Mutasd

>> Szerviz2018-03-27

Már Szilveszterkor kitaláltam, hogy a 2017-es év elmaradt posztjait egyetlen, az év autóm szempontjából releváns eseményeit lényegében mérlegszerűen elemző írásba sűrítem és akkor idén végre naprakészen posztolhatnék :-p

Szóval nagyjából a 2017 eleji kiinduló állapot - azért az érthetőség miatt kitérnék itt-ott az előzményekre...

KASZNI:
-a 2015 nyári "garambol" nyomai tessék-lássék megszüntetve: bal sárvédő csücske kézzel kikrampácsolva ; új lámpa/index berakva* ; lökös sarokrepedés autentikusan** megvarratva távtartók és hátsó rögzítés nélkül ; maszk epoxyval összeragasztva
-bal C oszlopnál Pininfarina-tábla és raktérablak külső-ablakkeret nincs
-motorháztető-zár valamiért nem rögzít - a csomagtérajtót meg csak többszörre lehet lezárni
-az autóval egyidős, a cég központjából Japánból levélben személyesen nekem küldött és 25 évig őrzött (!!!) PIONEER "1991 Paris-Dakar Tripoli Rally" matricát az őszi vizsgán kérdés és tájékoztatás (!) nélkül leszedték és eldobták - sajnos nem szkenneltem be :-(

FUTÓ-FÉK-HAJTÁS:
-az első lengőkarok már a csere (2015 vége) után 4-500 km-rel "kiszopósodtak" , '16 nyarán a horvát út előtt a jobbost cseréltem de már Miskolcon elkezdte a "kigyövést" :-(
-a féltengelyek felújításánál a külső gumiharangokra a fémbilincsek legjobban meghúzható pozíciója is laza volt - gyorskötözővel oldottam meg, mindkettő diszkréten küldte a zsírt kifelé :-(
-kézifék-önállítók cseréje után a fékhatás jó, de elég' fent fog. Külső csapágyak cseréje hátul megvolt, néha országúton mintha súrlódna ütemesen valami bal hátul.
-a váltórudazat-felújítás alapvetően sikeres volt, de az új leömlő pár fokkal elfordítva (csavarodva) ment vissza, alapjáraton és 1800 környékén összeverődik a váltóval - Horvátországban a "szibbajt" hozta rám amíg rá nem jöttem az okra :-p
-a 290-es P4-hátsórugó sajnos családi utazáskor (amire az autó elvileg elsősorban van...) kicsi, a bal gumi és a sárvédő sokat találkozik :-(

MOTOR:
-olajcsere lényegében folyamatos (0,5 L/1000 km), baloldalról néha (Horvátországban kezdte itthonról 1000 km-re :-) rezonáns hang jön, ez utána hol napokig fennállt - hol hetekre elnémult. Viszont teszi a dolgát, hosszú utakon pályán kifejezetten az elpusztíthatatlanság érzetével kecsegtet ;-)
-az amúgy is 8 éves akksi - lásd majd: "Rémálom a Lidérc utcában" poszt :-) egy 2016 novemberi tokaji hideg-nem-indítást követően teljesen le lett szívva, vettem egy újat legott :-p

