Tagok >> Settantacinque >> Blog
Városon belül, de otthagyott, vontatni kellett.
A kuplung főhengertől jövő gumicső hasadt fel, ott eresztette el a fékfolyadékot, nem emelt ki a kuplung. Gyári 14E, ott rohadjon meg. Bontóban szerencsére volt 2-ért. Beépítve, légtelenítve. Sokkal határozottabb lett a kuplung, bár ez valószínűleg a folyadékfrissítésnek köszönhető.
Kapott még:
-balos váznyúlványon futó kábelkorbácshoz műanyag csatornát
-kereszttartóról hiányzó elemek (vonószem ellendarabja, hungarocell bélések)
Egyrészt egy éve van meg az autó, másrészt a következők történtek vele:
-feltöltettem újra a klímát, mert a kompresszor-kuplungcsapágy cseréje miatt le kellett ereszteni a gázt még decemberben
-vettem gyári váltóolajat, cserélni fogom (Tutela ZC 75 Synth)
-szelephézagot ellenőriztem, az összes gyári értéken van, nem kell hozzányúlni, ennek ellenére hidegen felülről hallani a csattogós lepkét
1500 km múlva 10E lesz az olajban, újra olajcsere.
Lett 4db gyári, szép állapotú felni középkupak is.
Most került be az autóba a második kormánymű, mióta nálam van. Az első teljesen rossz volt, most egy olyat raktam össze 3-ból, ami elviekben hibátlan lesz. Eddig 20km-t mentem az autóval, a szervoolajszint számottevően nem csökkent és folyás sem látszik. A kormány egyujjas lett.
Olaj: Castrol ATF Dex II
...a megvétel óta, 11 hónap alatt, amit lényegében (egy kivételével) nem várt hiba nélkül teljesített az autó. Az az ominózus eset az volt, amikor nyáron 36°C-ban örök vadászmezőkre tért a gyári főtengely jeladó. Az autópályán. Pénteken. Délután négykor. Csúcsforgalomban. Családdal. Útban az ország másik felébe hosszúhétvégét tölteni. :D
Nyári AEZ felnik el, gyári Teledial garnitúra fel (nem bírtam magammal, márc. 3-án föl kellett raknom). :-)
Kartert leszedtem, mivel a kétnapos szeánsz alatt (december) szarul tömítettem le az új főtengelyszimmering karterrel közös tömítőfelületét. Újrakentem, az legalább már nem folyik. Akkor egyúttal már olajcsere is (9800 km volt az olajban, pont jókor :) ).
Szokásos 5W-40 és szűrő.
Note: mivel új Valeo kettőstömegű van fent, és természetesen nem egyezik minden dimenziója a korábban fent lévő, de ugyancsak gyári és Valeo lendkerékkel, azért nem lehet csak úgy hozzáférni a főtengelyszimmeringet és kartert összefogó csavarokhoz (2db). A régi kettőstömegűvel bármilyen főtengelyállásban lehetséges a két csavar kitekerése. Az újban van két, egymással szemben lévő kimarás, ugyanis a lendkerék hátsó része vastagabb, mint a gyári volt. Namost ha random állásban akarok a fent említett két csavar legalább egyikéhez hozzáférni, nem fér be oda SEMMILYEN szerszám. Ezért van a két kimarás: ebből az egyiket (tetszőleges) úgy kell beforgatni, hogy a csavarhoz a gyári célszerszámmal (vagy ahogy én csináltam, extrahosszú bitfejjel) hozzá lehessen férni. Menet, aknán: autó bal eleje fölemel, váltó 4-esbe, balos kereket addig forgatni, amíg a lendkerék pozícióba nem kerül, és kitekerhető a csavar. A másik csavarhoz megint kereket forgatni, megint pozícionálni, stb. Aftermarket alkatrészek, még akkor is, ha gyári beszállító, RULEZ!
Előműszakin az derült ki, hogy az első féknél 25%-os eltérés van (20% alatt megy át), és a turbo felső olajcsövéhez új rézgyűrűk kellenek. Nem rossz, bár a ráköltött összeg fényében nem is csoda.
