés. A nagyoknál a középső elektróda már inkább háromszög felülnézetből, nem pedig kör :) A kicsiknél ugyanez a helyzet, csak ott ellipszisről beszélhetünk. Ez azt jelenti, hogy hamarosan cserélni fogom őket. Mivel jövő hónapban műszaki vizsga is lesz, ezért erősen hajlok afelé, hogy az NGK helyett most csak champion szett kerül bele, így olcsóbban kijövök. A másik érv pedig az, hogy a munkahelyváltás következtében kb. harmadannyit használom az autót, mint korábban. Az első másfél évben sokat hajtottam, akkor havonta beleraktam kb. 3500km-t. Ehhez most kb. negyed év kell, így beérem az 50 000-el, amit a Champion szett nyújt. Úgyis legtöbbször busszal oldom meg a melóbajárást.
A fentiek fényében egyébként nem csodálkozom azon, hogy mióta bejöttek a hidegebb idők, azóta nehezebben indul az autó. Kipróbálom majd egy másik akkuval is, hogy mit produkál, mert nálam van már közel 4 éve és ezzel vettem. Lehet, hogy az is bejátszik egy kicsit a antipöcc jelenség kialakulásában.
Másik megoldandó projekt a leömlőn lévő alu hővédő cseréje. Az anyag átrohadt, nagy alátéttel sem tudom már megoldani a korrekt felfogatást, emiatt gyakran rezonál. Ha valaki olvassa a bejegyzést és tud ilyen fémdarabot emberi áron, az keressen nyugodtan.