Mult heten csere kerültek a kopott felsö lengökar szilentek,valamint a hatso oldalso szilentek.
Cserelve lett a gazolajszürö is.
laci baratom nemileg kezelesbe vette a gazpedalelmozdulas erzekelöt is,meglatjuk mi törtenik.
Utana a szerelöhöz tavozott a tovabbi javitasok miatt.Ma hazaert a gep a szerelötöl.
Uj vezermüszij, görgök,vizpumpa, kihajtotengely szimmering, finom uj olaj a valtoba.
Meg kerdes,hogy mi a palya a gazpedalelmozdulaserzekelö potival (hazauton tünetmentes volt), es a kezifekvisszajelzövel.Elvileg a többi kesz :)
(Jöhet a hifi!!!) :))))
Kaptunk uj eves autopalyamatrincakat Magyarorszagra es Osztrakiara is.
"Erdekes" a magyar volt a dragabb,pedig az osztrak 14 honapra ervenyes...
Megvolt a kavikoccintasok javitasa, a mütet sikeres volt,mindket ütes ragasztva.
Beszereztem par autotisztito,es apolo szert.(autosampon,karpittisztito,börtisztito,börapolo,müszerfalapolo...).
Firssen vasarolt jarganykent elsö feladat hogy ala,föle maszunk a gepnek es minden letezö fellelhetö hibat,hibaforrast megkeresünk es megprobaljuk megoldani...No ez nalamis igy törtent,es törtenik.
A hibalista amiket eszrevettünk nemlesz rövid:
Felsö lengökarszilentek jobb-bal oldalon
Hatso keresztlengö külsö szilentek jobb-bal oldalon
Valoszinü a temosztat ugyanis 70 fok föle nem megy a viz
Vezermüszij es görgök,valszinü cseres lesz a masik szij is görgöstöl hamar megvan bontva.
olajfolyas a szevocsönel
olajfolyas a sebvalto kihajtotengelynel bal oldalon (szimmering)
Kezifekvisszajelzö folyamatosan vilagit (olaj feltöltve,kezifek kiengedve)
Kiegett izzo
Olajcsere
Olaszivargas a turbo olajcsövenel
Szivargo gazolaj a szürönel.
Kavicsfelverödes a szelvedön (7000/2db)
Gazpedal elmozdulas erzekelö hiba
Asszem ennyi...
A hibak egyresze mar megoldva,de a lista meg hosszu,de rajtaleszünk...
Amit eddig megvettem: motorolaj (selenia),olaj-,gazolajszürö, szilentek,vezermüszij,görgök,szimmering.
Meg hianyzik,thermostat,laposszijszij illetve szijfeszitögörgö.
A javitasokat reszben egy nagyonjo autoszerelö baratom csinalja,vagy ha epp otthon vagyok akkor ketten.
Ha ö nem er ra akkor egy hozzaertö autoszerelö (pl vezermüszijcsere jövö heten).
Megvolt az olajcsere, belecsuszott par liter jokis Selenia olajocska,es egy uj szűrő.
Nos megvolt a nevrevetel (atiras :o) 56000 Ft egy eredetvizsga 18000 -ert valamint uj forgalmi es törzskönyv 12000 -ert.
Ezek voltak az elsö kiadasok a GEP -re.
Autovasarlas: milegyen ,milyen legyen.rengeteg autot megneztem,FIAT-okat volvokat, VW -ket,stb,stb...Alfa-kat mindig nezegettem,de olyan elerhetetlennek tüntek szamomra.Aztan egyszercsak elhuzott mellettem egy 147.Parkoloban szemügyrevesz.Belsö hang: nezz Alfa-t.147, pofas,de kicsi nekem.legyen 156 sedan.Jopar telefonalas,csomo erdeklödes sedanok utan.Egyszercsak meglattam a gyönyörü fekete szinü 156 sw-t -itt eldölt a dolog-.Kicsit feljebb kellett tolnom a vasarlasra szant keretösszeget,dehat nem bantam meg...
2004-ben került magyarorszagra egy idösebb ùrhoz aki a garazsban is leponyvazva tarolta,majd 2008 januarjaban vette meg egy informatikus srac akitöl enis vettem.A srac masik jarmüve egy 166 2.4 JTD volt,es amiert megvalt a fekete sw-töl az egy kek 156 GTA-volt,amit ennek az äräbol akart reszint finanszirozni...Uh,elöjeleknek nem voltak rosszak.
Alig vartam a hazautat 2008 Dec.12 en este.Masnap reggel azonnal a kiszemelthez vezetett az ut..Probakor a regi tulaj vezetesevel majd probakör a leendö tulaj kezei alatt...Amint beültem tudtam,ez kell nekem...Hacsak valami varatlan dolog nem törtenik ez a gep nem marad itt..
Mint kesöbb megtudtam joapam mar baratnömnek sugta hogy ez az auto nem marad itt..
igaza lett...:D
Hazafele az azota tarto lemoshatatlan vigyorral a kepemen indultunk haza a szerzemennyel...