Mindenki tudja mi történt 05.17-én akit érdekel. A ktg. miatt azért ideírom.
Karosszéria munkán kívül még hátsó fékpofa, ill. két munkahenger csere. Na meg egy kis fékolaj ment bele. :)
Ma elvittem vizsgára a kocsit. El sem hiszem, hogy repült el ez a 2 év. Ha már ott jártam, gyors futóműállítás, fényszóróállítás.
Vettem még bele nyári szélvédőmosó koncentrátumot és egy illatosítót is.
Szerencsére műszaki szempontjából semmi hibát nem találtak. Azt hiszem ezt vehetjük dícséretnek a '96-os boxival. :)
Kevés használat miatt megmekkent az amúgy is rozoga akksim.
Szóval 1db Baren akkumulátor, meg a biztonság kedvéért 4db gyertya
Tavaly januárban vettem az autót és most sikerült odáig eljutnom, hogy legyen benn saját rádió (az eddig kölcsönkapott rádióért köszönet Sanyinak).
Szóval belekerült egy Pioneer DEH-1500UB típusú készülék, ami az én zenei igényeimet teljes mértékben lefedi.
2013. február
"....már csak 4 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."
2013. április
"...már csak 2 hónap és AlfaCity, ezt már kibírjuk..."
Csak mondogattam magamnak. Egyre nehezebben viseltem. Hiányoztak a haverok, az ismerősök, az autók.....a csodák. Elmondhatatlan hosszúnak tűnt a tavasz. Két esős AlfaCity után mint a megváltást, úgy vártam ezt az ideit. Hogy találkozzam a rég nem látott ismerősökkel, lássam az új autókat, fejlesztéseket, vagy akár csak újra egy régi szép alfát. Újra átélni a dolce vitát, újra beszívni a benzingőzt, miközben a lattémat iszogatva nézem a teraszról ezeket az idő- és értékálló járműveket. A 2010-es "Szívből szeretni" AlfaCity után (melyet mint egy bolond kisgyerek végigbőgtem), két esős AlfaCity következett. Bár nem volt érdekes, mégis elvakultként estig ültem az autóban és néztem a szépen lemosott autókon végigfolyó esőcseppeket, azért mégis nagy izgalommal vártam egy napsütéses találkozót. A várakozás szinte elmondhatatlan. Talán azzal tudnám jellemezni, mint mikor a kisgyerek lesben állva várja a télapó megjelenését, hátha lebuktatja a vén szakállast.
"A tartós fanatizmus feltételei a személyiségből erednek. A világ bonyolultságát és bizonytalanságát leegyszerűsítő eleme ilyenkor mintegy belebújik a személybe, megszállva tartja. Ez csak akkor lehetséges, ha a személy eleve hajlamos a merev gondolkodásra, az egyszerűség és a kiegyensúlyozottság túlzott előnyben részesítésére. A magában álló fanatikus ember csak vonz fanatizmust maga köré és toboroz fanatizmustól tüzelő tömeget..."
2013. június 13. (2 nappal AlfaCity előtt)
Rutinellenőrzésként (hosszú út előtt) felnyitottam a motorháztetőt. Olajszint rendben. Szervó rendben. Víz .............őőőő...........víííz..........őőőőőő....hol a víz???
Bizony. Eltűnt. 2,5L-nyi fagyálló és desztvíz keveréke került utántöltésre pillanatok alatt. Kérdés, hogy hova tűnt a víz és ez a mennyiség mennyi idő alatt tűnt el?!
Aznap délután felkerestem a szerelőmet.
"..A jelek egyértelműek. Hengerfej. Elégetted..."-mondta.
"- De ugye még a szombatot kibírja?"
"-Ne indulj el vele."
Összeomlottam.
Kollégám:
"Ati, hengerfejes az autó."
"Akkor ugrott a szombatunknak."-mondta.
Sanyi:
"Sanyi, hengerfejes az autó"
"Akkor AC-nek annyi"-mondta.
Elmondhatatlan, ahogy összeomlottam. 2 nappal City előtt jártunk, a javítás véghezvitelére esélyünk sincs.
"MÁRPEDIG ÉN OTT LESZEK!!"
Tántoríthatatlan voltam. Nem hallgattam senkire.
Szombat reggel fél 9:
Sanyi vontatókötéllel, én pedig 11L desztillált vízzel, ill. 3L fagyállóval vágtunk neki a Komáromig tartó kb. 70 km- es szakasznak.
Többszöri ellenőrzés után, de kibírta az autó.
1 ujjnyi víz fogyott a Pápa-Komárom-Pápa szakaszon, ill. hazafelé Győrnél elcsattant egy hidrotőkém.
Az autón cserélve a hengerfejtömítések, hidrotőkék, szívósor tömítések.
Valahol még csepeg a víz, egyelőre kérdéses hol.
Hazaértünk. Mindig mindenhonnan hazaértünk eddig. Így is marad. Mert ez egy Alfa Rómeó és érzi, hogy szeretem.
Futóműbeállítás előtt javasolták az első két lengéscsillapító két felütközőjének a cseréjét.
Ezt megejtve mindjárt féknyereg vezető jav. is megtörtént, amit az előző szervíznél javasoltak.
Ha már ott voltam a szerelőnél mondtam, hogy nézze át az összes gömbfejet, szilentet, fékalkatrészeket......ha cserélni kell valamit, hát legyen.
ÉÉÉÉSSS NEEEM.
Nem kellett semmit.
A fékbetétek "félutasak", majd az ősszel megejtjük.
