Mutasd

>> Szerviz2013-05-09

A kötelező szerviz elvégzése után a szerelőm javasolta cseréljem ki a hosszbordás szíj tárcsát valamint a vezető és feszítő görgőket illetve a szíjat. Most belefogtam először a hosszbordás szíj tárcsát cseréltem ki, a felső vezetővel. Nem bonyolult kicserélni. kb 1,5 óra. A kezdés most is a motor takaróval kezdődik, ezt követően a jobb oldali takaró műanyag a műanyag doblemez mellett. Mivel én aknán csináltam kereket nem kellett leszedni. Következő lépések 15-ös dugókulcs (krova) ellenfeszíteni a szíj feszítőnek és a hosszbordás szíjat levenni. Most már le lehet szedni a tárcsát torx T 50-es fejű csavarok fogják. Ezeket meglazítani és lelehet szedni a tárcsát. Az új melyre a választásom eset Contitech VD-1065, melyhez adtak új rövidebb csavarokat, mivel ennek nincs plusz középső betétje. A felhelyezésnél figyelni kell a kis csapot hogy a megfelelő helyre kerüljön. A következő a felső hosszbordás szíj vezető. Először 13-as kulccsal meglazítom a tengelyen lévő csavart majd 10-es kulccsal a védőlemezt rögzítő csavarokat. Ezt követően leveszem a védő lemezt és lehúzom a csapágyat. Az új csapágy Ruville 56025-ös mivel kederül számomra is, hogy ez egy Ina és valamivel olcsóbb az ára, mintha Ina- ként vettem volna meg. Az új csapágyat felhelyeztem és minden fordított sorrendbe került vissza.
Mivel a szerelést magam csináltam így csak anyag árba került.

Update:2013.05.09.
A mai napon felraktam a hiányzó dolgokat:
- vezető görgő (alsó)
- feszítő görgő
- hosszbordás szíj
A csere ideje kb. 30 perc. Anyag költség 18000 ft. Dayco termékeket vásároltam. A csapágy ami benne van az Ina, ugyan úgy mint a Ruville-ban. A hosszbordás szíj 6KP1735 volt az eredeti, én viszont 6KP1733 tetem bele, mivel fele áron volt és csak 2 mm-rel rövidebb.