- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Ma kissé felhúzott a családom - megjegyzem ritka alkalmak egyike - így dühömben nekifogtam Gabriel Arkangyal takarításának.
Aztán gondoltam egyet, ha már takarítok, kipucolhatnám a MAP szenzort is. Már egy ideje játszadoztam a gondolattal, de nem mertem rászánni magam. Hát most vettem egy nagy levegőt, no meg DROBERTO leírását. Íme az eredmény:






Május 1. Sokaknak a munka ünnepe, vagy az év első családi piknikjének a napja. Nekem az idei május 1. a klímás gyötrelmeink kezdeteként vonul be emlékirataim hosszú sorába. Ezen a napon töltettem fel a csont száraz klímarendszert gázzal...majd újra...és újra.
Három szerelő elfogyasztása és három hónap után, végre valahára a klíma kész és elvileg hibátlan. Igaz lassan vége a nyárnak, de lesz nyár jövőre is :).
Szóval egy kis rohadt csövön egy még kisebb de annál rohadékabb lyuk volt a ludas. A hosszadalmas folyamat eredménye:
a hibás cső kicserélve,
a teljes csökígyóban az összes nyavajás tömítés kicserélve
a klímagenerátor kicserélve.
(ez utobbi már korábban)
Ma felfedeztem a betonon, hogy a kocsi alatt zöld takony színű vízfoltok vannak. A klímám hűtőközege ugyebár meg van festve, a kondenzvíz pedig csepeg kifelé. De az mitől pompázik a megfestett hűtőközeg színében?
Alánéztem: a kocsi alatti motorvédőről csepeg a jobb első kerék tengelyétől kicsit előrébb a kocsi orra irányában. Most akkor honnan szivárog és mi?
Hívtam a klímást, a jövő héten tud időpontot adni.
Ma elegem lett az aszfalttáncból és visszavittem a kocsit a gumishoz. Azzal nyitottam, hogy szedje le a szar gumijait és vagy adjon normális állapotú 235/40 R19-et - ha kell veszek újat - vagy hozom a téli acélfelniket és átgumizzuk azokat 225/50 R16 nyári abroncsokkal. De a szarját vegye vissza és számítsa le az árat.
Mivel látták, hogy mindjárt rájuk borítom az asztalt, így normálisak lettek. Leszedték a kerekeimet, újrasúlyozták (szinte semmi sem volt benne, bal hátsó kért 15 gr-ot, a többi 0-ás volt) és mind a felnik, mind a gumik tökéletesen futottak. A szerelő srác - miután a telephelyvezető rászólt, hogy mindent tegyen meg a siker érdekében - előkapott a fiókból 4 db fém központosító gyűrűt. Beleillesztettük a felnibe. Tökéletes volt. Hozzáteszem, az eddig használt műanyag kicsit beesett a felnibe, legalább 5 mm-rel bentebb volt, mint a felni belső függőleges síkja, ráadásul a felszereléskor még feszesen felfekvő gyűrű most lötyögött a tengelyen.
Újra felszereltük a kerekeket a fém kp.gyűrűkkel, majd próbaút a 4.sz. főút Abony-Cegléd közötti négysávos szakaszán. Sün nem lévén (fél órábban korábban jöttem ott haza a munkából) elkezdtem tolni felfelé.
4-ben 70-nél enyhe hullámzó rángás - ez lesz a féltengelycsukló, amit a futóműbeállításkor a szerelő már jelzett, 5-ben 100 - semmi, 6-ban 120 - semmi, 140 - semmi, 160 - semmi, 180 - semmi. Eresztem vissza lassan, 10 km/h-nként kicsit megtartom, majd eresztem tovább vissza. Sehol semmi. Körforgalom, forduló vissza. Most csak szépen feltolom kb. 125-ig, enyhe, alig érezhető remegés a kormányon és az egész kasznin (a műszerfalon az anyósülésnél is érezni), és enyhén hullámzik a pedál.
A gumis műhely vezetője ott ül mellettem. Megállapítjuk, hogy ez már nem lehet a gumi, vagy a felni, vagy a kp.gyűrű. Ha ott valami nem jó, akkor az mindig ráz, vagy bizonyos sebességtartományokban ráz, de azokban mindig. Olyan nincs, hogy 120-nál van amikor ráz, van amikor nem! Ez már a féltengelycsukló és az alsó lengőkar szilentje lesz. Az ilyen hibákat a 255/40/R19 már igencsak kiadja.
A kerék mindenképp nagyságrendekkel jobb lett. Eddig néha majd kikapta a kormányt a kezemből, most meg csak alig érezhetően - bár engem felettébb zavaró módon - remeg.
Szóval augusztusban szilent és féltengelycsukló csere. Csak új alkatrészeket veszek!
OFF
Most sajna nem megy anyagilag, mert húzós volt az előző néhány hét, ráadásul a jövő héten van a kisfiam szülinapja, én pedig megígértem neki a LEGO-kalózhajót - Karib tenger kalózai, Fekete Gyöngy. Húzós ára van! De nekem csak egy kisfiam! És ha már nekem nem volt apám (vagyis volt csak szart a fejemre a világ másik felén), akkor legalább az én kisfiamnak legyen apja!
ON
Mielőtt a klímáshoz indultam, Viktorral lekaptuk a kerekeket és megtisztítottuk azokat a felületeket, ahol a nyomtávszélesítő és a felni felfekszik. Abban reménykedtünk, hogy talán valami jelentősebb kosz vagy rozsda miatt esetleg nem illeszkedik tökéletesen a cucc.
Ceglédtől Pilisig teszteltem. Továbbra is beráz 120-nál.
Holnap még megpróbálom azt, hogy a jobboldali és a baloldali kerekeket megcserélem. Lévén, hogy asszimetrikus gumik vannak, így elöl hátul meg kell cserélni. Ha ez sem segít, még megpróbálkozok egy utolsó súlyoztatással, hátha igazodtak a gumik szombat óta a felniken és ezért elmászott a súlyozás. Ha ezután is beráz akkor feladom! És járok 90-nel amíg fel nem mehet a téli garnitúra.
(Legalább nem fognak bemérni a sünök!)
A teleregényt új fejezetéhez érkezett. Ma elvittem Pilisre egy klímáshoz. röpke 2 és fél hónap alatt ő a harmadik.
Azt mondta, holnap reggel feltölti, megfesti, aztán járjak vele néhány napig, majd vigyem vissza.
Mutatott egy zöld színű olajat, mondván gyárilag ez való a klímába.
Kíváncsi leszek.
Ma megvolt a várva várt futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Nem is értem miért vártam mást.
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van a kocsi, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki.
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez? Ez már lassan a vicc kategóriája.
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan.
Mindegy, ezek majd későbbi támák.
Most Viktorral azt találtuk ki, hogy ha visszajött a kocsi a klímástól, akkor lekapjuk a kerekeket és átnézzük, áttakarítjuk, nem-e valami kosz került a nyomtávszélesítő vagy a közp.gyűrű alá, netán a kerékbe?
Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.