Ennek örömére megejtettünk egy fékolaj cserét, hisz amióta nálam van ez nem történt meg. ATE fékolaj ment bele.
Lefestettük a féknyergeket, ill. a dobokat, plusz extraként.
Alkatrészek:
- Féknyereg vezető készlet
- Fékolaj
- Féknyereg festék
- Féktisztító
+szerelés
Csöpögött az utastérbe a fagyállós víz, így csere lett esedékes a fűtéscső terén.
Szerencsére csak a téli gumiszőnyegre csöpögött rá, így maradandó nyoma nem lesz.
Fűtéscső + fagyálló
Egyszer bezárt a központi záram, egyszer nem.
Mindig rázárt, de azonnal vissza is nyitott. Nem tudtam becsukni az autót.
Ma járt villamossági szerelőnél, állítólag nagyon koszos volt a központi zár motorja.
Kipucolta, most működik.
Remélem így is marad. :)
(+ megcsinálta a csomagtér világításom is)
Az autó beállt a hétvégére a boxutcába.
Vezérműszíj + görgők cseréje, klímakompresszor-, generátor-, vízpumpa-, szervó szíjának a cseréje.
Legalábbis így indult.
Hoztam két kormánymű gumiharangot is (mivel már műszakikor felírták), hogy ha van idő, még azt is cseréljük ki.
Az autó első elemének leszedésekor kiderült, hogy a vízhűtőmet csak az egyik oldal tartja, a másik le van törve. Ok, keressünk egy műanyaghegesztőt szombat du. vagy vasárnap de., hogy vas. estére elkészüljön az autó. Megküzdve a lehetetlennel vas. de. 11kor meghegesztették. De ne ugorjunk ennyire előre.
Szombat du. mivel ki kellett venni a vízhűtőt, víz le, lökös le, klímahűtő félig le, hogy ne kelljen a gázt leengedni, majd nagy nehézségek után kijött a vízhűtő.
Folytassuk a szíjcserét.
Szétszedés közben a szerelő már látja - ill. mutatja is nekem - hogy éppen jókor jöttem, mivel az egyik vezérműszíj (BOXER! KÉT SZÍJAS!), már ment le a vezetőről. Szépen kezdett kilátszani a szíj szövete, ill. kezdte ledarálni a vízpumpa csavarját. A szíj egy nem régi Dayco szíj volt, a feliratok is szépen látszottak rajt, úgyhogy keresték az okát, a csúszásnak. Levették a két régi Breda vezetőt, jobb ötlet híján feltették az újat, hogy az csúszik-e.
Gates vezérlés került az autóba (a görgők is gates-ek). Megpörgettük, úgy, szétszedve, nem csúszott. Tehát vagy nem volt ráfeszítve rendesen a szíj, vagy valami okból megnyúlott. Passz...
Fel az összes szíj.....(közbe várjuk a hűtőt), addig álljunk neki a kormánymű-gumiharangoknak.
Háhááá, de a 146-ban nem ám csak úgy van az.
Lényeg: a motoron kívül szinte minden kikerült az autóból. Akksi, levegőszűrő...szervóolaj.........stb.....stb......kormánymű. Ez a vége, ugyanis a teljes kormányművet ki kellett venni ehhez az akcióhoz. Egyszer valaki már nekiállt a mutatványnak, mivel egy csomó csavar hiányzott mindenhonnan (konkrétan a kormányművem is csak 3 csavar tartotta), de gondolom látta mi meló lenne, és gyorsan visszapakolt inkább.
Kikerült a kormánymű, lekerültek a gumiharangok - amik már 3felé voltak szakadva - itt a hűtő, Andi boldog, hogy már csak össze kell rakni és kész.
Hát nem!
Nem jók az új gumiharangok, így hétfőn be kellett szerezni két másikat, egy kis Tutelát a szervóba, na meg a fagyállót.
Volt még egy kis rohangálás a szervócső tömítései miatt, de már minden szépen kezdett helyreállni, csak sajnos besötétedett.
Kedd estére összeállt a verda. Csenget a szerelőm, nyitom az ajtót, kiabálom, hogy várj, hozom a pénztárcám.
-Ne siess vele annyira!-mondja.
Naneeeeeeeeeeee. Már magamba kezdek roskadni.
A szerelő sötétben véletlenül a kormányállító kart húzta meg a motorháztető nyitó helyett, mely ezzel a lendülettel le is tört.
Kedd este 8, ismét műanyaghegesztő.
Meghegesztették, de visszarakáskor el is tört. Fixre beállította a kormányom, majd ha bontó felé járok, veszek egy kart.
Az autó kész, remélem mostanában nem kell hozzányúlni.
Még mindig itt tartunk.
Nagy küzdelmek után bekönyörögtem magam egy szervízbe, ahol párhuzamosan sikerült kiolvastatnom a hibát.
Alapjárat állító szelepem nem az igazi, a töltőnyomás érzékelőm értékei meg egyenesen a nullával veszekednek.
Szóval csere kell.
Mindezt a szép és cuki pofimért csak 13000Ft-ért mondták meg. (és persze szétbontották a fél kocsim)
Jóh.....legyen.....
Két alkatrész.....hatalmas kedvessséééégek.....22000Ft.
(magneti marelli & meyle)
(A kocsim szétbontása közben egy nagyon csúnya pollenszűrő került ki a kocsiból, és ha már itt tartunk......Knecht 2200Ft)
Végeredmény: Az autó még mindig nem indul rendesen.
Szóval reménytelennek tűnik a harc az "elemek" ellen.... :(
Folyt. köv.