Tagok >> Süni155 >> 159 2.4 20V JTDM Q4 TI >> Blog
- Típus:159 2.4 20V JTDM Q4 TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Pár napja este pakoltam volna ki a csomagtartóból de nem láttam semmit.
Elment a világítás...
Gyorsan utána olvastam a kézikönyvben, hogy lehet a világítást kiszedni, mivel sehogy sem jött ki a helyéről. 10perc után feladtam, gondoltam holnap reggel majd megcsinálom mivel már fáradt voltam, nem akartam kárt tenni benne. Hát sikerült...
Kézikönyv szerint balra feszítve kell kiemelni, ami sikerült is 2 köröm eltörése után. Az izzó viszont hibátlan,de nincs áram . A műszerfal sem jelez, hogy nyitva van a csomagtartó, megmozgattam a kábeleket, csatlakozókat, reléket, biztosítékokat ellenőriztem de semmi. A zár mikrokapcsolójára gyanakodtam.
Úgyis szétment a gyári emelőn a menet, és a szélvédő alatti csavartakarót elhagytam, valamint akkor már egy bontott csomagtérlámpát is veszek az Érdibontóból.
Elmeséltem a tüneteket és ott is rögtön a zár tippet kaptam ahogy faterom is mondta. Miután hazaértem rögtön szét is kaptam, összedugtam, de semmi változás. Volt egy másik kábelkötegem amit pont akkor találtam meg, egy próbát megér. Összedugtam és máris van világítás és a műszerfal is jelez, szóval kábelszakadás. Persze ez túl egyszerű lett volna ha ennyivel megoldható, ugyanis ezzel a kábellel (facelift előtti) nem nyitható a csomagtartógombbal, nekem pedig nincs belső csomagtérgomb a világítás panelen így csak kulccsal lehet nyitni. A kocsit meg nem akartam ezért folyton leállítani.
Kifűztem a kábelköteget és összeforrasztottam az elszakadt vezetéket majd leszigeteltem. Visszafűztem, visszaraktam az eredeti zárat a bontott csomagtér lámpa egyik körme már le volt törve, a másik kettő elrepedve, megragasztottam, megszáradt ezután nagyon lassan és finoman először a bal oldalt behelyeztem majd a jobb oldalt felnyomtam, de mielőtt bepattant volna, letört a másik körme is...
Motorolaj és szűrőcsere 7962 km után.
Valamint lecseréltük az osztómű és a differenciálmű olajat is.
Motorolaj: Selenia WR 5w40
Olajszűrő: Alco
Difi és osztómű: Tutela Multiaxle 75w-85
Jelenlegi Km.:171539
A motorvédő beszakadt csavarjai kifúrva, menetek újra vágva.
A kardántengelyre már rálógott a szigetelés, eredeti rögzítéspontjaihoz 5cm es darabokra vágott hilti szallagot hajlítottunk.
Útközben folyamatosan sípolt az autó, már megszoktam mivel nyáron beállítottam a sebesség korlátott. De az utolsó jelzésnél pont gurultam ki egy pihenőre. Check Engine. Jaj de jó, megpörgethetem a szerencsekereket... P2081-es ( hőmérséklet érzékelő a Diesel részecskeszűrő előtt) hibakódott nyertem.
Töröltem a hiba kódot a Rádió segítségével, viszont másnap újra beugrott egy kávéra... Valószínűleg kontakt hiba, vagy itt a vége.
A 2db. Bridgestone felrakva előre, valamint otthon felraktam a maradék 2db hátsó 18-as felnit. A 19-es Ti felni után kicsit bután néz ki, viszont komfortosabb és könnyebb lett a kormány is.
Rendeltem 2db Bridgestone téligumit mivel nyáron szövetig kopott a rossz futómű(vesek) miatt. Ma átvettem.
Olvasgattam a gumi témában, teljesen feleslegesen, mindenki arra esküszik amilye épp van. Végül azért választottam ezt mert tapadásban ez volt a legjobb, legalábbis az árukereső szerint... Bár sokan ajánlották a 4 évszakos gumikat, ami "nem az igazi nyáron, meg télen sem" ... De" ha okosan mész" vagy "átlagos felhasználásra" valamint "ha normálisan mész vele " akkor tökéletes... Most őszintén milyen az hogy okosan mész?? Veszély esetén okosan vészfékezel?! Vagy hogy hajtasz végre egy átlagos vészfékezést?! Van átlagos meg nem átlagos?? Ha ne adj' isten kisétál élem egy őz, akkor hogy kell normálisan menni?!? Valami vagy jó, vagy nem, vagy jobb, és még annál is jobb. De nincs rossz ami ha "normális mész akkor tökéletes"
Nyáron Hankook-ot rendeltem, megmondom őszintén elég gyengék... nedves úton rendszeresen megcsúsztam velük, a Bmw-n szintén új téli Hankook volt, valamint jelenleg a Breran téli Hankook van. Nedves útón kikerüléskor, erősebb fékezésnél rögtön csúsznak. Voltak már Kínai gumijaim is anno a 155-ön,még azokkal sem csúszkáltam ennyire... Sőt... Meglepően jól tapadtak. Igaz, egy szezon alatt le is koptak.
Vegyesfogyasztás : 11,34L/100km
Üzemanyag: MOL Diesel evo plus( eddig 99%-ban ezt kapta.)
Rendeltetésszerű használat mellett. (üzem melegen ha a forgalom úgy kívánja, vagy én, akkor intenzív kigyorsításokkal fordulatszám 2000-től felfele) , túlnyomó része pályán.
Ma ellátogattunk a Torontál utcai futóműveshez mivel elkezdett kopogni a futómű. Diagnózis: bal hátsó stabpálca cserés, minden mást rendben talált.
Megtörtént a motorolaj és szűrő csere 8707km után.
Selenia WR 5w40
Filtron OE670/1
Km:163577