Tagok >> VKG231!!! (156+75) >> 75 1.6 Carburatori >> Blog
- Típus:75 1.6 Carburatori
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:Pezsgő
Na, ezt követően jött a végleges összerakás, mivel ellenőrzésre került, és NEM eresztett át az új gumigyűrű, aminek nagyon örültünk :)
Összerakás közben még megkértem pár dologra Szabolcsot, így: rakja rendbe az Alfa Romeo Controlt (a vezérlődoboza volt halott, van ötletem, hogy most melyik autóban van, két LED ki volt belőle forrasztva, és a nagy központi izzó sem volt benne, így Szabolcs adott egy saját vezérlődobozt a régi autójából),
Javítsa meg a balos bajuszkapcsolót, ami egy héttel a Veszprémbe vitel előtt tört el, viszont pont hozzájutottam egy elvileg újhoz, ami aztán már szét volt esve belül...
Illetve rakja rendbe valamennyire az elektromos rendszert, mert a néha nem indulástól agyvérzést kapok...
Úgyhogy kiiktatta a műszerfali testhibát, amiért nem tudok elég hálás lenni neki. Így lehet, hogy majd mindig beindul (?).
De a legfontosabb: IKTASSA KI A FŰTÉST, mert folyamatosan fűtött az autó.
Szabolcs türelmes ember, de amikor hetvenkettedjére kérdeztem rá, hogy fűt-e még, akkor neki is elfogyott a cérnája, szóval megjavította, most már majdnem egyáltalán nem fűt :)))
Mindezek után sikerült összerakni, és mivel Szabolcsnak van gázelemzője meg szondája, stroboszkópja a gyújtáshoz, meg minden jósága, ezért egy elég komoly és profi beállítást kapott a verda, de persze még bejáratós, így fuinomhangolásra szorul ha megvan benne az első ezer km :)
Az ő szavaival élve: Gyújtás, karbi szinkron, hengerenkénti CO beállítva, eddig úgy néztek ki a hengerek, hogy CO 11%, 2,3%, 12%, 10%, 1-es lambda volt a cél, ami olyan 2,4%-on van... Csak ötször annyi kaját kaptak a hengerek alapjáraton...
Még maradt egy kis meló: Testpontok takarítása, vezérlődoboz és ARC csati tisztogatás, szívató bowden beállítás, egy csőbilincs és egy vízcső cseréje (mert könnyezett)... Kellett egy magas tónusú kürt, mert letört a régi és elhagyódott.
Szabolcsot megkértem, hogy bokros teendői közepette még dobja már bele a legelső száz km-t, és hajítsa el az első kör olajat, úgy is lett, elég durván fekete volt, de persze egy olajnak ez a dolga. Ezer km után jön a következő olaj ledobása, aztán még 2500-ig óvatosan, utána lehet neki tolni :))))
És akkor ez a pénz még a maradék fennmaradás :) (összesen 760 ezer Ft-ba került ez a nagygenerál. Az autó vételáránál 100 ezerrel többe :)) Ha valaki veteránozni szeretne, az gondolja végig, hogy akarja-e ezt, és szerelmes-e ennyire az "öreg szarjába".
Én szerelmes vagyok. Örökre az leszek.