Marklar155 - főkép
>> EgyébAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

-18864km
-10,19l es átlag fogyasztás
-S nagyon sok pénz :)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Eljött a December. Vizsga időszak az autóm életében.
Téli gumikat már megkapta. Amit lehetett fel is készítettem rajta.
De megérett:
-kuplung szett csere (alsó munkahenger is)
-első kerékagy csapágyak
-ismét féltengely gumiharang
-önindító felújítás
-axiál csuklók
Azt Gooo vizsga. :)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Kicsit több, mint fél év Alfázás után kezdtem én is bele jönni a szerelgetésébe. Igaz mindig produkált apróbb hibákat is. (csomagtartó fedélbe vezető kábel szakadás...) De elég jól viselkedett. Tetszett /ik a formája, megjelenése, hangja... Szerencsére nem olyan hibák lettek amit ne lehetett volna orvosolni.
Nyár ide, vagy oda a fűtő radiátor csap cserét kihagytam volna.
Tökk "jó" helyen van, s a "friss fagyálló sem ideális a szőnyegen... :)
Viszont nem jöttek elő óriási hibák. Így "edzettem" a decemberi vizsgára.

Közben belejöttem az "amorézésba" is. S lettek új haverok...

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Túl lettem az extrákon, így elkerült Krisz33 hoz az autó.
-B eleje
-ajtók alja itt-ott
-mh tető
-első lökös
-full polír.
Már akkor sejtettem, hogy egy 13 éves bordó metál autón 3-4 elem fényezése nem 100% os megoldás.
Krisz ügyességére legyen mondva. Nem is lett olyan vészes. Sőt kellemes.
Adtam neki pár évet ;)

Jajjj.
El is felejtettem, hogy egy régi barátom meglepett némi felnivel/gumival is... :)
Exklusive line felnik, 205/50R15" os BF Goodrich gumikkal.

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Még mielőtt elvittem fényeztetni (Krisz33) lett egy szett sport rugóm.
-Persze, hogy bekerült. Ha már bent van, lett új torony csapágy és első gátló felújítás.
-Persze, hogy levertem az olajteknőt is rá 4-5 napra.
-Így annak hegesztése és friss olaj. :)
-Maradt pár100ftom, s lett új pollenszűrőm is.
A fényezést életem első ALFA talija utánra terveztem. Így ott még "szakadt" verdával jelentem meg. (V. Esztergomi Találkozó)
-Belépőm nem volt a leg fényesebb, mert a bejutásra várva felforrt a hűtővizem.
Jahh.!? Mert zárlatos lett a hűtő ventim. A sok fagyálló mellé még drága (50A) bizti is kellett. Ha meg már venti csere, akkor egy féltengely gumiharang csere is befigyelt.
Az UNOnál sem volt tartós a gumi harang ültetés után Itt is így állt...

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Ismerkedtem az autóval. Nagyon tetszett, de már akkor éreztem, hogy nem megy úgy, mint egy UNO Turbo ie. Nem is számítottam arra, de olyan átlagosnak is éreztem.
Így ismét megejtettem Janit:
-gyertya kábelek csere
-gyújtás modul csere (6db működött a 8db-ból)
-kipuff sem bírta sokáig
-másik hátsó kerékagy csapágy sem bírta(persze,hogy ABSes)
-hátsó motortartó bak is úgy látta, hogy legyen új
-vezérlés módosítónál O gyűrű
-ékszíjjak
-s még 2db hátsó gátló

 
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Szóval megvettem. S, akkor még nem tudtam, hogy megváltoztatja az életem is.
Idáig is autó "buzi" voltam. De most már (azóta tudom) Alfa/ Olasz autó "buzi" lettem. :)
A megvételkor tudtam, hogy 2005-ben 350000ftért kompromisszumot kell kössek, ha 155-t akarok.
Ami hibát elsőre felfedeztünk, azt úgy számoltam, hogy fedezi az UNO különbözete, s még némi extra forint. Nem teljesen így lett. :)
-B eleje sérült volt. (sárvédő csere, lámpa, index, lökös javítás)
-hátsó kerékagy csapágy búgás (csere)
-motor olaj+ szűrők / váltó olaj csere.
-első fékbetétek csere
-lengőkarok/ "kutya csontok" csere
-gyertyák csere
-lmm, alapjárati motor takarítás
-jobb tükör javítás
-ablaktörlő motor javítás (tekercselés)
-belső ventilátor csere
-futómű állítás.
Szóval simán elfogyott a + ami az UNOból maradt. (450000ftért adtam el)
S volt még mit csinálni. Még az átíratás is tolódott néhány napot.

 
>> EseményAlfa 155 2,0 TS 8V // 2012-07-13

Alfa megnéz, kipróbál. UNO elad. Alfa meg vesz.
2005.01.15. megvettem életem első 155-sét.
Akkor még nem tudtam, hogy nem is az utolsó... :)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-07-13

2012.07.10.--->
Elérkezett az idő, hogy a motorral és a környékével is foglalkozzon valaki. Ezt a megtisztelő megbízatást András Bácsira bíztam. :)
Így elgurultunk Tatabányára, hogy jól meglepjem némi munkával...;)
-kézifék kötél csere
-új hátsó fékbetétek (tárcsa már volt)
-üzemanyag szűrő csere
-kuplung ellenőrzésnek indult, váltó olaj cserével. De egy váltó csere is lett belőle.
-vezérlés csere, vízpumpa, gyertyák amit kell/kellett...
-egy másik gólyaláb szett is befigyelt
Szegény Bandi azt hitte 2 nap alatt végez.... ;)))
Én meg karácsonyig vehetem a Legót... :)))
Csak megjegyezném, hogy az eltelt jó fél évben épp 11000km-t mentem az autóval. ;)

 
>> SzervizAlfa 155 2,0 16V Sport // 2012-06-28

2012.06.28.
áááá
Soha ne hidd el a lakatosnak, hogy... ;)
Vasárnapból kedd lett, ma csütörtök van...
De már elkezdte. ;) Sajna másik kereszt tartót kellett vigyek, mert jobban megrogyott az a cucc, mint első blikkre látszott. :/ Pedig láttam, hogy mi történt és tényleg nem volt nagy a tempó...
Még jó, hogy tudtam "szerezni" egy másikat. ;-P