Mutasd

>> Szerviz2022-10-16

Szóval...
A Hengerfej teljesen szétszedve még év elején, szelepek szimeringek, tőcsavarok stb..
Elmosva, zsírtalanítva.
Nagyítóval centiről-centire átnéztük a hf-et de nem találtunk rajta repedést. Ezzel számoltam is, mivel csak akkor folyik át a fagyálló mikor az autót járatom. Azaz csak hő hatására dolgozik át a fagyálló az olajba,és áll a felső holtpontra feltekert dugattyú tetején.
Faterom vissza vitte a Hengerfej cetrumhoz (Tuning Center bt.- Gépműhely) a HF-et (előzőleg is itt síkolták nyomás próbázták) és kért egy ujjabb nyomás próbát. Elmondta hogy 3 éve ők csináták de továbbra is ugynaz a hiba, nem panaszkodni akar hiszen amúgy is már 3 éve volt hogy csinálták, mindössze szeretnénk a végére járni a hibának, szeretnénk megszüntetni, és össze rakni a kocsit.
Készségesen áltak a rendelkezésére, fél órán keresztül kérdezték pontról pontra mi hogyan merre, mekkora a fagyálló veszteség, mennyi km mire össze keveredik a fagyálló és a motorolaj, álló helyzetben kihűlt motorral is egybe folyik-e stb...
Miután mindent megbeszéltek mondták hogy egy ilyen jellegű összefolyásnál már szabad szemmel is egy nagy repedésnek kell látszódnia, nem tartják valószinűnek hogy a hengerfej repedt lenne, de elválalják lenyomás próbázzák, nyagyfigyelmet szentelnek majd neki.
Míg a Hf-et nyomáspróbázták addig én a torok fűtést nyomattam meg, bár tudtam hogy nem lehetséges hogy ott dolgozzon bele hiszen láttam volna az erre utaló jeleket, de itt már biztosra kell menni. Eggyik végét ledugóztam másik végét megküldtem 8 bárral. Beleraktam egy edénybe telivizzel és elkeztem forralni, de sehol sem engedett.
Ugyanezt eljátszottam a turbóval is hiszen az is vízhűtéses, de itt sem volt erre utaló jel hogy repedt lenne.
Párnapra hívott faterom kész a Hf, azt mondták hibátlan... -18000Ft
-A hengerfej levételekor a tömítésen tökéletesen kirajzolódott a víztér, nem volt átfolyás.
-Pillangószelep fűtését én ellenőriztem, nem volt átfolyás
-Turbó szintén ok
Minden ami vízcsővel kapcsolatban áll egr stb. azt átnéztem.
Ezek szerint a blokk lesz mégis megrepedve amit az első perctől kezdve kizártunk, mivel a hármas hengerben lévő dugattyút legfelső holtpontra tekertem és ahogy hűlt vissza a motor úgy kezdett a dugattyú tetején álni a fagyálló.
Szétszedés után ugye szintén megvizsgáltam a henger falát nagyítóval, de itt sem találtam repedésre utaló jelet...
Autodocról rendeltünk egy teljes motor tömités készletett. -54746Ft