Mutasd

>> Szerviz2016-07-01

Egy július eleji "telkibányi" mini-nyaralás előtt teljesen véletlenül - a garázsban matatva és a kocsiba beülve kulcs híján rutinból ezt "ellenőriztem" - kiderült, hogy nem égnek a lámpáim - legalábbis a tompított és az országúti :-P

Szemle: balos, autósbolti kerámiafoglalatból (pont ezért nem jött be nekem) kijött a vezeték, jobbos, gyári : lemezesre égve-érve. Biztosítékok közül egy kiégve, egy hiányzik. Tartalék 10A-os elfogyott, vettem egy marékkal + 2 új autósbolti műanyagfoglalatot.

Mindkettőt újrakötöttem (remélem nem kell többször - így is alig ér el a vezeték), izzót ellenőriztem, új biztik - és jó! Mivel lényegében ismeretelen okból, észrevétlenül "ment el" a világítás - mentem vele egy kört. Végig jó - de az utolsó kanyarban mintha már nem látnám a visszajelzőt...Garázs előtti leállás - nincs lámpa, már helyzetjelző sem! Hogyaza...!!!

Szerencsére "csak" a kormányburkolat hiányában szabadon és pont a bajuszkapcsolókból lefelé induló kábelt sikerült a ki-és beszállásoknál a térdemmel elszakítani tőben...Persze a csati saruja ismeretlen és beszerezhetetlen (okos eladói ötlet: "bontóból" - te barom, pont az a gond, pont azért kellene szűz új, mert a leszakadtban benne van a vezetékvég és nem biztos, hogy ki tudom úgy szedni hogy a saru újrafelhasználható legyen b+... :-S)

Nyilván az volt, hogy felszívtam magam és sok pepeccsel kiműtöttem úgy a véget, hogy a sarut sem kellett kidobni...

Egyébként - egy tavaly nyári, Ipoly hídon át való 1-2 kilóméteres szintén "szlovák" bemerészkedést leszámítva - megvolt az első külföldi út, Telkibányáról Kassára mentünk - ott viszont lakott területen is kötelező a tompított!

(pár héttel később az indexnek szintén a kormány alatt lefelé induló, ezzel szomszédos vezetékei közül a jobbosé ugyanígy leszakadt - már rutinosan vettem az akadályt - illetve nyilván rájöttem, hogy a kormányoszlop takaratlansága hosszú távon nem állhat fenn :-p)