Tagok >> Settantacinque >> Blog
Bementem az autó alá, a következőket tapasztaltam:
-a küszöbök egész jó állapotban vannak, nem lyukasak
-megvan mind a négy emelési pont és erősek
Aztán a negatívumok:
-az első hardy tárcsa NEM LÉTEZIK (teljesen eltűnt a gumi belőle!!!!)
-középső hardy éppenhogy nem repedt, de cserés
-hátsó hardy szakadt
-kardánfelfüggesztő csapágyház laza (nyilvánvalóan)
-hátsó motortartóbak kuka
-mindkét hátsó rugó törött
-Watt-rudazat szilentjei teljesen rosszak
-De-Dion központi szilent rossz
-két első váltótartó rossz
-hátsó stabilizátor gumik rosszak
-jobb első lengéscsillapító alsó szilentje cserés
Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija
Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek
Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.
Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek
2 db majdnem tökéletes állapotú, gyári fényezésű 612/A sárvédő felszerelve, küszöbspoiler leszedve, újraragasztva úgy, hogy 1mm hézag van a küszöbtől :-)
Hirtelen ötlettől vezérelve kiszereltem a légtömegmérőt. Az ház oldalán a Bosch szám stimmelt. Gyanús lett, hogy a szenzort rögzítő csavarok nem a gyári középen púpos Torxok, hanem hatlapúak. Kiszereltem a szenzort, mit látok? Euro 2-höz (136 lovashoz) való betét van benne.
Az EU3 és EU2 2.4 JTD motor más karakterisztikájú légtömegmérőt igényel, nem is hozza keresztreferenciaként a kettőt egymással az alkatrészkatalógus. Természetesen a gyári cikkszámuk is más.
Vadonatúj Magneti Marelli AMMQ19617 mérő került bele, ezzel VÉGRE ugyanúgy működik az autóm, mint az összes általam ismert JTD: nem kormol. Mondjuk a kipufogórendszerből idő kell, míg kidolgozza a sok lerakódott szart. Nagy az öröm.
1db tökéletes állapotú, használt, fekete színű Vitaloni visszapillantó tükör beszerezve.
Bontott, tökéletes állapotú cuccok beszerezve:
-rendszámtábla világítás fedél
-sprint felirat műszerfalra
-műbőr váltószoknya
-sprint veloce 1.5 felirat :-)
Ennek a cseréjével végre-végre megszűnt az indításkori rázkódás, most csak annyira remeg, amennyire normális. Leállításnál szinte semmi.
Lemförder bak került beépítésre. Így már mind a négy bak új.
Újabb 10000 km lefutott, ezért olajcsere: 5W-40
Olajszűrő-, légszűrő-, gázolajszűrőcsere.
Km: 177.000
2db homokszórt-szinterezett első rugótányér
2db hátsó Spica lengéscsillapító
2db Gates vezérszíj
2db alsó gömbfej
Fűtőradiátor