BELTÉR-KEZELŐSZERVEK:
-kormány középretéve, de nem pontosan - innen már a nyomtávrudakkal lehet csak finomállítani.A burkolata a horvát út után lekerült - mivel a legfelső kormánypozícióban beleakadt a kormány hátsó gyűrűjébe, kikezdve azt és a az egyik belső ragasztott csavar-ellendarab is újra letört.Pedig kéne burkolni, mert a lefelé induló vezetékek közül a lámpa és az indexkábelek folyamatos gyepálást kapnak a térdemtől ki beszálláskor, már javítani kellett többször :-(
-kilóméteróra 2 évnyi kínlódás után egyszerű WD40-es elárasztással életre lett keltve! - néha álló helyben is megindul és kicsit siet - de alapvetően teszi a dolgát.
-műszerfal horvát út előtti repedés-rögzítései alapvetően tartanak, de a folytatás kétséges: az alsó, "3D-s" csatlakozások (polcok, középkonzol, szélső rögzítés) csak kétes sikerrel és minimum térbeli aluelemekkel tűnik javíthatónak. Márpedig addig se rádió, se klíma , se esetlegesen nem összeakadó kormányburkolat :-(
-a 3X0 széria a PIONEER-nál már a 80-asnál tartott '16 őszén - mindez persze érdekelte a fenét, már a 60-asnál eldöntöttem hogy párezerrel többért hátlapi USB-s és bármilyen színben megvilágítható 560-at veszek - amikor hirtelen megjelent az 580! Gyors ismerkedés: újdonságként a FLAC jól hangzik - de szinte minden eltűnt ami tetszett az elődjében!!! Hajtóvadászat november elején elfekvő 560-ra: a magyar disztribútortól végül bontott dobozú kiállítási példány USB-kábel nélkül 1 év garival.
-ventillátor nem megy (eldobálja a biztit), kívülről a boxot megpiszkálva semmi - ettől többet már csak a klímaprojektnél vagyok hajlandó tenni - párás idő 4 személlyel városban fokozottan mellőzendő!
-ablaktörlő kicsit összevissza intervallumozik, pár ciklus után folyamatosra vált és csak sokára áll vissza - illetve végállás sem jó, mosás-törlés mód (rémlik hogy folyamatos is) utáni kikapcsoláskor megáll a szélvédő közepén
-RECARO-m alatt a ragasztott lap előző évi egri-karácsonyi hazaútkor végigrepedt, párnákkal van kitömve :-p
-a szép egyedi szőnyegek közül az enyémből lemaradt a rögzítőpatent, minden kiszálláskor felrúgtam a középkonzolra :-(
-balos küszöbtakaró nincs, a kéder elöl szakadt. Övem visszatekerése sajnos lassul, J1 egészen megállt :-(
-J1 belső kilincs-behúzóról a belső takaró hiányzik, mivel az enyémen akkorára barmolta késsel valami kretén az ablakfelhúzógomb nyílását hogy a kapcsoló lötyög :-(
-hátul csak a háttámla két oldalszegélye kész a QV-ülésből, a többi az eredeti kékesszürke szövet még
-hátsó övek nem tekernek vissza, gyerekek hülyét kapnak :-p
-váltószoknya nincs, mert az alsó abroncsról a karmok letörtek
-csomagtartóban az ablakkeretek hiányoznak (egyik meg sincs...), rolló szintén

*nem gyári Carello - ez elvileg csak kicsit eltérő megjelenést ad az üvegmintában, nekem viszont képeken tűnt fel hogy mintha ferde lenne vagy ilyesmi...Először a koccanás miatt deformált kaszni hatására gyanakodtam de kiderült: a belső foncsorozott betét el van mozdulva az üveg mögött

**egy pillanatra meglegyintett a színrefújt lökös vészjósló szele - végül Vittorio catrárs remekül megoldotta a fényezetlen lökös hegesztését úgy, hogy bár nyilván ezt észrevétlenül lehetetlen lett volna megoldani - a végeredmény a kocsi sarkain már meglévő "nemesítő háromévtizedes harci sérülésekhez" hasonlít :-)

EZ TÖRTÉNT 2017-BEN...

Essünk túl a negítvumokon! :
-a jobbos, csak foltozott hátsó tornyon/kerékdobban rozsdafoltokat láttam
-nyáron Olaszországba (Lecco, Como-i tó) mentünk, előtte mindkét lengőkar szilentje cserélve, földön meghúzva (részben "szakember" közreműködésével) , eredmény : Pécsig bírta :-( Agyf@szt kaptam, nagyon szokatlan és frusztráló valamit harmadszorra
sem jól megcsinálni...
-titokban abban reménykedtem, hogy az autót szülőháza környékén legalább elismerően megnézik - ehhez képest az átverős szállásadó által a beígért parkolónak megjelölt magán-mélygarázsban töltött egy nap alatt egy helyi basáskodó f@sz letörte a gyári antennámat (2 éves lehetett kb...) és az első ablaktörlőket is szétbarmolta, sajnos a balos kart is :-( Antenna 5-6e ft volt, rendeltem Lacitól - sokáig nem érkezett - aztán csak a rossz hír: megszűnt :-(
-B2 ajtóban központi-zármotor behalt - nyilván pont miután az ablakemelőkarba betettem a rögzítőcsavarokat fedő, sérülés nélkül nehezen kivehető betéteket....Filléres utángyártott zármotor - a szokásos túl rövid, toldandó vezetékkel - végül jó lett.

