Marklar155 - főkép
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

2010 tavaszán megkeresett egy srác. Ablaktörlő motor kellett neki egy 155-höz. Mikor találkoztunk, akkor felismertem, hogy a rég nem látott vágyálmom A V6 van nála. Elmondása alapján jó kis autó,szereti is, csak azért vannak hibái. Meg én láttam, hogy nem az a "VérAlfas" . Inkább csak az olyan "occon nagy motoros érdekes autót" felhasználó. Utána szeptemberig nem is jelentkezett. Akkor már azért hívott, hogy nem-e kell az autó.? Műszaki lejárt és kitiltották a forgalomból, átíratás elmulasztása végett... Mindössze 100 000ft.-ért vihetem.

 
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

Úgy kezdődött, hogy egyszer már megvettem volna ezt az autót. Olyan 2007-ben hirtelen felindulásból átültem volna a TS-böl. Pont volt rá egy potenciális vevőm is. Már meg is alkudtunk, s két nap volt, hogy viszi. Erre!? Épp akkor döglött meg először a motorja így elillant a potenciális vevőm. "Szerencsémre" ezt meg hirtelen épp meg is vették...
Csak két napon múlott,hogy nem adósodtam el. Mert nálam az ígéret az szép szó!... :)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-03-16

Csütörtökön vittem. Vasárnap már hozhattam is el. Bal hátsó doblemez negyed csere+ a csomitartó alja. Bal hátsó sárvédő csere. Jobb hátsó sárvédő javítás+ csomitartó alja. Még szétkapom amit kell és mehet Krisz33hoz... ;)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-03-08

Kopp-kopp-kopp. S csak megy és megy és megy. Néha dob egy füst gomolyagot. Néha berángat és leáll. De utána pöcre indul. Csipegeti az olajat is. De egy 200+e kmes autónál ez belefér. Meghaladtam az első 5000km-t is.
Szóval: erőt vettem magamon és kicseréltem a műszerfalban a kiégett izzókat. Csak 8db-ot kellett. :) Meg a trutyis, sós hideg időre való tekintettel kimostam/ olajoztam a légszűrőt is. ha meg már matattam egy kicsit, akkor még féktisztítóval az alapjárati motort is megpucoltam... De semmi több:) Csak a Benzin. ;)

 
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-02-24

Szóval megvettem. Rendes Magyar állampolgárhoz illően törekedtem a névre írásra is.
Forgalmi valahol Veszprémben a rendőrségen. 4-5 adásvételivel+ a sajátommal, törzskönyvel a kezemben irány az Okmány irodába.
Azt tudtam, hogy nem lesz egyszerű a menet, mert:
-érvényes forgalmi
-adásvételi
-eredet vizsgálat és
-törzskönyv kell a névre íráshoz.
De, az autó nem is működik, eredet vizsgálatért már nem jönnek házhoz, forgalmi sincs...
Szegény ügyintézőnek sikerült végig rágnia magát az ex tulajok kuszaságán. Megállapította, hogy jó sokan fognak büntit fizetni, de én nem :)
Mivel így nem lehet átíratni ezért ez is macera lett. Felajánlottam, hogy befizetem a Vagyon szerzési illetéket, forgalmi, törzskönyv árát. S pár hónap mire üzemképes lesz a verda. Utána folytatjuk... OK.
Azt hittem OK is lesz, s nem kell a télen V6 ot szerelgetni. Ott volt még a 2000 16V (IEE) projekt is.
ÁÁÁÁÁ
De a bürokrácia az bürokrácia. Kb másfél hónap után elkezdtek jönni a felszólító levelek, hogy "tudomásukra jutott, nem írattam át"...
Bementem személyesen. Megnyugtattak, hogy semmi gond, ezt automatikusan dobja a gép... Jó. De csak jöttek...

