Tagok >> ÁdidiGaga (il hempescattore) >> 33 BoxerWagon >> Blog
- Típus:33 BoxerWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1991
- Színe:BIANCO ARGENTO
Egy vadiúj csőfogóval felvértezve folytattam a kiszedést, de miután semmi jelét nem mutatta a szerelék, hogy szét akarna jönni, radikális megoldáshoz folyamodtam:
a nagyon rossz fog kihúzásához hasonlóan, - a belső szorítógyűrűre vigyázva - bevagdostam fűrésszel a karimát, majd elkezdtem fogóval tördelve darabonként kiszedni. Nemsokára - elég csak ha egy helyen megszakad a gyűrű folytonossága - összerogyott az egész és megindult rajta a szorító!
Kiszedve konstatáltam, hogy szerencsére a szorítógyűrű 1-2 apró bevágást leszámítva sérülésmentes.
Gyorsan ellenőriztem, összepasszol-e a bontott karimával - szerencsére IGEN! :-)
"Levezetésként" a betöltőlyuk körüli lemezt vontam szemle alá, érdekes, hogy a karima részei által összezárt lemez-perem pár mm széles gyűrűként tök stabilan fogta a betöltőt, mellette egyből viszont a síklemez sz@rrá van rohadva :-(
Ezt a rohadást 1x már feltártam és kittel "kijavítottam" , most csak ki kellett venni az "implantátum"-ot, hogy feltárjam az állapotát.
Nem sokat romlott azóta- nem mintha nem lenne elég ez is :-p
Másnap autózás várt rám, ehhez bilincsek nélkül, a gumiharanggal összeraktam a karimát és a betöltőcsövet. Meglepően stabil lett, azért "für alle falle" egy dróttal kikötöztem a kasztnihoz, ehhez a helyenként már "perforáltlemez" sárvédő lyukai nagyon hasznosnak bizonyultak! :-)
A másik "kedves plasztik-páros" a lökhárító és az aljához csavarral rögzített sárfogó lemez volt: a csavar az istennek sem akart elindulni, elvágáshoz egyrészt túl kicsi, másfelől a lökösbe sem szerettem volna belevágni :-(
Szerencsére "felfedeztem", hogy most azt nekem nem is muszáj szétszedni, elég csak a sárfogónak a kasztnihoz csatlakozását - egyszerű bolha - szétbontani, ez meg is történt.
A bontós betöltő-karima közel 1 heti tanulmányozása után úgy gondoltam - nagy naivan - hogy hozzáláthatok az autón lévő kiszedésének. A mentsvár az a gondolat volt, hogy legrosszabb esetben elég csak a szorítógyűrűt megóvnom, maximum a bontósit teszem majd be, a rozsdás szűkítőt meg vagy kiszedem, vagy leápolom...
Ez a tartalék lehetőség egyszerre "egyetlen megoldás"-sá avanzsált, amikor első mozdulatra egy kisebb fogóval kettétörtem azt a csőcsonkot, amire a betöltőcső gumiharangja is rámegy... :-p
Azért úgy voltam vele: mentsük, ami menthető! Kell egy csőfogó, hátha azzal kijön a többi egyben és akkor akár még meg is ragasztható talán...
Sokszor csak utólag jut eszembe, mit is kellett volna még megnézni a bontóban, vagy leginkább utólag jut eszembe, hogy egyáltalán bemehettem volna... :-p
Nyilván egyik sem véletlen, az igazság az, hogy legtöbbször idő sem jut ilyenekre vagy ha igen, csak felszínes kapkodásra elegendő :-(
Ma kivétel volt: egy szakmai program miatti nem kis nyomás alól a nap derekán felszabadulva, előző napi utalással megerősödve és nem utolsósorban "úgy öltözve" épp a bontó mellett vezetett a hazaút, ráadásul a délelőtti dolgok miatt aznapra nem is terveztem mást - ezt nem lehetett kihagyni!
Úgy voltam vele, hogy most kellő nyugalom van ahhoz, hogy alaposabban megnézzem az autót - mégis mit lehet még elhozni róla?
