Mutasd

>> Esemény2017-05-20

Erről az eseményről csak egy rövid, egymondatost írok, hogy a kronológiai sorrend meglegyen: KIRÁLY VOLT! :)

Részletek Piritu blogjában, képek pedig a fórumban.

 
>> Esemény2017-04-29

Bár Ő még nem Oldtimer, Youngtimernek már elfér a kora miatt... Elvittem kicsit barátkozni az öregebbekkel, hamár kaptam egy meghívást a MNHJR-től, ahol a kedvezményes biztosítást kötöttem. A parkolást irányító srác az olaszok sorához vezetett, ahol egy Maserati Shamal és egy szép 164-es között kaptunk helyet. Borongós idő volt, de nem volt hideg és nem is esett, ezért hazafelé egy kellemeset cabrióztam Biatorbágyról.

 
>> Esemény2017-04-20

Ma 20 éve helyezték először forgalomba! :)

 
>> Esemény2017-04-01

Miután megtörtént a nagyszervíz, már messzebb is merészkedek az autóval Budapesttől. Ma Tihanyba mentünk, szigorúan elkerülve az autópályákat. Az oda vissza 300km-es utat gond nélkül teljesítettük :)

 
>> Szerviz2017-03-24

Tehát az autó az elmúlt két hetet Zé-nél töltötte, aki a következő problémákat orvosolta:

- Lecserélte az olajat és a szűrőket
- Kicserélte a vezérlés módosítót
- Kicserélte elől a lengőkarokat és a stab pálcákat (már nem fordul maga alá a mindenség kanyarodásnál), valamint egy fékcsövet
- Megjavította a tető elektromos részét
- Beállította az ablakot és az ajtókat
- Tett bele egy motoros antennát
- Megjavította a motortér zárat
- Megjavított valamit az önindítón is, már nem sikolt fel indításnál

A hűtőcsere elmaradt, az majd jövőre jön egy kuplungozással együtt. Az autó megkapta az üzembiztos jelzőt :)

 
>> Esemény2017-03-04

Már 4-5 napja töltöttem az akkut egy CTEK-hez hasonló töltővel. 14,2V mutatott, amikor ma reggel 10:30-kor nekiindultam kicsomagolni a vasat. Akku be, ékek ki, csomagolás félredobva. Az első kísérletre pöccre indult! Mivel 50 nap híján 20 éves, és október közepe óta áll egyhelyben, apa büszke... :)

Mentünk a feleségemmel egy rövid 15km-es kört tető nélkül, gyönyörű idő volt. Vettem bele 20 liter friss benzint, a keréknyomást végülis nem néztem meg, mert a gumik kukák, jövő hónapba cserélem őket, de érzésre-szemre jó a nyomás. A Spider hangja mennyei, párszor megrúgtam egy picit. Este letettem Zé-nél, most kb. 2 hétig ott fog lakni, mert egy nagyobb szervíz lesz elvégezve:

- Hűtőcsere
- Vezérlés módosító
- Van valami anomália a kézifékkel (nem igazán enged ki), illetve alászedve megáll az autó gurulásból, befog a fék hirtelen...
- A géptető egyik zárja, a tető anyósoldali bepattintó pontja és a tetőt kipattintó elektronika nem működik
- Ajtó és ablak pozíciók beállítása
- 2db gázteló is kelleni fog a motorháztetőhöz
- Mindkét szélső légbefúvó törött az utastérbe

+ olaj és szűrők cseréje

Utána hasítunk :)

 
>> Esemény2016-10-16

Ma eltettem a vasat télire. Délelőtt még mentem egy kört vele, kicsit megkergettük a lovakat és élveztem a TS hangját... aztán beálltunk a garázsba. Váltottam néhány gondolatot Piritu-val a napokban a téli tárolásról, végül az alábbiakat végeztem:

- Akksit kivettem, behoztam a házba. Majd néha töltöm egy CTEK szerű töltővel.
- A hűtőfolyadék szint max-on volt, a kiegyenlítő tartály sapkáját letekertem (mivel a hűtőfolyadékot elfelejtettem cserélni, de még a fagyáspontot is megnézni
- Kerékbe nyomás és nagytakarítás már két hete megvolt, most egy alap portörlést elegendőnek találtam
- Kerekek kiékelve, üresbe, kézifék nélkül áll
- Ablakok résnyire nyitva, ajtók csukva
- Bár garázs, néha beázik, ezért kapott egy takaró ponyvát is.

Várom a tavaszt...

 
>> Esemény2016-10-08

Bár a 13-14 fok szerintem már nem ideális a fedél nélküli közlekedéshez, szépen sütött ma a nap, úgyhogy megindultunk Visegrád felé. Budafokról indulva a Batthyány térig volt kellemes a cabriózás, utána feltettük a tetőt.

Természetesen Visegrádra nem a Duna mentén vezet az Alfának való út, hanem Szentendrén a Skanzen felé balra fel, majd Piliszentlászló és a Lepencei strand közötti 10km-es zseniális szerpentinen át, ahol néhány évvel ezelőtt havas téli estéken rengeteg autót forgattunk a tiltásba (és néha picit az árokba is.. :P). Fülig ért a szám, 6000 alatt nem váltottunk :) Ezután tettünk egy rövid sétát a fellegvárba, majd ettünk egy sütit, és irány haza.

Jövő hétvégén téli álomra szenderül, nagyon fog hiányozni a következő hónapokban!

 
>> Esemény2016-10-04

Ma megvolt az átírás is. Tegnap este elugrottam eredetiség vizsgára, ma pedig minden papírossal a helyi kormányablakba. Szerencsére nap közben be tudtam ugrani, így 15 perc alatt kezemben volt az új forgalmi.

A költségemet költse az állam olyan utakra, hogy ne szisszenjek fel minden méteren a Spider kemény futóművével :)

MOST MÁR AZ ENYÉM!:))

 
>> Szerviz2016-10-02

A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)

Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.