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-02-17

S csak megy megy és megy. A mai napig februárban, az uccsó full tank óta 812km-t tettem meg. Ma végre tele is tankoltam 88L. Teháth az átlag fogyi 10,8l/100km. Szerintem ez kiváló! Mégis csak -10-15C fokok voltak mostanában, s ennek a felét itt Pesten tettem meg.
Persze azért a hónapban cserélnem kellett egy fényszóró izzót. Kontakt hibás a rendszám tábla világításom, s fogy az ablakmosó folyadékom is :) Ez borzalom:)))

 
>> EgyébAlfa 155 2,5 V6 // 2012-02-17

Szóval. Akkor lemaradtam. Valaki megvette, majd használta,de nálam nem jelentkezett... Aztán egyszer csak feltűnt ismét. Akkor egy (ezzel az autóval) frissen regisztrált tag vette meg. Ő gondos tulajnak látszott. (az "én" szerelőmhöz vitte). Ő már eléggé lelakottan vette, nagyon sok pénzért vett sok-sok új alkatrészt. Új gumikat/ felniket vett rá... S szépen rendbe rakatta.
Sajnos valamilyen problémái miatt, ár alatt kellett tovább adnia. S ismét kikerült a látómezőmből.

 
>> EseményAlfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-09

Szóval nyár elején megvettem. Nyár közepén el is kezdtem használni. Hozta amit vártam tőle. Egyszerű szerkezet, megy és csak megy. Amit a vizsgára megcsináltunk az elég volt egész évben. Télre kellett egy téli kerék szett. S csak tisztán tartására s pár apróságra, extrára kellett költenem... Sikerült is 3500km-t megtennem. Átlagban 10,2L es ! Fogyival. OK, hogy igénytelen, mint az atom, de ez majdnem annyi, mint a 2000 8V 155 é. De ez egy fűnyíró és nem is megy ahhoz képest... Így megfogalmazódtak a 2009-es tervek... ;)

 
>> SzervizAlfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-04

Szóval, törzskönyv még nem lett meg, de az autó már nálam volt. Így elkezdtem az átnézését, javítását, szépítgetését. Az első lökösök le voltak pattogva, hátsó lökös törött, sok-sok kavics nyom. Retek belső. A motor viszonylag kellemesen muzsikált. Kapott belső hűtésű, 257 es AR féket. Jó tárcsákat, kevertettem festéket, Neki álltam doblemezeket is rozsdátalanitani.
Nem hazudtolta meg magát :) A jobb első váznyúlványon, hátsó doblemezen voltak hiányosságok. A Tesco gazdaságos dísztárcsákat helyre raktam (Qka), az egyébként még jó, de virsli gumikat/ acél felniket eladtam. Kapott helyette Alessio F1 et, és 195/50R15" előre, hátra 205/50R15" gumikat. Kénytelen voltam lakatost is meglátogatni. Közben elérkezett a vizsga időszak is. Így kiglancolva, kitakarítva, megszépítve csont nélkül átment. Természetesen a motor sem maradt ki. Friss olaj, gyertyák, szűrők, fagyálló... Az csak természetes, hogy kapott valami rádió félét is...

 
>> EseményAlfa 155 SW 2,0 16V // 2012-02-04

Szóval nem volt épp épkézláb három ajtós Tipo, így jöttek a Tempra SWk. Meg is találtam őt Bonyhádon. Egy (azóta megszűnt) FIAT kereskedésben állt. A pesti tulaj egy új Cromaba számoltatta be. Még 3 hónap műszaki, külsőleg ütött-kopott, 1,6 EFI (75Le-s) motor. Központi zár, 2x elektromos ablak, vonóhorog, elektromos tetőablak. Az az, az SX ie felszereltség. Meg is alkudtam rá. Mivel nem találták a törzskönyvet, ezért foglaló letétele után 1 hét múlva tréleren Érdre is hozták. Első komolyabb találkozás után megállapítottam már, hogy ez tök akkora, mint a 155. Csak igénytelenebb. Pl a műszerfal anyaga valami ragadós kátránnyá lett 14 év alatt. Ülések is tök olyanok, csak gagyibb anyagúak, s olyan szalmazsák érzetű a tömésük.
Az ajtó kárpitok is jobban mállottak, mint a 155 ben szokás... Viszont hatalmas a csomagtartó. Van vonóhorog ami nem volt kritérium. De jól jött a később ajándékba kapott utánfutóhoz :)