Tagok >> Exbléx GT >> 166 2.4 jtd 10v 150 le >> Blog
- Típus:166 2.4 jtd 10v 150 le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Ezust metal
Ma eljott a nap mikor elvittek alfit.
Nagyon jo auto es nagyon szep,ritka jo allapotnak orvend es a legfontosabb nagyon szerettem ot is. Pakolhatosagi szempontbol,ugy dontottem hogy kell egy SW.
Bar onmagaban kisebb egy 56-os,de dontheto az ulesi es ha a 66-nak is lehetett volna donteni,biztos megmarad,de sajnos nem.
Jo helyre kerult alfastol vettem es alfasnak adtam,raadasul evtizedekota 66-osai vannak,igy a legmegfelelobb emberhez kerulhetett. Remelem ugyan annyi orometfog okozni neki,mint nekem.
Valaminek a vege egy uj dolog kezdete...
Par kep emlekul... :)
Ismet egy kis kellemetlenseg ami a vegere mar nem volt az!
Eszre vettem,hogy gazolaj szag jon be a futessel az utasterbe es mivel anno a Gt-nel is ereztem ilyet tudtam,hogy valahol gazolaj folyik. Ahogy megerkeztem uticelomhoz gyorsan motorburkolat le es eljezdtem keresni a gazolaj nyomat.
Semmit nem talaltam. 1x vissza vezeto agra gondoltam vagy a nagynyomasura meno csovekre de semmi nyom nem volt. Hat lehet h vlmi gazolajos cuccba mentem bele.. (regebben a Gt oladal telibe verte egy kamion gazolajjal)
Eltelt par nap es hol ereztem hol nem. Aztan eszre vettem,hogy all az auto alatt egy kisebb tocsa. Ismet felnyit keres.. semmi..
Elmentem felrakni a teli kereket es hat ereztem erosen es alanezve lattam h marpedig valahol folyik es a nagynyomasu kornyeken,hisz ott all a tocsa. Bilincsekre ratudtam huzni. Elmentem dolgozni es a parkoloba jelentos olajat huztam magammal.. igy mumka utan letettem az autot szombatig. Elvittem a szerelohoz es o se latott semmit,mondja megoldottam..
Olvasva egy cartasnal,hogy neki folyik a n.nyomasuja,de csak hidegen igy lementem beinditottam es lass csodat a szivattyu fedele alol durvan folyt a nafta. Ahogy melegedett a szerkezet ugy a ho hatasara megszunt a folyas,ezert nem lattuk elsore.
Vettem masikat es egy vezermuszijat,mert a vezerlesben van meg jocskan es az en eves futasommal elmegy par evet..
Dayco szijlett es gyari bosch szivattyu.
Alfas szerelokhoz vittem,akik nagyon rendesek es korrektek!
Mondta a fonok rendben van az auto nagyon es milyen szep,ha eladnam esetleg szoljak neki elsokent! Azert egy ilyen elismeres igen csak jolesik az embernek,foleg ugy h nem most kezdte a palyafutasat :) :)
Mai napon ismet felkerultek a teli gurulok.
Gyari 16"-os alukerek es 7.5mm-es gumikkal :) 205/55 r16
Bar nem olyan mutatos,mint a nyari,de annal praktikusabb.
Ajandekba kaptam Adam baratomtol egy Qv logot amit fel is tettunk az autora igaz mire eszrevettuk a hibat mar keso volt :/ :) a kepen meg az atlatszo vedo folua rajta van,bar igy is mutatos nagyon!!
Mivel szabadsagon voltam es le utaztunk videkre a csaladhoz igy tudtam foglalkozni az autoval :)
Meg tisztitottam az A,B,C-oszlopot a kalaptartot a napellenzoket kapaszkodokat es vegul a szovetszonyegek is kilettek csapatva magasnyomasuval es vanishel.
A kozepkonzol az unalmas szurke helyett fenyes fekete foliat kapott (kep nem adja vissza olyan jol) es a tipus betegseges ragado muanyagokat is megpucoltam. Fekete volt a kezem alig jott le, szoval ajanlok gumikesztyut!!
A szivargyujto koruli vilagitas es a hamotartoe nem vilagitottak igy kicsereltem a rizsszem izzokat. Bar a hamutartot sose hasznalom/hasznalnam,de az is mukodjon,mint minden mas!
Kicsereltem mind a ket db H7-es izzot mert ami benne volt az kb egy mecsesnek felelt meg.. +50%-osat kapott amivel mar eleg sokat javult a latas,de a cel egy GE H7 +120%-os lesz ;) vagy xenon szett elozo alfiba az volt es verhetetlen volt csak hat ugye nem gyari..
Kiporszivozva es portorolve muanyagok tisztak szvl belul full patika :) Motorter is kicsitki lett takaritva. igy a cim lehet megse tukrozi a valosagot :D
AlfaCityn mi is ott voltunk,ahogy mar jo par eve,mert nem maradhat el!
