Tagok >> Settantacinque >> Blog
Indultam volna haza, de feltűnt, hogy megdöglött a km-óra, 0-n állt. Gondoltam, földelési hiba. Aztán elkezdett a vízhőfok mutató baromkodni, 110 meg 120 fokokat mutatott, de nagyon gyorsan váltakozva. Elgondolkodtam, hogy mégis mitől barmult meg az elektronika, volt egy megérzésem. Visszafordultam 5 km-ről a munkahelyre, hoztam multimétert, rámértem járó motornál az akksira.
12,2V.
Mondjuk feltűnt, hogy 2 napja mintha lassabban kapná el az önindító, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget az esetnek, EDDIG.
Azonnal töltőre raktam, rendeltem generátor feszszabályzót. Természetesen a Hüco által hozzárendelt szabályzó nem jó bele, ezért gyári Marellit kellett rendelni 14000-ért (teljes kedvezménnyel).
A csúszógyűrű egyébként nem volt kopott, a még gyári (!) feszszabályzó sem volt extra elhasznált, volt a bronzkeféken hús.
A generátort nem vettem aki az autóból, csak a helyéről szereltem le, csáposon, alulról cseréltem a feszszabályzót. Motort leengedni egy ilyen szarság miatt abszolút nem volt kedvem.
Ez volt az az eset, amikor vonatra kényszerültem, és MÉG nem robbant le, viszont töltésjelző nem világított! Tehát ha nem vagyok észnél, megáll velem az M1-esen.
Vettem kínából MES-hez fordítókábeleket, azonnal ki is próbáltam a légzsákon, légkondin.
Hibakód: légzsák vezérlő; alacsony feszültség.
Kapott egy bontott vezérlőt, a hibakód elmúlt.
Valamelyik elmebeteg kiforrasztotta a légzsák visszajelző LED-et, és a kilométerórából a légzsák kikapcsolás visszajelzőt is. Mindkét panel akkorát kapott a forrasztásnál, hogy levált a kérdéses részen a fólia. Középső kis érzékelőt és kilométerórát is sikerült szereznem, a LED-eket azokból pótoltam (km-óra alaplapot nem cseréltem az eltárolt futásteljesítmény miatt).
Sikerült elérni, hogy gyújtás ráadás után pár másodperccel NEM VILÁGÍT a légzsák visszajelző! És nem azért, mert nincs LED a panelen.
Hideget szerettem volna varázsolni az utastérbe, mert 38 fokban 250 km-eket nem szívesen tettem már meg.
Amit tudtam, hogy a klímahűtő csövezését ellenőrizni kell. Ez kimerült abban, hogy az egyik klímahűtőre menő cső rögzítőcsavarja hosszabb volt a furatnál, ezt cseréltem rövidebbre, máris tömített az O-gyűrű.
A klímásnál volt nyomáspróba nitrogénnel, 20 bar. 20 perc után 0.3 bar-t eresztett a rendszer, feltöltöttük UV-s olajjal, gázzal.
Kiderült, hogy a két hűtőventiből csak az egyik megy. Kis bogarászás után itthon rájöttem, hogy az alsó előtétellenállás csatlakozója kontakthibás. Tisztítás után ment mindkettő venti.
András bácsitól vettem egy halom klímacsövet és egy hűtőt, talán kelleni fog alapon.
Vissza a klímáshoz 5 nap múlva: a nyomáskapcsoló fosta el magát a nyomáspróba alatt, az eresztett. Gáz lefejtés, nyomáskapcsoló csere, újra feltöltés. Azóta jó a klíma, kíváncsi leszek a hosszútávú gázveszteségre. Azért most is UV-s olajjal töltöttük fel :-)
Update: a beszerelt nyomáskapcsoló is ereszti a gázt. Újat szereltünk be, ami természetesen gáz lefejtés+újratöltéssel járt. Végre hibátlan a rendszer.
Az Alfacity-n még éppen ott volt, de a következő hétfőn vittem lakatoshoz. Láttam szétbontva is, elképesztően szét van rohadva. Jó kezekben van, ismerem az úr munkáit, ha kész lesz, egy igazi találkozóra járós autó lesz belőle.
Termosztát csere óta melegszik tartós 120-as tempó fölött. Kiderült, hogy ePER szerint 4cm vastag hűtő való bele, most pedig 2cm-es van benne. Csakhogy a 4 centis hűtőnek gyorscsatlakozója van, az enyém pedig valamilyen utólagos csővel van összekókányolva. Gyorscsatis csövet egyelőre égen-földön nem találtam. Csak a 140 és 150 lovas 10 szelepes 2.4 JTD 156-osokon található ez meg, ergo baromi kemény dió. Az Impergom és az Akron is gyártotta, de már csak 1 féle van készleten gyáriból és utángyáriból is.
Hűtőt megvettem, full kedvezménnyel is 30.000 Ft...
Update: sikerült hibátlan légterelő műanyagot és gyorscsatlakozót is szerezni hozzá!
Unixban sikerült új kiegyenlítőtartályt is vadásznom, mert totál el van érve a gyári. Cserélve.
A klíma működésre bírásával a melegedés kicsit javult, mivel állandóan megy alacsony fokozaton a két venti, ezért nagyobb terhelésnél sem megy 95°C fölé a víz. Az igazi majd a hűtőcsere, meg a sallangok beszerelése után lesz.
Nyertem az Amore+Coverwise közös nyereményjátékán egy autóra szabott, egyedi kültéri takarót. Elképesztően örülök neki, azóta is boldogan használom :-)
Kurrens alkatrészeket tudtam beszerezni:
-gyári JTD felirat
-gyári Fiamm kürt pár (eddig 1db volt benne)
-motorháztető gumiütközők
-féltengely csavarok
-hűtőtartó felső bak
A felirathoz Palmatex-et használtam, már elég sokszor bevált.
Hátsó futómű felújítás következik: két lengéscsillapító, kerékagy szilentek, kereszttartók, alsó csavarok, stabilizátor rúd, stabilizátor pálcák, stabilizátor gumi.
Továbbiak: termosztát, első fékbetétek.
Lengéscsillapítóból Monroe Reflex-et kapott (E4940), mert ez való a sportcsomagos 156-ba.
Kapott két új Firestone Firehawk SZ90μ gumit hátra is.