Tagok >> Verso >> 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet >> Blog
- Típus:156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Metallico VR680
Mivel a bal oldali xenonom pár napja felkapcsolást követően villant egyet, majd elaludt és utána többször nem akart felvillanni, így hosszas tanakodás és utánajárás után arra jutottam, hogy lejárt a gyári Philips izzó ideje és megmurdálta magát.
Az izzókat párban cseréljük, így meg is rendeltem az utánpótlást, ami 2 db Osram Cool Blue Intense típusú 5500°K színhőmérsékletű izzó.
Mai napon mentem a szerelőműhelybe, hogy az autót felemelve leszedjük a lökhárítót, majd kivegyük a lámpákat és az izzókat cseréljük.
Szerencsére kis vizsgálódás után rájöttünk, hogy nem kell a lökhárítót levenni az izzócseréhez, jobb oldalról elég kivenni a hűtővíz tartályát és így már hozzá lehet férni a gyári xenonhoz. Bal oldalon a computert burkoló műanyag elem levétele szintén hozzáférhetővé tette a gyári xenonos lámpa hátulját és az izzót ebben a lámpában is cseréltük.
Próba után a jobb oldali bekapcsolt, bal oldali továbbra sem kívánt működni, úgyhogy újra kivesz, majd visszarak, hátha valami nem jól lett összerakva.
Sajnos a hiba nem oldódott meg. Úgyhogy mentem a biztosítéktáblához, amit már átnéztem közvetlenül utána, hogy elszállt a balos xenon.
Biztosítékok pipa, minden rendben.
Telefonos segítséghez folyamodtunk (itt már fogtam a fejem, és nem örömömben).
Mondták, hogy próbáljuk meg a xenon trafóból kimenő kábeldugót megpucolni és kontakt spray-vel befújni, mert előfordul, hogy a felgyülemlő pára miatt eloxidálódik a láb.
Lámpatestből kihúztuk a dugót, befújtuk kontaktsprével, majd a lökhárító bal oldalát levettük és így ki tudtuk venni a lámpatestet. Persze a 2 gyári csavar bennszakadt.
Trafóból kimenő dugót sprayvel befújtuk, majd próba, bízva abban, hogy jó lesz. Hát nem lett.
Idő hiányában már nem volt lehetőség kipróbálni, hogy a jobb oldali trafó a bal oldalra átrakva működik e, úgyhogy ezt legközelebb fogjuk kipróbálni.
A gyári izzóknak viszont lassan lejárt volna az idejük, úgyhogy legalább cserélve lettek.
Az új Osram viszont pirít, iszonyat fénye van. Egy problémám van vele, hogy mivel új, nem valami kék, annak ellenére, hogy 5500°K-s. A régi Philips a jelenlegi Osramhoz képest jóval kékebb volt, ráadásul az eredetileg 4150 °K-s, csak ugye az idő múlásával bekékült.
Úgyhogy az új izzónak majd megjön a színe. Remélhetőleg így lesz ez a bal oldalinál is.
Az izzók ára postával együtt 34.000 forint, a munkadíj 5000 volt.
2
606