Leginkább az aktuális dolgokra fókuszálva:
Az ajtógumikkal gondban vagyok, mert ugyan csak a J1/B2 van csak összefestve, viszont a másik kettő meg szakadozott :-(
Nosza le is kaptam mindkét hátsót, végül - beárazás előtt - úgy döntöttem, elég egy is, a jobb állapotú, a másikat csak akkor viszem el, ha kiderül az otthoniról, hogy azért nem ért össze, mert nem rávaló.
A tankbetöltő gyanúsan mozgott, rá is jöttem miért? A belső gyűrűje el volt törve, csak a betöltőcső tartotta - aminek a lekötése meg ugye éppen most költözött bele a kisujjamba :-) Szét is húztam 5 perc alatt, kijött a karima valóban "félfaszán":
maga a kívülről látható gyűrű teljesen jó (mivel 16V a donor, benne van az ólommentes-pisztoly miatti fémszűkítő ami kicsit rozsdás), a gyűrű törött, viszont remekül szemlélteti a szét-összerakását, hacsak nem mérik drágán, erre a célra jó lesz...
Végül még egy tétel került a "kosárba": az eredetileg anyósülésnek való Recaro-m miatt a középkonzol két ülés közötti - a kéziféket is takaró - eleme nincs most bent. Egyszer majd bekerül, és - bár nem nagyon dohányzunk, főleg nem a kocsiban és hátul - akkor nagyon jól fog jönni ez a szerzemény. A legvégén lévő kis hamusról van szó, ami nekem hiányzik. A "16 voltosban" viszont megvolt, szemlátomást szintén csak normál szemetesnek használva, vagy még annak se...
Már korábban szerszámért kifelé menet elejtettem egy "hol tartunk anyagiakban" kérdést, mire az eladó srác nagy szabadkozva csak annyit mondott, hogy: "tulajdonképpen sehol" - gyakorlatilag majdnem ő érezte kellemetlenül magát, hogy azért a "minimálárat", azaz 500 forintot kénytelen volt elkérni :-)
Ezen kívül sok mindent átnéztem, sok dolog szóba jöhet még, ezekről majd akkor, ha majd esetleg szereplőjévé avanzsálnak a történetnek, van viszont 1-2 olyan dolog is, amit elfelejtettem megnézni, pedig ha van, akkor tuttira viszem, pláne így, az árszínvonal ismeretében ! ;-)
A logikussal ellentétben épp a hétvége nem alkalmas felénk a szerelgetésre, mivel bármikor bárki (sokszor én magam :-p) kitalálhatja a menőkét, így meg kár bármihez is hozzáfogni.
Ma is megvolt a program, szerencsére tetszőleges érkezéssel , így elétettem egy pár pontból álló - inkább vizsgálódós - szeánszot.
Valódi eredménnyel járónak a B2 ajtógumit szántam, mivel megszáradt a 2. réteg festés is, de érdekes helyzet állt elő: minden törésnél szépen beillesztve a végén a küszöbnél hiányzott egy fél centi! :-(
Gondoltam mégsem erre való, de a régit visszatéve meg tudtam ismételni a mutatványt.
Elég idegesítő, hogy a sarkoknál direkt lazára kell hagyni ahhoz, hogy végigérjen, pedig minden jel szerint rávaló :-p
Egyenlőre maradt a régi rajta, majd utánajárok később...
A legfontosabb dolog a doblemez rohadásainak ledokumentálása volt. Ez megtörtént,
és ha már ott voltam, a betöltő rögzítőgyűrűjéről is készült kép, hátha a gép előtt ülve jövök rá 1x a nyitjára ;-)
Nem utolsósorban felkerült a betöltőcsőre az új bilincs, a lyukakat meg szilóval kinyomtam, a lakatolásig megteszi... :-p
Íme a képek:
Ma egy rövidet kellett menni a géppel, provizórikusakat kellett rögtönözni mindenhol:
B2 ajtó: még kell egy réteg festés a hibákra, ellenben gumi nélkül meg lötyög az ajtó -és pont a Bencusé... Viszont az előző réteg száraz, hát csak nagyjából (ellenőrzésnek ez pont kiváló volt) felraktam a gumit.
