Marklar155 - főkép
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Szóval mentem, s csak mentem. De nem sokáig :/
Elkezdte csipegetni ismét a vizet. Füstölgött is... Június 22. éig bírta. Ismét Jani.
Itt kiderült , hogy az előző K.O. nem úszhahtó meg a henger fej síkolásal, és tömítés cserével... Még egy persely K.O. lett. Dugó sem volt valami fényes állapotban. Még jó, hogy addigra meg volt már az SW. Volt mivel járnom.
December 20. lett, hogy elkészült. Kisebb vagyonomba került ismét...

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

-Szóval a tempó megtette a hatását. Ami biztos, hogy henger fejes lett a verda. Autó trélerrel Janihoz. Kriszti és én utasként a szokásos tokodi buliba. :)
Viszonylag gyorsan meg is lett a hengerfej síkolás, fagyálló, olaj.... A 2009-es futómű állítást is megejtettem. Adtam magamnak egy másik hűtőt is :)
-Egy év "élveszkedés" után elegem lett a "zajból" is. Így lett egy középső dob a rendszerben is... Elkezdtem falni a kilométereket is.

 
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

-Elérkezett Alfa City napja. Felkészülés meg volt: guminyomás, folyadékok, olaj rendben. (de ügye a hűtő csöpög)
A frissen festett nyári kerekek is felkerültek. Perszeeee, hogy szombat reggel leeresztett a Jh... Egy csavar.... Így még egy gumist is megnéztem aznap. :)
Találkozás néhány 155ös haverral a kúton... Gooo.
Ügye, ha az ember egyedül megy, akkor nem örültködik. De csapatostól? Nahh nekem sem kellett 2x mondani, hogy toljuk neki... El is felejtettem, hogy csöpög a hűtő. De ügye 2xxnél az már nem csöpögés... :/
Szóval úgy alakult, hogy a komáromi lehajtó előtt csörög a haver.
"dől a szélvédőmbe a fagyálló" Nézem B+++ kiakadva minden. Pedig 1-2' el elötte fotóztam egyet...
Épp ott egy pihenő.Ki üresjárat, de már dől a lé. Előbb csak a hűtőbe. 6-7L
áááááááááá
Vissza hűlt irány tovább. Komárom előtt már megint forrna. Benzin kút. Ismét 6-7l.
Komáromban ismét 6-7l....
áááááááááá
Persze a szokásos sorban állás sem nekem kedvezett. Hiába tovább már csak kötélen. Így történt, hogy kötél végen érkeztem Komáromba. S Trélleren távozott az autó... Mindez a csöpögőből ömlőbe alakult hűtő miatt. (is)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Nem is Alfa lenne, ha nem telne el úgy hónap, hogy valamit ne kelljen bütykölni... :)
De ügye ezért is szeretjük.... (?) :)
-mindjárt január 6.án elviselhetetlen lett a féltengely kattogása. (kapott)
-elkezdett csöpögni a hűtő is (folyamatos megfigyelés) * után töltögetés. Hűtő tömítő nem segített. Sajnos én voltam a balfax, mert ez később jól megbosszulta magát.
-A jó időre való tekintettel még belém is csúsztak. Így a "friss 2008" fényezésen sikerült rontani. Apró lakatolás, de akkor is... Ekkor lett telibe fújva a tető lemez az utólagos spoylerrel. Sajnos az elképzelésemet (BMWken láttam ilyeneket) nem sikerült 100% ossan véghez vinnie a műanyagozásra (üvegszál) megbízott "szakinak". Így utólag Sőt...
-Jöttek a tavaszi Alfa talik én meg főleg a külsőségekkel foglalkoztam. Legyen kész a fényezőnél lévő 15" nyári felni, kellett 2db gumi is. Persze, hogy csúszott ez is. Polírozás, takarítás, csomag tartó átrendezése...
Az esztergomi tali probléma mentesen lezajlott. (nálam is) A komáromi taliig a két hét is no problem.

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2013-01-09

Természetesen a második fél évben sem volt hiba mentes az autó. ;)
-szép autóhoz dögös kipuff dukál. Így kiköhögtem még neki egy új "rendszert" is.
Ez azt jelentette, hogy gázgyorsító maradt. Utána egy cső és egy sport dob. Nagyon jól nézett ki és még hangosabb is volt... :)
-Év végéig olyan sok macera nem is akadt: váltó olajba surlódás csökkentő adalék, LMM-lev szűrő pucolás olajozás, futómű állítás s a "szokásos" (éves/fél éves kerékagy csapágy csere) most épp a bal első...
2008 ban a megtett km 12457km volt.

