Az autó különlegessége nem csak a bézs bőr, de az is, hogy a műszerfal is telibe van bőrözve. Eljött az ideje, hogy megkapja a megfelelő ápolást.
A TotalCar által is istenített sráchoz vittem a XVI. kerületbe.
Kb fél napos munka, teljes tisztítás és ápolás.
A bőr nem fényes amikor kész és ápolt, hanem MATT ;)
Nem merült le teljesen az előző akksi de érezhető volt, hogy nehezebben indítja az autót főleg ha már állt pár napot a hidegben. Megelőzvén a bajt vettem egy Exxide akksit bele. A változás azonnal érezhető volt hideg indításnál.
Amúgy az autóval semmi gond nincs, falja a km-eket. Remélem így is marad :)
Pár hete felkerült a Manky féle program az autóra de már előtte is éreztem, hogy az alsó tartományban meglehetősen lustán viselkedik az autó. Nem úgy húz és idő kell neki mire felpörög a turbó, majd jön a hátbavágás 2500 környékén. A program ezt csak felerősítette, szóval rámértünk ECU Scannel és kiderült, hogy alacsony fordulaton nem kap elég levegőt az autó és a turbó is rendszeresen kisebb fordulaton pörög mint a referencia értékek.
Megoldás: LMM csere és turbófelújítás. A tipp az volt,h geometria probléma lesz de kiderült, hogy a 200k km ellenére a tengely és a geometria rendben volt, "csupán" az olajat engedte folyamatosan. Korrigálva, bemérve újra 6 hónap garival átadva.
A felújítás miatt olajcsere is dukált mert ezt írja elő a cég így új Xado olaj és szűrő került a vasba. Előtte egy tisztító "vegyigyümi" is bekerült ami 200km alatt kicsit kimosta a lerakódott koszt. Emellett ha már állt az autó úgy voltam vele,h itt az alkalom,h az egyébként nem vészes állapotú kormányt újrabőrözzem a váltógombbal együtt. Gyönyörű lett :)
Az előző postban említett izzítórelé is bevált így azzal sincs már gond.
Ingyen volt.
Kormány és váltógomb: 28.500Ft
Turbófelújítás: 110.000Ft
LMM: 35.000Ft
Olaj, olajszűrő,tisztító adalék: 20.000Ft
Szerelés: 40.000Ft
Mióta megvettem az autót észrevettem,h hűvösebb időben a beindulást követő pár másodpercben felvillan a "pre-heating glow unavailable" felirat villogó sárga ikon mellett. A jelenség annyi, hogy ilyenkor kicsit egyenetlen az alapjárat és dob egy enyhe füstmapacsot is. Pár mp után már minden rendben van.
Megnéztük géppel és valóban volt eltárolt hibaüzenet, viszont ez gyakorlatilag semmiben nem befolyásolta az indulási folyamatot a fentebb említetteken kívül.
Ennek ellenére megnézettem, kimértük és az előző relé nem működött rendesen így kapott egy másikat. Tegnap szereltük be, ma reggel nem jött a hiba de mindenesetre még várok 2 hetet, hogy jön e. Ha nem akkor a probléma megoldva. Szerencsére még problémának sem nevezném, ez inkább csak apróság de legyen minden rendben én így szeretem :)
Megtörtént az első körös szervíz mióta megvan a kocsi.
Kerek 190.000km-rel vettem és most van benne 191500km.
Az alábbiak lettek cserélve:
- Komplett vezérlés
- Olaj, olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,üzemanyagszűrő
- Fékfolyadék (Tutela)
- Szervóolaj (szintén gyári)
- Hűtővíz ( Paraflu )
- EGR szelep tisztítás (korommentes volt)
Ezen kívül volt egy általános átnézés is. Az autó az említett km-ek ellenére rendkívül jó állapotban van. Úgy néz ki,h a svájci gazdája valóban gondos gazda volt. Megvétel előtt kicserélte a DPF szűrőt ( ez benne van az ECU-ban is ), és frissítette a szoftvert is. Az EGR szelep gyakorlatilag kristálytiszta volt, tehát ebből is arra következtettünk, hogy az autó valóban nagyrészt autópályán közlekedett és nagyon vigyázva volt rá. Egyelőre nem szeretném elkiabálni, de úgy néz ki,h sikerült kifognom egy igazán vigyázott példányt. Sokak szerint nagyon jó vétel volt...én még várok pár hónapot és ha utána is minden rendben akkor merek hátradőlni :)
Alkatrészek: 123.500Ft
Munkadíj: 30.000Ft
Volt egy körtúra a Balaton körül így Május 1-je alkalmából. Bp-Balatonmária-Keszthely aztán újra Mária megint Keszthely és végül persze haza. Az ottani srácoknak nagyon tetszett a kocsi szóval vinni "kellett" őket néhány kört,h kiengedjem az Alfás méneseket.
Ez volt az első nagyobb kör és az első teli tank mióta megvan az autó ugyanis még mindig nem ejtettem meg az első körös szervízt ( alkatrészek már a csomiban pihennek ). Majdnem 500km átlaga kerek 8L lett ami egy 2.4es motortól úgy,h volt benne kergetőzés, szerintem nagyon jó. Pályán 140 tempomat végig és csak suhantunk :)
A vas nálam, rendszám készen.
Eredetvizsga, átírás, újra forgalomba helyezés megvan.
Gyakorlatilag eddig nulla km-ert mentem vele és máris egy komolyabb összegbe fáj az adminisztráció :)
Eredetvizsga: 20.000Ft
Forgalmi + törzskönyv: 12.000Ft
Forgalomba állítás újra: 2500Ft
Vagyonszerzési illeték (EJJ DE ÖRÜLÖK NEKTEK!) : 115500Ft
Súlyadó: 42000Ft / év
Eljött a pillanat. Hosszas keresgélés és még több gondolkodás után elhoztam ezt a gyöngyszemet. Alapvetően Brerát szerettem volna nagyon de figyelve az itteni kínálatot, egyik sem jöhetett szóba. Aztán egyik este már csak megszokásból mentem fel a HaHu-ra és megláttam ezt a szobrot :)
Végre egy Sedan 159 Alfa Rosso színben, beige bőrrel, napfénytetővel. Kívánhatnék ennél többet?Már csak annyit amit eddig külföldi fórumokon láttam: teljes bőrrel borított műszerfal és sötét tetőkárpit. SIKERÜLT! Végre megvan :)
Az autóról röviden:
- 2009-es, 2.4Jtdm 210LE, svájci vezetett szervízkönyves, 190k km-rel, igazolható előélettel és patika állapottal. Sem a belterén ( a bőr mintha új lenne ), sem a külsején nem látszódik,h ennyi km lenne benne. Főleg autópályás km-ek vannak benne és a motorháztető kivételével ( szintén bizonyítva,h azért lett újrafújva mert sok volt a kavics felverődés ) mindenhol gyári értékű rétegvastagságok vannak.
A kötelező papírozás után jöhet az első szervíz:
- Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,komplett vezérlés és ha úgy van akkor 5db izzítógyertya is. Később esetleg egy DPF remap és EGR dugózás is jöhet de ezt még egyeztetnem kell a szerelőkkel.
HATALMAS boldogság. Végre én is a család tagja lettem!