Betöltő: csak megemelve a kerék felett összedugtam a betöltőcsövet a tanksapkával, az alsó csatlakozástól nem féltem, ugyanis kézzel sem sikerült széthúzni , méghozzá a rákötött sok (számomra megdöbbentően túlbonyolított) vékonyka (szellőző, túlfolyó, visszafolyó, stb...) csövek nem engedték :-o
Azért volt egy kis ijedtség: tőlünk nem messze egy Megbízómhoz be kellett lépni, erre kiszálláskor érzem a benzinszagot... Nézem: folt is van, sőt csöpög :-s
Gyorsan be a sráchoz, eleinte tiszta pánikban, aztán elkezdtem magamat nyugtatni, hogy csak biztos kilöttyent és már nem is csöpög...És tényleg: mire kijöttünk, abba is hagyta és a megoldást is tudtam: egy annyira meredek rámpán mentünk fel a parkolóba, hogy egy kis nafta ki tudott folyni bilncs nélkül az illesztésnél :-p
Este megkapta a B2 ajtóperem a 2. festést, utána nekimentem a kerék környékének is.
Jó hír: a végül ki nem szedett betöltőcsövet sikerült félrehajtani az útból, így egyrészt a tanksapka fizikálisan is megközelíthető, másrészt a dobot is jobban át lehet vizsgálni.
Rossz hír: a cső mögött a beragadt sár nem kímélte magát :-( Az eleve nem egyszerű kettős-lemez kerékdob és a gátlótorony csomópont a legváltozatosabb helyeken rohadt át, egyszerű "kintről-be" átmenő lyuk szinte nincs is, van viszont:
-belső lyuk, ami a gátlótérbe vezet
-átmenőnek látszó lyuk, mai a toronypalást peremén megy át - nehogy egyszerű legyen :-(
-tenyérnyi lyuk a dob felületén, de csak a külső lemezen, felette ott az ép 2. réteg, belülről nem is látszik :-)
Lényeg: még az én szenzációs újraátélő és elmesélő képességem is kevés ezt leírni, majd fotózom - annál is inkább, mert amennyire csak lehet, meg akarom előre tervezni a foldozgatás-festegetés mikéntjét, nem szeretném, ha az egyébként normális lakatosmunka azért menne később tönkre, mert mindenféle kezeletlen felületű üregeket hoztunk létre...
Napközben vettem egy kicsit szélesebb, de átmérőre jó biincset, bármikor menni kell a verdával, az meglegyen...Beszereztem még némi segédanyagot ("Brigíció", lakkbenzin, festőnylon), és este csak átsunnyogtam a garázsba ;-)
A csíkok még ismeretlen helyen - imádom, amikor valamit 5-6 helyszín között pakolgatok évekig és amikor kell, még sincs meg :-( A J1 ajtón - korábban lecsutakolva - a csík helye egy kis benzines zsírtalanítást kapott - inkább csak alibiből, ki tudja meddig kell keresgélnem azokat az átkozott csíkokat! :-(
A B2 ajtógumi fogadóperemére is jutott a benzinből + a rozsdapöttyökre Hammerite került.
A J1 ajtóról: a burkolata törésmentes, ez jó hír... Az ajtóban valami még mindig kotyog/verődik, de nem került sor a kivizsgálására. Viszont az jutott eszembe, hogy mégegyszer nekifutok a koptatócsík-projektnek (gyk.: megvan a teljes szett, de az egyik ajtóra próbaként feltettet le kellett szedni, mert a ragasztási technika nem volt jó... )
Először is meg kell keresni a cumót...
Akkor át a baloldalra: a B2 ajtó erős rokonságot mutat az előzővel, leszedtem az összefestett kédergumit és megtakarítottam alatta. Van 1-2 rozsdapötty, szerintem Hammerite lesz belőle...
Kicsit a betöltő is műsorra került: egy műa. idom fogja oda csavaron keresztül a dob oldalán lévő nyúlványhoz, letekerési kísérletre leszakadt a csavar feje,de legalább lejött...
Ezek után az alsó, tankhoz menő csővel való csatlakozásnál sem szaroztam, az AWAB-bilincs is szépen eltört minimális feszegetésre :-p
Végül sikerült a lényeg: a betöltőcső felső, a tanksapkára csatlakozó részét is szétkötni, így már hozzáférhető a tanksapka!