 
>> EgyébAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-12-28

Mivel egy fél hónap hibádzik az év végéhez, ezért össze adtam a költségeim. A fogyasztást az ucsó tele tank adatai alapján zártam le.

-97ft/km a full költségek alapján. Ebbe az átíratás, vétel ár, adók, borra valók is benne vannak.

-40ft/km az üzemanyag alapján

-9,737l/100km az átlag fogyasztásom. Ügye nagyon nagyon sok pesti forgalom van benne... ;) Ez 0,7-1,5L el jobb ám a 8Vnél!

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-12-18

Nahh. Hiába a sok (?) koppkopp...? Hiába a heti folyadék nézegetés, után töltés...(?) ápolgatás, puceválás. Selenia olaj... Utolért ma valami TS 16V "kehe" ...
Érdre menet az érdi emelkedőn erő el, motor leáll, meg sem nyekkenti az önindító...
Füst, gőz nem volt. Kopogás, kopácsolás sem. Olaj nem habos, víz nem trutyis...?
De nehezen forgatja (forgatná) az önindító...
Szerintem megszorult. Hmmm. Megvárhatná, amíg Bandibá megfaragja a tartalék motort... 19000kmt elmentem azért vele. ;)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-12-10

Nohh. Mivel az olajon kívül (kopp-kopp-kopp...) nem nagyon kér semmit a 16V. Ezért kapott karácsonyi ajándékot. :) Egy szebb kipufogó véget. (szereléssel, bakokkal drágább volt, mint a dob) :) Persze a felemelésnél kiderült, hogy a gumibakok fáradtak, így lett még 3db új is. + az augusztus óta esedékes első (váltó alatti) rugalmas rögzítés is meg lett csinálva. Amíg a mester szerelt, kicsit felmértem az alját is. A bal A oszlop előtti taposón lesz egy kis munka. Ráférne egy kis rücsizés, de amúgy tök jó. Találtam friss olaj folyást, de az meg a szervó cső fáradása mentén keletkezik. Múlt héten nem véletlen, hogy kért 1dl-t... :)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-11-24

Megy- megy megy. S csak a folyadékokat kéri:
-kapott pár "csepp" fékfolyadékot
-kis szervó olaj is hiányzott
-ablakmosó természetesen
-olajat inkább (olyan 5-6dl/1000km)
S benzint is. Volt egy magasabb átlag 12L!?. A tegnapi 474km/48,93L
az az 10,3 as átlag...

 
>> EseményAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-10-28

Ma lekerültek a nyári gumik. A tavasszal vettem a Borbet A felniket ezekkel a gumikkal. 205/45R16" méretben. Szó-szó egy kicsit benéztem. Az alkuig Potenzát vizionáltam :) Az meg ügye Bridgestone. Ez meg a Firenza, mint Firenza... :) De igazándiból nem is bántam meg így a megtett 9800Km alapján. Azt is tudtam, hogy a haverom újjonan vette a gumikat. S akciósan is 19000ft/db volt másfél éve.
Szóval: Kínai gumi ide vagy oda, nem volt rossz. A nyáron a melegben normálisan tapadt, kanyarokban nem nyikorgott. Nem tartottam hangosnak sem. A szezonban nem sok esős idő volt így a nyáron nem is emlékszem negatív csapadékos "élményre" sem.
Viszont tényleg kimondott "nyári gumi"! Hűvös reggeleken elkezdett nyikorogni már. Pl kedvenc kanyar kombinációmban (amit imádok tempósan bevenni) Erzsébet híd--> Hegyalja út fel/le. Meg az autópálya fel/lehajtókat is szeretem. S az utóbbi időben már meg-megszólalt. Viszont tegnap jött el az átszerelés elhatározása. Kb +10C' (tükör magasságában) eső, világosabb színű aszfalton, kanyarodáskor tolta az orrát. De más felületen is Sűrűbben "jelzett" az ABS. Hab a tortán, hogy race üzemmódban másodikban elkapart, de nagyon. (buktam is a "partyt" ;) )
A lényeg nyáron, melegben, szárazon (biztos) tudja amire kitalálták. Vagány (szerintem) a mintázata is. Az első 10000km alatt nem bántam meg...