denil1 - főkép
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2019-05-10

Elérkezett a rettegett idő, amikor is minden diesel autót vezető rémálma megérkezik.
Igen, az a bizonyos kettőstömegű. Jelenleg 250k km van benne, így egyébként is időszerű volt, nem mondhatom, hogy nem szolgálta meg az idejét, ettől függetlenül az összeg fájdalmas ( habár hallottam már sokkal vadabb számokat is ).

Ha már "erre jártunk", akkor megkértem a szerelőmet, hogy ejtsük meg az időszakos szervízt is:

- Kettőstömegű lendkerék
- Teljes kuplung szett
- Időszakos szervíz ( olajok, szűrők )

 
>> Tuning és extraAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2019-04-24

Az olasz digók mindig ámulatba ejtenek, a Ti felni legalább olyan szép mint az autó.
Éppen ezért elérkezett az idő, hogy fel legyen újítva.
Nem ütött, nem kellett görgőzni, csak esztétikai problémái voltak.
Kész lett, most úgy néz ki mint a teljesen új. Hibátlan és mondanom sem kell, szívdöglesztő.

 
>> EseményAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2019-03-20

Mit is mondhatnék?
Tökéletes állapotban van, mindenféle baráti kedvezmény nélkül ment át a vizsgán.
Egyedül ami talán figyelemreméltó lehet 2 éven belül, hogy a hátsó lengéscsillapítási tényező már csak 55%.

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2018-12-07

Szerencsére teszi a dolgát, semmi extra, így most csak a szokásos 10k km-es szervíz jött:

- Olaj és szűrő
- Pollenszűrő, légszűrő

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2018-04-19

Az időszakos szokásos dolgok mellett egyéb alkatrészeket is cseréltünk, így a számla kissé vaskosabb lett:

- Olaj és szűrő
- Légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő
- Felső lengőkar
- Hátsó féktárcsa és betét
- Fékolaj
- Emblémák cseréje

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2017-09-14

Ki kellett cserélni a hidraulika csövet mert eresztett.

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2017-07-05

Sajnos balatonról hazafelé Sz.fehérvár magasságában egyszercsak nagyon nehéz lett irányítani az autót és némi gumiszagot is éreztem.
Gyorsan leparkoltam, felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy lifeg az ékszíj.
Megijedtem, hogy komoly baj van ( szakadt??? de hiszen nemrég cseréltem ).

Némi telefonálgatás és jó néhány - egyébként ismeretlen - Alfás cartárs segítsége után rájöttünk, hogy a kettős tömegű szíjtárcsa adta meg magát, míg magának a szíjnak semmi baja. A szíj köti össze az kormányszervót, generátort és a klma kompresszor kerekét. Ha ezen kívül más baj nincs, akkor az autó járkóképes, de illik lekapcsolni minden fogyasztót és persze nem árt ha jó akksi van a kocsiban.

Jelentem simán hazajöttünk 60km-ert, bár mások riportáltak már 300km-ert is generátor nélkül :)

Szíjtárcsa + m.díj 34000

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2017-06-26

220-at ütött az óra, ideje időszakos szervízbe vinni a lovagot.

- Olaj ( XADO ) és olajszűrő
- Légszűrő. pollenszűrő és gázolajszűrő
- Munkadíj

Kicsit már kopott a hátsó féktárcsa és fékbetét páros, nemsokára az is cserélve lesz.

SUM: 51000 Ft

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2016-10-24

Kis apróságokat kellett venni, semmi komoly de figyelünk minden részletre :)

- Első fékbetétek + .mdíj 20.000 Ft
- Valeo ablaktörlő 8.000 Ft

 
>> SzervizAlfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2016-08-30

A turbó javításakor láttuk, hogy a 10 tőcsavarból az egyik beszakadt és sajna sehogy nem lehetett kiszedni. Eldöntöttük, hogy egyelőre nem visszük gépműhelybe, hanem pasztával megoldjuk.

Nos ez tartott idáig, sajna eljött az idő, amikor 1Bar felett már fütyült az autó, és kifújt a leömlőnél. Így elvittem a jól megszokott szerelőmhöz.
Hengerfej le, majd irány a gépműhely.
A gépműhelyben sajna kiderült, hogy repedt a hengerfej ( hurrá! ), így további műhelybe szállítás következett. Amikor ők készen lettek, visszavittük az eredeti gépműhelybe, ahol szikraforgácsolóval kiszedték a beszakadt csavart.
Nyomáspróba után, minden rendben találtatott, visszakaptuk a hengerfejet.

Tudni kell, hogy a tőcsavar probléma jellemző a 2.4 20V konstrukciónál, ezért akinek még nem jött elő, inkább cserélje le. Olcsó a tőcsavar cserébe egy nagyobb műtéttől kímél meg. Átlagban 100k km-ként érdemes cserélni, különben a nagy hő elvégzi a munkáját.
További jó tanács: Ne használjátok a gyári tőcsavarokat. Sajna új korukban is képesek törni, így a szerelőm is egy más méretű csavart rakott be, amit már egy korábbi 2.4-esen teszteltek.

Miután ez a rész készen volt, amúgy is esedékes volt a kötelező szervíz, így közös döntéssel azt is megoldottuk:
- Olaj, olajszűrő
- Légszűrő, pollenszűrő
- Gázolajszűrő

Ezen felül kiírásra került az EGR is. Azóta kicsit jobban füstöl, cserében jobban is megy.

Alkatrészek és a műhelyek teljes díja ( plusz szerelési díj ): 238.000Ft
EGR kiírás: 15.000Ft