Reggelre nem sikerült előásnom a gyorskötözőket, vettem hát Nyékre menet egy zacskóval. Kint rögzítettem a központi zár és egyéb ajtó-elektronika vezetékeit, leszedtem a régi ajtógumit, a méret alapján kiválasztottam a két tartalék játékos közül a megfelelőt, majd a gumit tartó lemez-élt és környékét tisztára töröltem.
Lazításként kivettem az üveget a felhúzó sínjéből. Még jó, hogy megnéztem, de nem annyira, mert pluszmelóm lett vele és az is csak tűzoltás tkp...:-(
Revidiálnám a tegnapi fém vs. plasztik kinyilatkozást, ugyanis a fémsín hozzá volt rohadva-rozsdálva az agyonérett és rugalmatlan gumibetéthez.
A sín belsejéből kipattintgattam a rozsdás részeket (+kis drótkefe), a gumi kapott némi WD-40-et, a sínt kitágítva, a gumival együtt szépen az üveg alá toltam, utána meg óvatosan rászorítottam megint. Kis igazgatás még ráfér, de máris látszik a legfőbb előny: felhúzáskor a felső pár centinél eddig az üveg előredőlt és hátul kiszaladt a pályájáról - na ezt szüntettem most meg, nagyon idegesített a jelenség és nem is sejtettem az okát eddig! ;-)
Közben a csere-gumi fémre húzandó hornyát kitakarítottam - a többi részét jobb lesz fent a helyén, mit itt a földön! ;-) A garázsban végigpopsitörlőztem a kédergumi külső felületét - jó sok kosz jött le róla, egyenlőre a glicerines védőkezelés elmaradt ;-) Takarítás után felment a behúzó - annak se csörögjenek az anyái...
Az ajtóborítást még reggel hazavittem, sok kis apró hiba, törés, hiány stb... van rajta - ezeket szeretném frappánsan felszámolni és végül "tökéletes ajtót alkotni" ;-)
(ha megvan, lehet menni a B2-re, az is pirosrólcserés / festékleszedős volt, pluszban még lóg is, állítani is kell rajta...)
Délelőtt keresztfater összetoldotta (forrasztás + zsugorcső) a zármotor testkábelét.
Délután, már a garázsban beszereltem a motort, rákötöttem a zárat - szerencsére terhelés alatt sem produkál hibajelenséget :-)
Egy apróság van csak: ezen a J1 ajtón a gombot lenyomva záródik az összes ajtó, de felhúzáskor nem nyitja az egész kocsit, csak saját magát, ez vagy így normális, vagy ennyi hibája van a vett motornak vagy esetleg a kikötött kulcszár/eltávolított himba miatt is lehet?!
Az ajtón matatva sok tennivalót fedeztem fel, először is az ablakot emelő lemez félig le van csúszva az üvegről, talán ezért nem volt minden kerek arrafelé, holnap Nyék, pont jó alkalom megcsinálni.. Vissza sem tettem a behúzót.
A másik dolog nem új felfedezés: ez az ajtó cserés volt valamiért - éppen ezzel semmi baj. '90 előttit tettek bele - ez sem probléma, teljesen kompatiblis a későbbivel és mivel ablakemelővel együtt cserélték, látható, hogy a régin szinte minden - pl. az említett emelősín is - fém, ami az újakon műanyag - NO COMMENT!
Aztán: ez az ajtó eredetileg piros volt - ez sem kardinális kérdés, mivel erre találták ki a festés nevű "szpesziális " eljárást...
Ami viszont újabb "szerelői" baromság, az a következő: nem várták meg a száradást az ajtó bezárásával, így sikerült egyrészt a kéder-gumit összekenni még pirossal (!) is, természetesen szinkronban az ajtó gumihoz csatlakozó felületein látható festékhiányokkal :-(
Korábban már szereztem egy első és egy hátsó gumit, de az elsőt az enyémre szántam (szakadt a sok ki-és beszállástól), a festékeset meg higítóval lemostam volna. Ma döntöttem: a hígítózástól csak tönkremegy az amúgy sem fiatal gumi, az enyémre majd szerzek valahonnan (pl. akár a bontóból is...) a festékes helyére pedig már Nyéken felficcen a pótgumi.
