Tagok >> denil1 >> 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE >> Blog
- Típus:159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Rosso
Eladtam ezt a szemet gyönyörködtető brutálisan szép olasz ördögöt.
Nehéz szívvel váltam meg tőle, még nehezebb volt nézni ahogy az autcában elhajtanak vele és ahogy a hátulját néztem még 6 év után is az volt bennem, hogy ez az autó mennyire szép.
Nekem pl. szebb egy picivel mint a Giulia.
Hogy miért adtam el?
Mert érkezik az utódja, egy Competizione Red Veloce. Így azért könnyebb volt elviselni a 159 "elvesztését" :)
Az olasz digók amikor megálmodták ezt az autót, akkor az egyik legszebbet vetették a rajzasztalra. Amikor pedig színt választottak, az pedig maga volt a lottó ötös.
Ezzel a pirossal vadító.
Mind tudjuk, hogy viszont olasz digó barátaink szeretnék félmunkát végezni, szóval amikor álmodnak akkor gyönyörű dolgokat alkotnak, de a kivitelezésben már vannak hibák. Ugyanez van a fényezéssel is. Sajnos 2009-ig olyan festéket és lakkot használtak, ami hajlamos volt a pergésre és ez engem is elért.
Az első lökhárítóról pergett a lakk, míg a motorháztető kapott egy nagyobb kavicsot ami leverte a festéket. Már egy ideje terveztem, hogy elviszem fényezőhöz, de ettől a színtől mindenki félt, senki nem mert garanciát vállalni.
Végre találam egy embert aki régi Alfákat is mert fújni, ezt a színt is tökéletesen tudja kikeverni ( bár ő is szenvedések árán ) és el is vállalta. Tudni kell róla, hogy már nem csinálja hivatalosan a mesterséget, de kontaktok útján velem kivételt tett.
Ahhoz, hogy tökéletes munkát végezzen, előre szólt, hogy a színazonosság miatt majdnem az A oszlop tetejéig kell fújnia, de bele kell nyúlni még az első ajtókba is.
Mindent megcsinált, álomszép lett és a végén kapott egy polírt is.
Most mintha a szalonból tolták volna ki.
No..tényleg nem hiszem el.
Nem az autóval van baj, de hihetetlen idegesítő.
Nagyobb németországi nyaralásból jöttünk haza, már Budaörsön voltunk mikor megálltunk egy benzinkútnál, egyszer csak azt tapasztaltam, hogy alig tudtam tekerni a kormányt, teljesen elment a szervó. Ránéztem a műszerfalra, világított a töltés jelző.
Azonnal tudtam, hogy megint a kettőstömegű szíjtárcsa adta meg magát.
Számomra végtelenül idegesítő, hogy egy alkatrészt amit 20k km-rel ezelőtt cseréltem, az ennyit bírt ( mielőtt valaki gondolná, sosem olcsójánoskodom az autón, minőségi alkatrészeket kap ). A szememben egy ilyen alkatrész a selejt kategória, nem is szabadott volna piacra dobni.
Mivel 3 nappal később megint nyaralni indultunk, így SOS-ben kellett alkatrészt szerezni és sajna csak ugyanaz a márka volt mint eddig. Kényszerűségből most ugyanaz van benne, de közeledik a vezérléscsere, akkor majd megkapja az eredeti gyárit.
Egyfelől mérges vagyok az előbb említett miatt, másfelől pedig elhozott az autó szinte hazáig és végülis ezután is lábon jöttünk haza, de ez a minőség számomra elfogadhatatlan.
- Kettőstömegű szíjtárcsa
Ahhoz képest, hogy a nagy fékes Ti tárcsa van fenn (330mm) és nagy az autó súlya, azt kell mondanom, hogy teljesen jól bírta a terhelést a tárcsa és a betét.
Teljesen normális és időszerű volt a cseréje és mivel nagyobb út előtt álltunk, így biztonságosabbnak éreztem ha a nyaralás előtt cseréltetem ki.
- ATE féktárcsák és betétek
Indul a nyár, ideje bekapcsolni a légkondit!
Persze csak miután alaposan kitisztítattam.
A szervízben kértem egy futóműállítást is, időszerű volt és amúgy jobban szeretem ha minden patika az autón.
- Ózonos tisztítás
- Futómállítás
Elérkezett a rettegett idő, amikor is minden diesel autót vezető rémálma megérkezik.
Igen, az a bizonyos kettőstömegű. Jelenleg 250k km van benne, így egyébként is időszerű volt, nem mondhatom, hogy nem szolgálta meg az idejét, ettől függetlenül az összeg fájdalmas ( habár hallottam már sokkal vadabb számokat is ).
Ha már "erre jártunk", akkor megkértem a szerelőmet, hogy ejtsük meg az időszakos szervízt is:
- Kettőstömegű lendkerék
- Teljes kuplung szett
- Időszakos szervíz ( olajok, szűrők )
Az olasz digók mindig ámulatba ejtenek, a Ti felni legalább olyan szép mint az autó.
Éppen ezért elérkezett az idő, hogy fel legyen újítva.
Nem ütött, nem kellett görgőzni, csak esztétikai problémái voltak.
Kész lett, most úgy néz ki mint a teljesen új. Hibátlan és mondanom sem kell, szívdöglesztő.
Mit is mondhatnék?
Tökéletes állapotban van, mindenféle baráti kedvezmény nélkül ment át a vizsgán.
Egyedül ami talán figyelemreméltó lehet 2 éven belül, hogy a hátsó lengéscsillapítási tényező már csak 55%.
Szerencsére teszi a dolgát, semmi extra, így most csak a szokásos 10k km-es szervíz jött:
- Olaj és szűrő
- Pollenszűrő, légszűrő
Az időszakos szokásos dolgok mellett egyéb alkatrészeket is cseréltünk, így a számla kissé vaskosabb lett:
- Olaj és szűrő
- Légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő
- Felső lengőkar
- Hátsó féktárcsa és betét
- Fékolaj
- Emblémák cseréje