Breaking news - időben is kb. az év mértani közepén történt az eset...Szóval vettem egy "papírok nélküli" (valójában vezetett szervízkönyves és kaptam mellé tengernyi katalógust, leírást, gépkönyvet...) enyémmel egyező színű Sportwagont - aki 1.7 IE 4x4!!! Az enyémtől egy évvel fiatalabb, kb. 12 évig használták - benne többek közt osztva dönthető ülés -és főleg olyan digitklíma (!!!) " amilyen a kalendáriomba' sincsen" .... ;-)

Innen akkor már csak a - főleg a donor-beszerzésnek köszönhető - fejlesztések jöjjenek...

-Pininfarina-tábla a helyén
-motorháztető zárja működik - de csak úgy, hogy a bowden egyik leszorítóját ki kellett iktatnom - illetve a beltérben se 100as a kallantyú...Viszont: vettem gyári készletkisöprésből új motorháztetőzárat "ezeröccáért" - na majd az "kiviszi" :-)
-hátul viszont mindent elkövettem, az eredeti huzalt szétcsesztem és már a donoréval próbálkoztam - de csak nem záródott normálisan...Ok: a zár nem húzza vissza a huzalt...Csak óvatosságból összevetettem a donoréval: azon pont egy visszahúzórugóval van több :-o - csere és hibátlan...
-a Nagy Felújításban sikerült a két hátsó hossznyúlványt kihagyni az üregvédelemből - pótoltam!
-balos féltengelyről kötözőcsere után elmúlt a zsírkiválás, a jobbról nem sajnos :-(
-hátul a belső csapágyak is ki lettek cserélve. A súrlódó hangot a valamiért kimozdult utánállító okozta - visszatettem, remélem nem fordul elő többször :-s
-donorról szakadásmentes és mosás után egész szép ajtókéder a B1-re - mivel a nyitóhuzal is kész lett - jöhetett a küszöbtakaró.
-végre megkaptam a bónusz Audi szőnyegpatent-párt, B1 szőnyeg mosás után gyűrűzve, ellendarabok a padlóba - nincs több csúszkálás...
-donorban szemlátomást kb. szökőévente használt, fickósan visszacsévélő hátsó övek beszerelve - gyerekek részéről "öröm 'e bódottá' "
-kormányburkolatból a felső rész van csak rádobva - ez teljesíti a minimumfunkciót - viszont a donoré is tökéletes, persze csak LESZ, ha már a műszerfal nem lesz többször kivéve :-p
-fenti okból csak bement a jobbos behúzó, rés kihézagolva - amíg jobb nem lesz addig se nézzen ki lopott autónak :-)
-bal tükörjoystick köré a háromszög epoxy műlábat kapott és így már felszerelhető lett
-a készletkisöprés másik nagy fogása: gyári, új !!! váltószoknya kb. 5e-ért - beltér éke lett nyilván! :-)
-egy környékbeli kárpitos-kisöreg a RECAROm alsólapjának szakadt felét valami ponyvaféle, az eredeti gumihoz képest kevésbé rugalmas anyaggal pótolta ; kicsit szkeptikus voltam , de viszonylag el lett találva a mérete, azaz fel lehetett tenni rettenetes feszegetések nélkül , ugyanakkor nem is lett laza, beesős - teszi a dolgát közel egy éve.

MÁR AZ ÚJ ÉVBEN TÖRTÉNT:

-egy zuhéban autózás közepén a nyáron meggyalázott jobbos lapát fémrészével már az üveget karcolta - leszereltem inkább az egészet és egy karral jöttem haza :-) Itthon balos ablaktörlőkart sikerült visszacsavarni fogóval, javítófestés mindkettőn és mentek fel a vadiúj VALEO lapátok

folyt köv... ;-)