Később pedig: festőfóliát veszek, az ajtó ablakkeretére belülről felrakott síneket valahogy leszedem, majd - remélem van még/nem döglött be a színspray-m - lefújom a hibás részeket. Remélem nem áll elő olyan hülye szitu, hogy száradás előtt nekem is el kell indulnom vele :-X
Mármint a pénzköltészeté, nehogy má' egy Alfa-szervíz ingyé' legyen! ;-)
A TÉNYLEGES DÁTUM 04.29. szerda!
(eddig semmi baj nem volt, hogy pár nappal az események után írtam visszadátumozva, most viszont vissza kellene lépni az előző hónapba - na ezt már nem engedi a rendszer! :-(
A J1 központizár-motorjának pótlására több ötlet is eszembe jutott, a legszimpatikusabbnak - és főleg a célszerűen legelsőként megjátszandónak - a bontózás tűnt. Ma végre minden összejött, épp a bontó felé volt megbeszélésem és az előtte támadt majd' 1 órás szünet elégnek tűnt legalább arra, hogy felkutassam ezt a vonalat...
Igazából nem ragaszkodtam a 33-éhoz, de mikor a srác meglátta, mivel is vagyok, egyből oda küldött. A roncs felé menet kitaláltam, hogy jó nekem a B1 is, mivel az szétkapott ajtó, ellenben a jobbos párja felkárpitozva + nem is nyílik... Hát persze, hogy a bal már nem volt meg, ellenben nagyon telt az idő és a 40°C fokos + kerék nélküli alacsony kasztniba sem volt túl nagy kedvem bemászni.
De hát nem is én lennék az Alfa 33-as zárkiszerelés regionális csúcstartója, ha megijedtem volna a feladattól! ;-)
Nagy levegő, kasztniba be, ajtóbehúzó + kárpit le (zárt ajtónál!) - 5-6 perc alatt kezemben volt a zármotor. Szerencsére közben rájöttem, hogy gyorszáras a vezetékelés, egyedül a testet vágtam el, mondván ki tudja hol végződik...
A műhelyben csak bénáztak a szerelők, még szép, hogy 5 lépésre a kocsiban legegyszerűbb ezt kipróbálni! Eltávolítottam a régi vezetékdarabokat a csatlakozókig (a rossz motort ugyanis tudatlanul levágtam minden vezetékénél, de ez pont a kidobásra szántnál nem baj...) rádugtam a szerzeményt, a testet összesodortam (már láttam, hogy az is gyorscsatis... :-p ) és PRÓBA! : gyönyörűen teszi a dolgát, akkor visszük! :-)
(éppen rátehettem volna a zárra - uis a kidobott berregős is jól működött csak úgy a levegőben lógva - de egyrészt az idő sürgetett, másrészt meg akartam maradni "tökéleteset vettem" illúzióban a végleges szerelésig, pláne hogy a bontós srác 500 Ft-ot kért érte! (szerintem igazából hálás, hogy ritka egyetlenként kopasztom az egyetlen és ritka 33-asukat, titokban pedig abban bízik, hogy szép lassan az egészet elhordom! ;-)
Folytatás: szombaton keresztfatert megkérem, hogy a testkábelt szakszerűen toldja össze - addig nem bántom a rendszert...
Tényleges Május 1.:-)
Középtávú vezetési gyakorlatot hajtottunk végre családilag - nagyapó-látogatás Bogácson -, tapasztalatok:
- a beöntőbilincs-lazítás nem hogy ártott volna, épp ellenkezőleg: soha ilyen remekül nem "vette a fordulat"..
- az első futómű viszont nagyon gáz: csapágy ropog és már húz is kanyar után, fent is kopog a szilentnél... Hazafelé a Bükkön át - még a szar úton is - bizonyította, hogy semmit nem romlott a biztonság, de akkor is aggaszt a dolog és a legrosszabb, hogy az okát is tudom: a szépség-felnik és az ő ET-ik, utána kellene számolni a dolgoknak, mert hosszú távon ez így nem lesz jó...
- hosszú út után még mindig morog az a valami ott elöl, pedig az ékszíj annyira meg lett lazítva, hogy néha hidegindítás után egy kicsit csikorog is. Muszáj lesz letesztelni valami logikával a vízpumpa-generátor-ékszíj rendszert