Tagok >> gamberini >> 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Blue Cosmo
A nyár közeledtével beszereztem 4 új gumit (Hankook Vetus Evo2 215/45 R17). Ég és föld a különbség a régihez képest.
Sor került az éves olajcserére, a szűrők cseréjére, ill. a klíma is fertőtlenített, kellemes levegőt fúj.
Ideje volt cserélni a gyertyákat, ebből megint a gyári 100.000 -esek kerültek bele.
Km: 188.790
Ott kezdődött a dolog, hogy a hűtővíz mennyisége folyamatosan csökkent. Első blikkre úgy tűnt, hogy a vízpumpa a ludas, de megfelelő tisztogatás után kiderült, a hengerfejtömítésnél nyomja ki a vizet. Szóval mindig nagy öröm, ha az ember egy nagyobb pénzösszeget költhet az autójára, különösen így az év végén ....
De hát jöjjön, aminek jönnie kell: hengerfej felújítás, szelepvezetők, szelepszár szimeringek cseréje, hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés cseréje, illetve a balansztengely szimering cseréje.
Km: 184.120
A kipufogó felől jövő meglehetősen idegesítő, kopogó bödönhang már meglehetősen idegesítő volt, így cserélve lett a katalizátor. Most minden olyan mint régen.
Km: 182.020
Az elmúlt hónapokban még lecseréltem az ablaktörlő lapátokat (május), ill. az akkumulátort (augusztus).
Eltelt egy év, eljött az ideje az olajcserének, friss vér kell a gépnek. Az olaj, olajszűrő cseréje mellett ki lett tisztítva a légszűrő, ki lett cserélve a pollenszűrő, megtörtént a klíma tisztítása. A vízhűtő már kicsit el volt rohadva, így repült a kukába, helyére új Nissens hűtő került. A dugóban még mindig melegedett, az előtét - ellenállás megint megadta magát. Ez tartósan orvosolva lett .... többet nem fog elromlani ... :) Diagnosztika során hibakód nincs, fékek rendben, már csak használni kell.
Km: 178.460
Pár napja szórakozik a fék ill. ABS visszajelző lámpa + néha a km óra is bemondja az unalmast. Gondoltam ABS jeladó. Kiolvastuk, az ABS egység nem akart beszélgetni a computerrel. WTF? Autovillamossági szerelő? Fogalma sincs mi a gond. Na fasza.
A megoldás Zé, aki azonnal tudta, hogy a probléma forrása a tavaly cserélt ABS kocka. Ennek is annyi. Na de végülis megkapta egy V6-osét, és most már minden rendben. Remélem amikor ezt az alkatrészt gyártották, jó nap volt a Bosch-éknál ...:)
Km: 176.000
Pár idegesítő dolgot ideje volt orvosolni, hiszen a lámpák néha rabszodikusan működnek. A bal féklámpa hol ég, hol nem mint a mesében, de egy új izzó és egy kis finom átmozgatás megoldotta az érintkezési problémát. Bal első ködlámpa beadta a kulcsot, lóg belőle a kábel. Csere. És az index, ha van kedve működik, ha nincs nem. Néha elég kellemetlen .... Az index relére tippeltem, s bejött. A relé csere után úgy tűnik ez is rendben van. Megúsztam az autovillamossági szerelőt :)
Km: 175.020
A minap mikor hátulról megközelítettem a vasat, észrevettem, hogy a kocsi alatt lóg valami. Közelebbről szemügyre véve, a kipufogó hátsó kis tartóvasa megadta magát és elengedett. Sebaj meg kell hegeszteni. A szervízbe csak 4 nap múlva tudom vinni, de nem baj, kibírja. Na de 3 a magyar igazság, a elkövetkező napokban még két hiba előjött: a hátsó ablakot lehúztam, de fel már nem ment .... f...ck. Melegszik a hűtővíz ... ááá!
Szóval a kipufogó tartóvas elrohadt, ki lett cserélve, most már a minden ok a környéken.
A jobb hátsó ablakemelő szerkezetet is cserélni kellett, bontott került bele, mert az új baromi drága.
A ventilátor első fokozata nem működött, így cserélni kellett az előtét-ellenállást.
Km: 169.000
A téli pihenő után ideje volt már rendbe tenni az autót. A szokásos szervízen kívűl fel lett újítva a futómű, orvosolva lett a fék, illetve sor került a karosszéria kijavítására, valamint konzerválására is. :)
Tételesen:
1. Időszakos szervíz: Olajcsere (Selenia Racing), szűrők cseréje, váltóolaj csere (Tutela).
2. Fék: Fékolaj csere, hátsó tárcsák, betétek cseréje, ABS egység cseréje.
3. Klíma: tisztítás, töltés.
4. Futómű: alsó - felső lengőkarok cseréje (az alsók még a gyáriak voltak),
féltengely gumiharang csere, hátul néhány elfáradt szilent cseréje (hátsó kerékcsonk alsó minkét oldalon). Az invazív beavatkozásokra tekintettel természetesen a futóművet is beállítottuk.
5. Karosszéria: Alvázvédelemmel indult, de időközben kiderültek a turpisságok (küszöb egy része elkezdett rohadni + a lökhárító tartóvasai szétrohadtak), így le lett csupaszítva az egész, így sor került egy alapos karosszéria felújításra, viaszolásra, így már remélhetőleg nem fogja meg az idő vasfoga. Most úgy néz ki az alja, mintha a szalonból jött volna :)
6. Egyebek: Cserélve lett a szelepfedél tömítés. Az olajreeresztő csavar menete megadta magát, így új menetet kellett vágni az olajteknőbe, de még így mindig jobb, mintha új olajteknőt kellett volna venni. Ezenfelül a bal első ködlámpa is cserélve lett, tekintve, hogy kissé törött volt.
Km: 166.760
Melegszik a motor, kúszik a mutató 90 fölé :( Cseréljük a termosztátot, az előző másfél évet sem bírt ki. Megkapta a gyári Behr-t. Lassan a vízhűtőt is cserélni kell ...
Km: 157.420
8 hónap pihenő után elérkezett a nagyszervíz ideje:
- Olajcsere (Selenia Racing)
- Szűrők cseréje
- Szervoolaj csere (Tutela)
- Hűtőfolyadék csere (Paraflu)
- Hűtő tisztítás
- Szervopumpa tisztítás
- Vezérlés csere
- Hosszbordás és társai csere
- Balanszszíj és csapágyai csere
- Vízpumpa csere
- Kézifékkötél cseréje
- Légtömegmérő tisztítás
Óraállás: 157.350