Mutasd

>> Szerviz2013-06-26

Mai napra horgászat volt tervezve Izsákon. Felpakolt a család és útnak indultunk. (mivel a gyerek nyári szüneten van kell egy kis kikapcsolódás.) Izsákra érve kikapcsolt a magnó utána, ASR, ABS, Hildholder stb. A műszerek is megálltak 80 Km/h mutatott folyamatosan. A műszerfalon észrevettem hogy világít az akkumulátor jel. A központhoz közel félre álltam és leszólítottam egy arra biciklizőt, hogy tud-e segíteni. Szerencsére ismert egy öreg villamossági szerelőt, akit felhívtam és kijött a helyszínre. Bebikáztuk és elgurultam hozzá. Mivel idős volt így ő már nem értett hozzá és technikája se volt, viszont segített feltenni az aksit töltőre. Vártunk 2 órát és beindítottuk, rá mért sajnos semmi töltés. Irány haza. Haza értem egyből nekiláttam kiszedni a generátort kb. 1 órás meló. Szétszedtem a szénkefénél és vizuálisan nincs vele probléma a szénkefe épséges nincs semmilyen égésre és túlzott kopásra utaló nyom. Felhívtam egy ismerős villamossági szerelőt majd odaadom neki. Bízom benne, hogy nincs komoly baja. Egy időre pihenő van. Folyt. köv.

2013.07.01.

Ma lett kész a generátor. Az állórész éget le és a diódasort is tönkre tette, ha már szét lett szedve fel lett szabályozva és új csapágyakat is kapott. Így 20000 ft.-ba került. Most már majdnem 14 volttal tölt. Az aksit is megvizsgáltam. Igaz hogy 2012-ben kapta az autó, de majdnem 80 km ment vele az autó (töltés nélkül) így az is megsínylette, mert hiába töltöttem fel lassú töltéssel (kb 35 órán át) 12.6 már nem tartja meg. Remélem, azért az idei évet kihúzza. Más költségem nem volt, mert magam szedtem ki a generátort illetve tettem vissza.

update: 2015. 03. 05.

Sajnos a generátor felújításnál nem cserélték ki a szabadon futót, ami idáig bírta. Szerencsére volt nálam egy másik autó olajcserén így a generátort leszedtem az autóról megvettem az alkatrészt és mivel nekem nincs meg a speckó szerszám így elvittem a Formont-hoz. Ahol 1140 ft-ért kicserélték számlával.

update: 2015. 08. 04.

Ismét elment a töltés 2015. 07. 23. Ráadásul Körösladányban voltam a szülőknél. Itt sem szerelő sem autóbolt nincs. A legközelebbi szerelő akit ismertek már több mint tíz éve az a szomszéd faluban lakik. Nem volt mit tenni átgurultam oda. Megnézte az autót és azt mondta generátor nem tölt. Elmeséltem neki is, hogy két éve újították fel egy húszasért azóta az idén már cserélni kellett benne szabadon futót. Közel 40000 ft.-ba van. Azt javasolta ne újítsam, hanem rendeljek egy gyári felújítottat. Meg is rendeltünk nála és délutánra ott lesz. Ez egy gyárilag felújított generátor 45000 ft-ért viszont ott kell hagyni a rosszat. Ez volt 24-én. Nekem lehet csak ilyen szerencsém. Valamilyen oknál fogva elkeveredett a rendelés és nem ért oda. Péntek délután lévén nem tudtam mit kezdeni, majd következett a szombati nap. Felhívtam Szegedet azt közölték velem tudnak felújítottat 42000 ft-ért viszont itt is oda kell adni a rosszat. Amit megvizsgálnak és ha jó, felújítható akkor a fizetett kauciót visszafizetik. Amit a vásárláskor ki kell fizetnem. Ez huszonpárezer forint lenne. Tehát több mint hatvan-ezret ki kell fizetnem előre. Mire ezt így megbeszéltük kiderült, hogy elvitték azt az egy darabot amit kinéztünk. Most mit tegyek. Felhívtam Kecskeméten az ismerőst. Itt azt a lehetőséget adták, hogy tudnak lengyel felújítottat 45000-ért és itt is le kell adni a rosszat csak a kauciót nem kell fizetni mert ezt a cég felvállalja. Itt a kaució összege hatezerpárszáz forint. Rendben legyen ez. Hogyan tovább. Vissza kell jönni Kecskemétre. Az eladó és a szerelő is akik nem beszéltek egymással azt javasolták, hogy ki kell bírnia az autónak azt a 120, 130 km távot. Töltsem fel az aksit és semmi gond nem lesz. Én magamtól biztos nem mertem volna ezt a döntést meghozni. Azt tudom hogy a régi típusú diesel motor, ha beindul neki igazából nincs szüksége aksira sem, de ez egy modern sok elektronikával megáldott technika. Megfogadtam a tanácsot és hétfőn haza jöttünk vele. Semmi gond nem volt egész úton igaz világítás és klíma nélkül jöttünk. Csak két autó jelzett, hogy nincs lámpám pedig elég forgalmas a 44-es főút. Másnap délután érkezett meg a generátor Lengyelországból. Elmentem autóval a bolthoz, mivel már gyakorlott generátorkiszedő vagyok így a helyszínen kb 15 perc alatt kivettem. Összehasonlítottuk az újjal, tök egyformák voltak viszont ezen látszott hogy minden új csak az ház volt a régi de az is letisztított újszerű állapotú. Kb. 20 perc volt a visszarakás és azóta is rendben teszi a dolgát. Remélem ameddig nálam lesz az autó nem kell többet hozzá nyúlni. Összköltségem már meghaladja a gyári új generátor árát, de hát kell a tanuló pénz is.