Tagok >> Settantacinque >> Blog
Jelenség: autópályán motorféknél nagyot mozdult a váltókar, enyhe koppanás, ahogy visszadől a motor. Indulásnál kuplung ráengedéskor rángatás.
A régi bakot az új mellé téve egyértelmű volt, hogy a régi csereérett. Ruville bak került be, sokkal-sokkal lágyabb lett az erőátvitel, megérte :-)
Hazavittük az 56-ost :) 4000 km két hét alatt, pisszenés nélkül. Mondjuk ilyen karbantartottsági szintnél nem is csoda.
A karosszériázás utánra:
1db komplett Spica féltengely :)
Első Jurid féktárcsák
2db hátsó kerékcsapágy készlet
Végre! Több, mint 1 éve húzom ezt is, alkatrész is azóta van meg. Most sikerült feljutni a csápos emelőre.
Rendeltem kínaiaktól vezérlésrögzítő készletet, elég sokat segített.
Óraállás: 170700 km
Bosch szíj, INA görgők, Marelli vízpumpa
Közben fölfedeztem, hogy az egyik hosszbordásszíj-feszítő görgő (Marelli), amiben 15E km van, csapágyas. Vehettem azt is (SKF lett helyette).
Alapvetően a 75-re csináltattam, de erre való igazán.
6x14 természetesen.
Több éve vadásztam Ronal A1 garnitúrára. Összejött!!!!! Hiánytalan a garnitúra, kupak is járt hozzá. Igaz, csak 14"-os méretben, de már ez is óriásit fog mutatni az autó alatt.
Az egyiket minimum görgőzni kell, de nem válogathatok. Nagy most az öröm.
Adatai: 6x14", ET38
Update: fényezve, javítva lettek, így tökéletes állapotba kerültek.
Pogácsák is készültek hozzá, mert a tőcsavaros agyra csak hosszú anyával menne föl, az pedig ronda ;-)
Már 1 éve sort akartam rá keríteni, ma végre lecseréltem a még gyári gumi fékcsöveket. DOT 5.1 folyadékkal.
Elvittem lakatoshoz, mert kettévált a lemez a ponthegesztés mellett a jobbos váznyúlvány alján. Nem volt nagyon vészes, de jobban érzem magam így.
És még:
-első vonószem ellendarab beszereltetés a kereszttartóba, mostmár lehet vontatni a saját vonószemével...
-két gyári hungarocell csillapítópárna beszereltetés a kereszttartóba, mert az is hiányzott
Mindezek előtt 1 héttel olajcsere szűrővel, 5W40, plusz pollenszűrő (Km: 167.000).
Mindenképpen ki szerettem volna próbálni a teljes felújítás előtt.
Ma mentem vele egy keveset, majdnem könny szökött a szemembe. Mindamellett, hogy iszonyatos műszaki állapotban van, hihetetlen jó volt az a pár méter. Működik a kilométeróra!
A benzint a tankból szívja, ez nagy szó. A fék tökéletes lett!
Szereztem hozzá országon belülről gyári, vadonatúj hátsó lámpákat.
Kb. 2 hónap alatt az alábbiakat csináltam meg eddig:
Karosszéria:
-motorháztető zsanér hegesztés (mindkettő törött volt), festés, csapszeg zsírzás
-gumiabroncs peremek tisztítása, letömítés folyékony gumival, hogy ne kelljen naponta fújni, könnyebb mozgatni is. Gumis csinálta.
-csomagtérajtó teleszkóp pótlás, új (Moliton)
-3db első sárvédő beszerzése
-gyári váltógomb és szivargyújtó
-első kisméretű, gyári Alfa embléma beszerezve!
-teljes külső-belső takarítás
-biztonsági övek igazítása, mostmár normális erővel visszahúz
-jobbos műanyag kifli sárvédő és hűtőrács közé
Elektronika:
-gyújtáskapcsoló 2db gyári kulccsal
-olajnyomásműszer jeladó saru csere, tökéletesen működik (hidegen 4 bar, melegen 1 bar alapjárat)
-első fényszórók működésre bírása, sikerrel
Motor:
-motortér porszívózás, mindenhol
-4db új Champion gyertya
-vezérlés beállítása (mindkét oldalon el volt rakva 1-1 foggal, mert az idiótája nem a T-hez, hanem az I-hez állította)
-olajcsere, Champion szűrővel
-1db hengerfejcsavar pótlás a balos hengerfejből, ehhez hengerfej le, törött darab kihajtása, új hengerfejtömítés és vezérműház tömítés, szelephézag állítás mindkét fejben
-egy 80-as évek eleji Nissan gyújtáselosztója volt ráhenkölve. Ideiglenesen vettem hozzá új osztófedelet, megszakítót és kondit. Stroboszkóppal gyújtást állítottam.
-később gyári Bosch elektronikus gyújtáselosztó beszerzés, beépítés, ehhez is új Beru osztófej, új leszabályzós rotor
-hajtókar csapágysor csere, új kartertömítés
-második olajcsere
-új, gyári kartergáz elosztó beépítés, 1db új kartergáz gumicső
-légszűrőház takarítás
Hűtőrendszer:
-új Valeo vízhűtő beszerzése (nem volt benne egyáltalán)
-új ventilátor kapcsoló
-új Impergom kiegyenlítőtartály (porladt a régi)
-néhány új vízcső
-új hűtőtartó gumigyűrűk alulra-felülre
Üzemanyagrendszer:
-szívatóbowden pótlás, gyárival megegyező utángyártott húzókával
-tervben van a tank leszerelése és kitakarítása, benzincsövek cseréje, AC pumpa jó.
-új benzinszűrő a tanktól
Eddig kannából járt a motor :)
Fékrendszer:
-4db féknyereg felújítása, dirib-darabra szedtem, tökéletes lett, a belső nyergek is!!!!!!!!!!!! Kézifék tengelyek takarítva, kenve. Az egyik hátsó nyereg kapott 2db vadonatúj dugattyút, a többinek egyáltalán nem volt baja, minimális polírozást kaptak.
-az egyik első nyereg kapott egy új menetes dugattyúállító fogaskereket az itthon lévő rossz 75-ös nyergeimből, mert valaki rendkívül okos szétfeszegette és letört az egyik foga
-új gumi fékcsövek
-a hátsó fékerőelosztótól hátrafelé új réz fékcsövek gyártatása és beépítése
-új légtelenítő csavarok mindenhová
-új hátsó fékbetétrögzítő készlet
-2db új hátsó féktárcsa
-vattaúj Ate fékbetétek előre-hátra
-első betéthézag állítás
Kipufogórendszer:
-új középdob és hátsódob
-új bilincsek, felfüggesztő gumik
Kuplung:
-főhenger+munkahenger felújítás, légtelenítés, új összekötő cső a tartálytól
-tárcsa nem ráz zárás közben, tökéletes!