Ahogy a tobbi kartas is en is kitakaritottam az autot es le apoltam mindent,bor apolas is volt stb.. kivul gyonyoruen lemosva,muanyagok lekezelve ahogy kell es illik!
Elotte 1-2hettel le lett cserelve elol az emblema fekete-feherre es a pajzs meletti beomlok kozepso resze carbon foliat kapott ahogy a ket ajton az ablak kozotti fekete muanyag is be lett vonva vele. Aprosagok,de feldobjak az autot nagyon.
A tukor mogotti fekete haromszog muanyagot még meg kell csinalnom,hogy egyseges legyen.
Szamitasaim szerint a hetekben ez is meg lesz csinalva es meg par aprosag.
Mar egy jo ideje nem irtam ide,pedig volt par dolog..
Alufelnit meg vettem borzalmas allapotban,valami kajha ezustel volt lefujva.
Nagy melo volt lekapni rola,de vegul sikerult.
A folyamatok rogzitve lettek csak sajnos a telom ugy gondolta kitorli az osszes kepet igy csak a vegeredmeny maradt.
Vettem ra havertol,haveri aron 4db gumit 2db pirelli p zero nerot es 2db kumho ecsta sport gumit. Mind a 4db 6-6.5mm
205/45 R17 jo peres lett es enyhen kifeszul.
Par napja figyelmes lettem enyhe nyoszorgesre,gondoltam a hosszbordasszij lesz az.. csere erett.. jolnezett ki dayco tipusu volt. Jott egy kis ido valzozas az az huvosebb csondbe lett.. aztan jott ismet a meleg hat nagyon rakezdett igy mondom szerelo,de varni kell par napot ranezett ugyan is nem csak vonyitott hanem morgott is na mondom itt valami feszito vagy vezeto gorgo lesz vagy a fotengelyekszijtarcsa.. mondja szombaton vigyem aztan megtudjuk.
Pentek este hazafele toltes lampa felgyulladt na mondom ennek annyi.. egyenletes tempoban egyenesen megyk kis gaz elvetel elotte zene kikapcs minnel tobb aram maradjon az aksiba. Ahogy lassul hallom a szij is jelzi h itt van halk koppanassal es csond.. le esett.
Haza hozott gond nelkul bar szervonelkul kicsit nehez volt,de a regi szep mult jutott eszembe mikor nem volt szervo az offos automba.
Elviszem a szerelohoz megnezi hat megtalalta a generator szabadonfutojat kiszakadva a helyerol,szij leesve kisse megegve a szele. Generator haza elrepedve tobb helyen szabadonfuto elhajolva ami megmaradt rajta szvl igen nagy erok hatottak ra..
Generator kicserelve es egy uj gates szij forgatja a rendszert halkan csondben.
Pluszban meg az ablaktorlom is meglett csinalva ugyanis nem ment le a helyere es idegesito volt meg csunya!!
Most teszi a dolgat es szepen leul a helyere keszenleti allasban meg fenn marad ahogy kell.
Multkor neki alltam a gyari nokia kihangosito atalakitasanak ugyan is 2x kiesett a telefon a zsebembol es mivel a nokias 3310-esel nemtudok mitkezdeni igy mennie kellet!
Az az atalakitasra szorul ;) jobban szemugyre vettem es egy grundig univerzalis telefon/navigacios tartot vettem. 1db csavar fogta a nokia tartot. Szetkaptam a grundig tartot es ugyan aztal a csavarral ment is a helyere az uj tarto 2perces muvelet volt irtora orultem neki,hogy nem kellett barkacsolni.
Na de ha mar van kihangosito az is mukodjon. Igy a 2.5 es jackre rament egy 3.5-es de az atalakito nem volt jo hisz az csak stereo volt.. igy egy masik kabelrol levag es a kihangositora radob.. zene/radio szol bejovo hivas jon es maris phone felirat az ic-n es telefonalunk csekk erkezese nelkul ;)
Tegnap nekialltam kicserelni a rendszam vilagitast ledre.
Ahoz hogy hozza ferjek a rendszamkeretet le kell venni,amit alapol terveztem,hisz ocsmany volt a krom keret ami itt-ott lepattogot na meg szerintem csunyak a keretek.
Lebontottam szoszerint annyira ragaszkodott aztan sikeressen lejott kicsereltem az izzokat pikk-pakk es feltettem a rendszamtablat 4db onmetszo csavarral.. most lehet mondani h szabalytalan a megfuras stb.. nem erdekel 8e ft a tabla az az "megvettem" igy az enyem kitakarni nemtakar ki semmit..
Helyzetjelzot is kicsereltem,hat az mar trukosebb volt az irto keves hely miatt. Vegul elkeszult es jo lett kepet kesobb rakok fel.
Tervben van meg egy xenon szett is,mert hat eleg gyenge a fenyero, de addig meg kikellene pucolni a lampa burakat is.