Marklar155 - főkép
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Szóval látom én nap, mint nap ezt a szép autót. Egyszer csak meg van törve az oldala. Megcsinálták. Utána az eleje... Nincs megcsinálva...? S közben csak nézegettem a HAHUt. S mit látok!? Fent van a szomszéd ALFAja! Hmm. 350000ft. A következő 600000ft környékén...!? Elkezdett rugózni az agyam. Kell nekem. Kérdeztem a szerelőmet (Jani, Neki már ilyenje volt). Mondta, hogy nézzük meg és nem lehet az olyan vészes. Alkatrészt meg Ő is tud hozzá... Felgyorsultak az események. hívtam a potenciális UNO vásárlót. Kell még? Kell! Super.

 
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Eljártam UNO talikra, Olaszautós talikra, illegális gyorsulási versenyekre :). Meg még Alfa talin is voltam az UNOval. De csak-csak nézegettem én ezeket a 155öket. Egyszer csak felbukkant nálunk a lakótelepen egy. (épp ez...:) ) Ott állt a házunk előtt nap, mint nap. S csorgott a nyálam... S azon vettem észre magam, hogy a 155ösöket bogarászom a HAHUn. Nem felejtettem el azt sem,hogy a 90's években micsoda "pusztítást" végzett a DTM ben a típus... :)

 
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-04-04

Az úgy kezdődött, hogy eleve "olaszatóbuzinak" :) tartom magam. Épp volt egy FIAT UNO Turbo iem. Imádtam (sőt most is kéne még) ezt az autót. De kicsit kicsi volt már, öregecske is, meg volt egy srác aki hónapok óta nyaggatott, hogy adjam el neki. Ráadásul a piaci ár felett akarta megvenni. Én persze tartottam még magam, de csak vágytam már másra is. Már az UNOs éra alatt is nézegettem a HAHUN a 155öket. De nem az én pénzemhez árazták ezeket akkor még.

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V TS Sport // 2012-04-04

Szóval az autóval mehettem is vissza Karcsihoz. Közben már lezsíroztam a motor javítást is. Így felgyorsultak az események. Az autó a Karcsinál egy donor motor Bandinál...
Amíg ezen események tartottak előkerült a tulaj is. (akinek a nevén volt még az autó) Érdeklődött, hogy nem e tudok valami verdát, mert az OFF nem jött neki össze. Én meg beajánlottam a sajátját... Így kijavítva a hibáit, kasztni, motor, kuplung... Még december végén vissza is kapta. (Sajnos az anyagiakkal megszívatott..., de ez más story) A nálam eltöltött 4-5 hónap alatt rájöttem, hogy kellemes konstrukció ez a 2,0 16V motor... elpusztíthatatlan 8V ide-vagy oda (nekem sikerült többször is),de jobb vezetni ezeket. Úgy döntöttem, hogy kell majd egy ilyen. Lett is :) De jött előbb még egy V6 is...:)

 
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-31

Az autót összeraktuk a vizsgára. Csont nélkül át is ment. Persze maradtak hibái is. Pl nem működött a szervó kormány. Elég "retrós" volt így vezetni:) Rozsda hegyek. De úgy gondoltam, hogy kell egy különleges 155. Ebbe döntöm majd a pénzem...:) Szereztem egy 3000 es motort is, széles elemeket is raktam félre, másik belsőt....

S, akkor jött (egy inkognitóban maradandó) kartárs. :)
Azt mondta, hogy átvenné a verdát bekerülési áron. Már ekkor 300e felett jártam.
Osztottam-szoroztam, s rábólintottam. (épp vissza került a hányatott sorsú bicolor is, leharcolt állapotban :( )
Neki már van egy 155öse. De szeretne egy igazi "ütős" darabot. Egy kisebb új autó árát rászánná (én is, ha megtehetném :) ) de a lényeg, hogy legyen full egyedi...
3000 V6 12V Turbo...
Szóval van aki forrón szereti, s belementem a bizniszbe. Természetesen egy kicsit még szerettem volna érezni a V6ot. Így teletankoltam. Megjártuk vele az esztergomi talit, Tokodot. S volt még némi helyben mozgás. (szervó nélkül király! :) )
2011. májusában fájó, de büszke búcsút vettem tőle.
Az új tulaj egy full lakatolással egy autó árával felérő fényezéssel, 2-3 ilyen autó árányi motor felújítással/ tuningal kelti új életre ezt a jobb sorsra érdemes autót...

http://www.youtube.com/watch?v=2mY6SxgP15c

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-03-23

Szétkaptam... Csomi kárpitok, ülések, ajtó kárpitok le. Kalaptartó ki.
Háth... Még jó, hogy hétfőre beszéltem meg Krisz33 al. S az is külön jó, hogy Karcsi is ráér a hétvégén... Semmi extra, csak a "szokásos" rozsdák még előkerültek.

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-03-23

Elérkezett az idő/időjárás, hogy rendbe rakassam a popóját. Alkatrész van, Karcsi is ráért, így Budafokon szépül a Verda. Már csak némi KP és Krisz33 is dolgozhat egy picit rajta... ;)

 
>> SzervizAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

Tehát úgy 2011. február végén meg is untam a leveleket. Rávettem magam, hogy megcsináljam amit én is megtudok.
-tükrök
-megkapta a saját téli kerék szettem
(Ami rajta volt alufelni szett is le volt lakva. Emlékszem, hogy anno (talán "Magpet") vette rá újonan, új gumikkal)
-ablaktörlő motor
-belsejében műanyagok pótlása, tisztogatás...
-Életre kelt az önindító is!
Nem akartam 25km miatt kisérteni a sorsot. Így inkább tréleren vitettem a szerelő haverhoz.
nézzen alá:
fék, futómű, olaj. Meg biztos ami biztos cseréljen önindítót.
Utána vizsga. Gyors volt, s meg is lett 2 hét alatt.

 
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

Teháth.
Papírok káoszban. 3-4 előző tulaj/ + a kereskedő nem íratta át. Az utolsónak sikerült belefutnia egy ellenőrzésbe. Egyből ugrott is a forgalmi. Közben lejárt a műszaki is.
Természetesen az utolsó tulaj utáni driverek is nyomot hagytak rajta:
-jobb oldala (2db ajtó) horpad
-1db fényszóró repedt
-hátsó sárvédők rozsdásodtak
-elektromos paranormália itt-ott
-önindító nem indít
-J tükör törött
-első lökös törött
-1db bal kilincs is qka
-alaktörlő sem működik
Ezek egy friss tulajnak macera, de egy kellemes alkatrész bázissal rendelkező fazonnak, mint én!? ;-)))

 
>> EseményAlfa 155 2,5 V6 // 2012-03-23

Szóval. Osztottam- szoroztam. S bele vágtam. Mivel a 2000 8v-t épp eladtam. (akkor még azt hittem). Egy 2000 16V-t meg beszámoltam addigra, s elkezdtem a felújítást is. Ezért kicsit "macerás" volt kifizetni. De megoldottam... :)
Az autónak nem voltak érvényes papírjai és nem is indult. Ezért trélerrel került Érdre...