Mutasd

>> Esemény2022-08-19

Régi vágyam teljesült. Sikerült a családot elvinnem Székelyföldre. Elég sűrű lett így pár napra, de talán lesz máskor is rá alkalom.

Kmét-Arad-Temesvár-Déva-Vajdahunyad-Magyarpeterd

Tordai-hasadék-Torockó-Torda-Nyárádtő-Ákosfalva-Hármasfalu-Parajd-Korond-Csiba

Madéfalva-Gyergyószentmiklós-Békás-szoros-Gyergyószárhegy-Gyergyószentmiklós-Csiba

Csiba-Szentegyháza-Zetelaka-Madarasi Hargita hegycsúcs-Csiba

Csiba-Csíkszereda-Csíksomlyó-Gyimes-Csíkszereda-Székelyszenttamás-Szováta

Szováta-Parajd-Korond-Szováta-Nyárádszereda-Marosvásárhely-Gyulafehérvár-Popas cu Utilitati Autostrada-Temesrékás-Arad-Kecskemét

1980km



Az utak tényleg kivételesen jók és szépek voltak. Autózás a Sóvárad-Nyárádszereda-Kebeles szakaszon volt a legemlékezetesebb. Csiba-Homoródfürdő is nagyon jó, de napközben nagyobb volt a forgalom, éjjel jobb. Egyetlen rosszabb szakasszal találkoztam, Gyergyószentmiklós- Békás-szoros között eléggé szétfagyott az aszfalt, nagy a forgalom, úgysem lehet tempózni és a környezet is kárpótol.

Emlékezetes volt még valahol az A1-n a három kisebb vízenfutásos esemény odafelé a többszöri felhőszakadás közben a dimbes-dombos részen, egyiknél kisebb bizonytalanságot éreztem, elég óvatos voltam, mi nem kaptuk el a korlátot. Sajnos előttünk voltak, akik nem tudták elkerülni.



Még soha nem kaptam autópályán defektet. Szerencsére egy bő km leállósávon döcögés után pont jött egy pihenő. Volt riadalom éjjel 11-kor hazafelé, mert ez az egyetlen olyan járgányom ami nem cipel pótkereket. Mire kigugliztuk a mikéntet, befutott egy autómentő, megegyezkedtünk, vártunk rá 15 percet míg megvacsorázott a rendőr komáival, két óra múlva úton is voltunk egy ideiglenes gumival. Hajnali négykor nyitottam otthon a kaput.

A defektről még:
Fél perc alatt leeresztett, 30-cal mentem a leállósávban. Ledarálta a lökös sarkát (jobb hátsó) egy tenyérnyi részen, a vasat is megigazította. Ma szereztem rá rendes gumit. Tegnap este a vasat kiigazítottam, kifugáztam, majd rendesen festem. Lököst szakira kell bízzam. Dobbetét kuka.
Pályán megállni, főleg éjjel, szemerkélő esőben, családdal nem opció....

 
>> Esemény2022-07-24

~1800km. Autós szempontból semmi említésre méltó nem történt..

 
>> Esemény2022-06-20

Egynapos villámlátogatásra Balatonfüredre utazott a család. Az 52-es épül-szépül, de miért nem a solti felével kezdték?!

Mostanában számoljuk a fiammal az Alfákat és a Teslákat. Alfa-Tesla 6-8, úgy hogy Káptalanfüred-Felsőörs-Lovas-Csopak-Bfüred felső úton mentünk, mert a parton őrület volt. Ezen a kitérőn Alfa-Tesla 2-1. Tudom nem representatív, de mutatja milyen kevés az Alfa az utakon.

Ma reggel induláskor a számláló meg.. megörökítettem.



Kmét-Dunaföldvár-Simontornya- Káptalanfüred-Felsőörs-Lovas-Csopak-Bfüred-Dunaföldvár-Kmét

 
>> Szerviz2022-06-16

Ez is utolért. A TMK listámon rajta volt talán már tavaly is de hát..30 cm gurulás után elpattant a jobb első rugó. Erről legalább azonnal értesültem, nem úgy mint a jobb hátsó esetében valamikor 2 éve, amit a gumisnál vettem észre. Kapott új Sachs csillapítókat itt is, miután gyárilag is ez a márka volt benne. Magasságra jó, kicsit keményebb, pattogósabb a járása, nem tetszik, de majd elfelejtem milyen volt régen. Lehet itt puhább rugót alkalmaztak mint a többi nem ültetett 159-nél, mert ez az autó vastagabb 24-es (23 helyett) kanyarstabilizátorral jött ki a gyárból.

277412km

 
>> Szerviz2022-02-22

274890km

 
>> Egyéb2022-02-19

5 éve az első rozsda jeleknél javíttattam ezt a részt, de nem volt precíz munka, megrepedt, berozsdált, szégyenfoltja lett a fehér autónak. Két éve egy másik alkalommal mikor fényezőnél járt, elegánsan átugrották a feladatot.

Ilyen aprósággal nem lehet odamenni sehova, ezért nem tudnak pénzt kérni, meg az idő, logisztikai macera elvinni-elhozni az autót, úgyhogy nekiálltam. Alapanyagok a garázsban, hajrá. Szeretem az ilyen feladatokat, jobban mint a fékszerelést pl.

Szétfeszítettem a lemezeket, kitisztítottam, rozsdaátalakító, varrattömítővel kikentem, összekalapáltam, varrattömítővel rücsit utánoztam, 2x filler, vizesen becsiszoltam, festettem, készítettem gyári sablon alapján matricát. Vállalható lett. Kb. 2.5 óra nettó. Egy hangyányi polír pár hét múlva és késssz.

 
>> Esemény2022-02-15

A diagnosztika kihozta, hogy az EGR nem találja a stabil munkapontot. Biztos eljárt volna még az autó így, de nem akartam a pusztulás lejtőjére taszítani. Kicseréltettem. Kapott egy Dellorto szelepet és csőpucolást. Remélem a regenerálás visszatér a normál gyakoriságra. Bízom benne, hogy pár évig még stabilan szolgál majd az autó. Vagy szélmalomharc?



274820km



Motoron TMK eddig a szíjakon (2016, 2020) és évi olajcseréken kívül:

209ekm izzító gyertyák,

250.5ekm szívósor tisztítás, átvizsgálás, EGR hűtő fedél csere, turbó felújítás, olajszivattyú tömítés csere, vákuum szivattyú tömítés csere

265.5ekm generátor felújítás, főtengely szimering (ez hibaként jelentkezett), kuplung munkahenger/kinyomócsapágy csere

 
>> Esemény2021-11-15

271560km

 
>> Szerviz2021-10-14

Miután a bölcső lent volt újra és most egy kicsit arrébb került, szükséges volt a beállítás. Nem húzott, csak a kormányközép állt csálén, amit ha észrevesz az ember, akkor már rettenetesen zavarja. A dőlések most tökéletesek, ilyennek kell lennie. Jó helyre került véletlenül vissza a bölcső. Az a helyzet, hogy tud rossz helyre is kerülni, mert legutóbb volt eltérés a dőlésekben, ami ugye nem állítható, csak a bölcső odébb csúsztatásával (tizedek-mm?). Na mindenestere most jó lesz. Fusson így a 'kis' 159. Futóműves fia: egy 159, ez nagyon szép, mindig tudtak ezek az olaszok formát tervezni, ráadásul fehér...

270280km