Tagok >> Settantacinque >> Blog
Első-hátsó lökhárító fekete csík festés, szervóolaj csere (fekete folyadék jött le belőle...), egy szervócső és vákuumcső csere. Az új hardy kiváló. Fehér indexek, első gyári méretű hangszórók beszerelve. Felújított adagoló+K16 beszerelésre várnak.
Eksön: töltésjelző led néha világít, generátor revízió.
A hétvégén többek között beállítottam a szelephézagot. Ennek az autónak tényleg volt gazdája: semmilyen lerakódás nincs a hengerfejeken, -15-ben is indul úgy, hogy levegős az adagoló. Március elején adagoló felújítás vagy csere, ill. porlasztócsúcs beállítás - esélyes, hogy belekerül az évek óta polcomon lévő Bosch csúcskészlet - ugyanis most Superdiesel van benne...
Hátsó féknyergek használhatatlanok.
Amik várnak a 75-re, legfontosabbak:
-hardy csere jövő héten+felfüggesztőcsapágy
-adagoló felújítás, mérés
-porlasztócsúcs beállítás
-szelephézag beállítás
-fék-kuplungfolyadék, fagyálló csere
-hátsó fékbetétek - csere
-új téli gumik
-olajcsere 3000 km-rel ezelőtt volt, 5000-nél most cserélni fogom
-AC membrán csere (létezik ehhez egyáltalán felújítókészlet?)
-szervorendszer letömítés+olajcsere
Jól gondolom, hogy a váltórudazaton volt gyárilag gumiharang?
Később:
-K16 fölszerelés
-teljes kozmetika, kisebb műanyag belsőtéri elemek
-zsebbenyúlós lesz a hátsó rugók tornyainak javítása: az alsó részük már nem létezik (az egész autó alja merő alvázvédő, esélyes, hogy valamit takargattak vele - nem kizárt, hogy hasonló lesz a vége, mint HL_75 kollégánál)
-van egy olyan sanda gyanúm, hogy szivárog a tank, hát miért maradnék ki a sorból??
Eddig arra volt időm, hogy kicseréltem az utastérben kiégett összes műszerizzót, beleértve a kedvenc tetőkonzolban is.
A sztori augusztus végén kezdődött. Ekkor a 75 4 éve állt garázsban, használaton kívül beállt fékekkel, természetesen műszaki nélkül. Elmentem megnézni (~2x350km), de annyira kiábrándító volt, hogy lemondtam róla. A tulaj egyébként szimpatikus volt.
2005-ben cseréltek rajta hátsó íveket, és ekkor kapta ezt a 'pompás' újrafényezést - a csomagtérajtón található plakett alapján tényleg ez volt a gyári színe.
Eltűnt a hirdetés, alig telt el egy hónap, és valami embertelen áron megjelent 2 év műszakival, viszont más településen. A srác a ráköltött összegen felül fogni szeretett volna rajta kb. egy százast. Amiket cserélt: olaj, minden szűrő, első fékbetétek, izzítógyertyák, porlasztócsúcsok beállítás nélkül, kézifékkötél, átmozgatták az első fékmunkahengereket, új akkut kapott. Vontatott vele egy Iveco kisteherautót, leégett a kuplung és elszakadt a középső hardy. Kuplungszettet cserélt (Sachs tárcsával), hardyt nem.... Új a Watt-rúd központi szilentje is, plusz a rudazatáé.
December végén kapuzárási pánikot kapott, és jócskán levitte az árát. Győzött az irracionalitásom, megvettem. Nem bántam meg :-)
Az instrukciót azért megkaptam elhozatalkor: "a szakadt hardynak a gyorsítás és a lassítás árt a legjobban, beállsz kényelmes 140-re pályán, úgy jó lesz". - Motort megfőzni biztos. 80-100 között szépen, hibátlanul hazajött. Az első Alfás üdvözlést egy piros 156-tól kaptam az M7-esen, hát megkönnyeztem.