Tagok >> RedOne >> 156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg.. >> Blog
- Típus:156 1.8 T.S. Saloon (Már nincs meg..
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Grafit metál
Gyönyörű szép nap ez a mai. Hosszú idő után ma először nem ég egy hibajelző lámpám sem.
Elég rég óta nem volt ABS-em. Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy az előző bejegyzésemben leírt hibák csak és kizárólag a BOSCH 5.3-as ABS blokk-on belül jönnek létre és az ABS ikerszámítógépe diagnosztizálja a saját szelepeit rossznak. Tehát rossz. Ezt most nem is boncolgatom tovább, így van és kész.
Mivel elég sok mindent vettem már a világ minden pontjáról, így figyelgettem európát (Ebay), hátha valamikor felkerül egy BOSCH cikkszám alapján számomra megfelelő ABS blokk kompjúterestül. Nem is olyan rég sikerült leütnöm 4350Ft-ért (igen, 4350 magyar forintért) egyet Lengyelországból. Jött még rá némi posta, de nem bánom. Van egy olyan érzésem, hogy itthon ennyiért egy ablakemelő kapcsolót sem kapok bontóban.
Megvettem tehát, megjött, és beépítettük. Simán ment. Számítógéppel rögtön "kikérdeztem", de nincs hiba. Első nagy "hűha, ez ennyiért tényleg működik???".
Jött a feltöltés, légtelenítés, majd a teszt. Földutas az utca, így 50m-en belül ki is derült, hogy frankón működik az ABS blokk, szépen próbálta forgásban tartani a kerekeket, pedál masszíroz keményen. Mentem vele pár kilométert, rásatuztam párszor, had dolgozzon, meg persze kerüljön a rendszer nyomás alá rendesen. Ezután vissza a garázsba, fékcső hollandereket leellenőriztük, nem ereszt. Szuper. Eddig sikersztori, remélem egy darabig így is marad.
Azt majd elfelejtettem, hogy a fékolaj tartály ürítése közben vette észre Édesapám,
hogy a tartályszint kapcsoló nem jó. Egy sima kontaktust kéne, hogy adjon, de nem ad.
Csak azért írom le, mert ha nekem nem jó, akkor valószínűleg rajtam kívül sok embernek nem jó, csak nem tudnak róla. A baj az, hogy szakadásban van, tehát
teljesen mindegy hogy mekkora a fékolajtartály szintje, nem jelez "alacsony szintet".
Át is térek a klímára. Egy egész vasárnapot töltöttem az Audodata katalógussal, a laptopommal és egy multiméterrel a motortérben és a műszerfal mögött. Kimértem mindent. Tényleg mindent. Hogy az előző tulaj szerelője (vagy Ő maga), mi a csudáért cserélgette fel a reléket az akku előtt, azt nem tudom, de pont úgy sikerült neki, hogy egyetlen relé sem stimmelt a burkolatra felszitázott feliratozással... nem nagy gáz, csak bosszantó volt.
Megdöbbenésemre minden működött, még az is ami nem, mert azokat szépen leteszteltem direkt kötésekkel. A motorvezérlő lábait is kimértem, tranzisztorok feszültségei szépen rendben. Klíma mégsem megy, tehát csak a nyomáskapcsoló tilthatja a klímavezérlőt. Így is volt. Nincs benne kellő mennyiségű gáz.
Klímás levákuumozta, de nem tartotta a vákuumot. Kiderült, pont a feltöltő szelep a rossz. Kicserélték, vákuumot tartja, feltöltötték, nyomást tartja, de nem indul. Kicsit ciki volt a helyzet, mert a lelkükre kötöttem, hogy minden tuti, hiszen én magam mértem végig.
Persze, hogy a nyomáskapcsoló is rossz volt. Mondjuk mentségemre szolgáljon, azt nem igazán lehet kimérni, legalább is egyszerűen nem, mert otthon nyomást produkálni házilag kicsit nehézkes. Mindegy is, a nap végére lett egy 5.5C-ot fújó klímám. Szuper. Külön köszönet itt annak a csapatnak, akik feltöltötték (ha olvassák).
Már csak a ventilátor rövidre zárt 1-es fokozatát kellett megjavítani, mert az elégett előtét ellenállás helyére bekerült (előző tulajnál) egy szép pofás rövidzár.
Szintén Ebay-ről jött egy utángyártott a gyári helyére passzoló előtét 6300Ft-ért. Itthon hagy ne mondjam mennyiért találtunk... Rögtön vettünk egyet a család 147-esébe is, mert abban is tönkre volt menve a gyári.
A gyertyakábeleket 2 éve, mikor megvettem az autót átnéztük, akkor még jók voltak.
Pár hete ismét volt olyan reggelem, amikor mindenféle hibát kiírt, nem ment egy henger stb. stb. Felhívtam egy ex-Alfa szerelő barátom, Ő látatlanban annyit javasolt, hogy a gyújtást nézzük végig. Így is tettünk.
Lebontottuk, megnéztük, elrohadt a réz csatlakozó szinte mindegyik gyertyakábelen (pedig víznek nyoma sem volt). A trafó direkt csatlakozói rendben voltak.
Itthoni beszerzést itt is esélytelennek láttam, így rendeltem Angliából ProSpark gyertyakábeleket.
Nagyon minőségi szett, és olcsóbb volt a szett, mint itthon 1db. BOSCH. Mondanom sem kell, az autó járása tökéletes lett. No de ez egy alap dolog, tehát ezzel nincs mit "dicsekedni".
Nagyon remélem, hogy most egy darabig élvezhetem a "hibalámpa" mentes kilométereket.