Az első fékről tudtam, hogy kicsit húz, már májusban is feljegyeztem, hogy a jobb első nyereg dugattyúját cserélni kell, mert rozsdás, de nem volt kedvem egyáltalán megbontani a rendszert. Most kellett, de csak a jobb oldalához nyúltam. Komplett új belsőt kapott a nyereg, tehát dugattyút és tömítéskészletet. Egyúttal oda raktam új fékcsövet is. A másik három csövet is cserélni kellene, de egyrészt nem tették szóvá, másrészt nincs kedvem légtelenítgetni mind a négy keréknél. Majd csáposon, kényelmesen, tavasszal.
"Felújítás" után nyilván megszűnt a félrehúzás.
Jövő hét elején műszaki vizsga.
Kapott egy színkódban pontosan passzoló, egészen jó állapotú géptetőt (612/A). Továbbá
-akkutartó tálca kengyellel
-bal+jobb első biztonsági öv piro patronnal (sima volt beleépítve...)
-612/A kódú első+hátsó vonószem takaró!!!!!!!!!!!
-normális, rá való 19-es kulcsnyílású gyári kerékcsavarok
-fűtőmotor előtét ellenállás
Nekiálltunk ketten két ünnep között a május óta gyűjtögetett alkatrészeket végre beszerelni. Az eddigieken felül jött még egy kuplungszett is, mert ami az autóban volt, nem futott volna el sokat. Baromira nem akartam cserélni ($), de a kuplungszerkezet és a kinyomócsapágy kritikán aluli volt. Ezek szerint legutóbb csak a tárcsa lett cserélve. 8 óra a gyári normaideje a lendkerék cserének, ez bőven több volt. És még így sem lettünk készen (vezérléscsere és fékfolyadékcsere hátravan).
A következők lettek cserélve új alkatrészekre:
-Valeo lendkerék
-Valeo kuplungszett
-Corteco főtengelyszimmering
-4db TRW lengőkar
-1db belső féltengelycsukló gumiharang (így már mind a négy cserélve van)
-Bosal katalizátor
-Reinz leömlő sortömítés
-3db vízfűtő gyertya (egy működött, még a gyári Beru volt benne)
-AVA vízhűtő, 42mm vastag
-2db hátsó hosszlengőkar szilent
-2db első stabilizátor gumi szilent
-Champion légszűrő
-Valeo gázolajszűrő
-klímakompresszor kuplung csapágy (visszakerült rá a hosszú HB-szíj)
Többi:
-Garrett turbo csere
-geoszabályzó szelep
-vízhűtő légterelő műanyag beszerelés
+váltóolaj utántöltés
És mi a tapasztalat? Baromi jól megy az autó a rá való turboval. 1500-tól elkezd bitang módon tolni. De: valami futóműalkatrész kopog bal elől, nem tudok rájönni, hogy mi az. Továbbá folyik az új főtengelyszimmering. YEAH.
Ennyit bírt. Mivel még gyári, kb. egy százassal van visszatekerve az autóm órája.
Cserélve lesz a két ünnep között, de addig nem is tudom emiatt használni.
Vadonatúj Valeo megy bele.
Sikerült az autóra való változó geometriás turbót szereznem. Ugye eddig a 136 lovasé volt rajta. A tengelyen semmilyen holtjáték nem érezhető, baromi jó állapotban van!
Ha már ott voltam, kapott egy gyári mélynyomót is szövetborítással (vezeték előkészítése megvolt), plusz a turbohoz való eltérő csövezést is (alsó intercoolercső, olaj nyomócső). Ha átépítem, írok a tapasztalatokról.
Üröm az örömben: hazaúton örök vadászmezőkre tért az a maradék néhány rugó, ami ép volt a kettőstömegűben. Eddig is szar volt már, de úgy voltam vele, amíg lehet, kihúzom. Most 2000-es fordulat alatt nem lehet ráengedni a kuplungot, mert szétrázza az autót. Nem is járok vele, Karácsony előtt pont a megfelelő időben...