Mutasd

>> Egyéb2016-01-14

Időközben 2 évesek lettünk az autóval, és a kezdő 207ezertől eljutottunk a 230ezerhez.. Szép ez, de fogalmam sincs miért vettem dízelt. Akkor úgy volt, hogy sok lesz a külföldi út és a csomag. Aztán kiderült változik a helyzet, mégsem. A városi közlekedés idegőrlő voltát viszont nem állhatom, és a BKK is jobb lett menet közben. Szóval tulajdonképpen egy GTV-re lenne szükség V6-tal így a hétvégékre. De most már hozzám nőtt a kék JTD-villám és ami a nyomatékot illeti, szerintem veri a GTV-t (így fejből, de lehet tévedek..).
Szóval ahogy a művelt francia fogalmaz: it's a keeper.

 
>> Szerviz2016-01-03

Na és akkor mi lett a 4 lengéscsillapítóval?

Eltelt jó néhány hónap és 12ezer km a legutóbbi szerviz óta (igen-igen, tudom, és szégyellem is magam), de a hétvégi túrákon kívül nem sok idő és energia jutott sem a vezetésre sem az autó karbantartásra, és már régen nem láttam Alexéket az Alfáriumban (ahol az autó a javítások alkalmával megfordul) . Ekkorra gyűlt fel néhány már akuttá váló probléma amivel időt kellett szakítani az autóra még ha nem is használom annyit. Többszöri Mapszenzor hibajelzés és gyorsulni-képtelenség után a turbócső-tuningot (részben fémcső elemekkel a szakadt helyett), turbó pucolás követte(geometria le volt tapadva és elvolt koszolódva). De volt más is. Az adagoló is eresztett ezt ki kellett cserélni de, ha már megbontottunk miatta a vezérlést akkor már új vezérlés is került így 224ezerkm-nél vízpumpával a Gates+SKF jóvoltából ;) (bár az előző csere 176ezernél volt csak) meg persze új laposszíj is és 2 görgő is ha már ott vagyunk..
Hátulra új féktárcsák és betétek, toronycsapágyak és motortartó bakok valamint egy komplett Seléniás olajcsere az összes szűrővel – többek közt – gazdagították a képet és az alkatrészkereskedőket. Kikerültek a régi gátlók és „ha már ott vagyunk” (ez nem rossz elv..;)) akkor tovább mentünk és 2 lengőkar valamint 2 kanyarstabilizátor is bekerült, meg porvédő szettek és felütésgátlók mielőtt végre bekerült a 4 gátló ami kb. 15-20%-kal feszesebb a gyárinál (kellemes úttartás a kanyarban is, de még mindig kényelmes)…
Így lesz egy kis Mapszenzor-üzenetből és 4 gátlócseréből nemismeremleírnimekkora számla..
A jó munkáért ugyanakkor – mint máskor is – köszönet Alexéknak. Szenk jú.

Az autó minden esetre azóta az eltelt fél évben és 5ezer kilométer alatt repül megint… és a lehetőségekhez képest precízebb a kormányzása és az úttartása mint valaha (szó szerint).

Közben lassan két éve lesz nálam a kék villám. Miközben e sorokat írom, tartunk 229760 km-nél és 1.361.761 Ft-nál (ha jól számolom), az üzemanyagot, ápolást, útdíjakat és biztosításokat nem számítva! A komoly összegek ellenére is – szerintem nem vagyok egyedül – nagyon szeretem..
Ami meg a blogot illeti igyekszem mostantól real-time-ban jelentkezni.. :D

 
>> Szerviz2016-01-01

Néhány hónap kihagyással folytatom a blogot ahol abbamaradt. Bár lassan már az első 20ezer km-nak is hívhatnám.. :D BUÉK!

A generátor csere természetesen az osztrák munkadíjak miatt történt Magyarországon, hiszen az alkatrészek kis szórással ugyanannyiba kerültek volna ennél a műveletnél. Ha már szervízben volt az autó, akkor már ránéztünk a futóműre is és két lengőkar csere után megújítottuk a műszakiját is, amin csont nélkül ment át természetesen. Nem sokkal később Havassynál a fékpadon 400Nm-t mértünk: volt erő az autóban.

Néhány hónappal később Áprilisban (2014) aztán bejött az első igazán nagy szerviz – minden dízeles álma – a kettőstömegű cseréje.. hirtelen jött, rettenetes hangja volt, s bár ekkor nagyon keveset mentem amúgy is vele, nem volt mese: ki kellett cserélni. Hátsó főtengely szimmeringet is kapott meg 5 új Beru izzítógyertyát.
Na és ha már Április akkor egy szett Dunlop SportMaxx RT vel is megajándékoztam magam, meg az autót.. Nem véletlenül mondta a gumis, hogy: „az Alfások azok szeretik az autóikat..”. Pop-Gom-ról vettem, csak ajánlani tudom őket, precíz szállítás verhetetlen árak és friss néhány hetes gumi. Végre érezhettem milyen, amikor nem téli gumin fut az autó.

Az amúgy gyönyörű Momo "Tan" bőrbelső is feladta a leckét, hiszen már régóta szerettem volna kitisztítani és csak a jóidőre vártam, de sok utánaolvasásba került amivel elejétt vettem a gyakori bőrápolási hibáknak - lévén nekem nem volt korábban ilyen tapasztalatom. Sikerült megfizethető árú szilikonmentes tisztítót és ápoló balzsamot beszereznem, amivel 7(!) óra munka után gyönyörűek voltak az ülések.
Pedig nagy szerencsémre az előttem lévő tulajdonosok is vigyáztak rá és még szilikont sem véltem felfedezni a bőrben, ami amúgy ritka, mert a tiszítók többségében van és a bőrösök szerint ha egyszer ott van nem jön ki.. és persze árt.
Ajánlom az AutoGlym Leather Cleaner+Balsam duót, mert kb 7-8 ezer forintért szép munkát végez olyan bőrön amit még nem kell felújítani és korábban nem kapott szilikont.

Szenvedtem egy pár hete már a laposszíjjal mert nyihogott.. amit ki nem állhatok. De júliusban (2014) sikerült a rugós feszítőgörgőt kicserélni valamint egy második lépésben a lapos szíjat is, ami végül megoldotta a problémát.

Már ekkor szerettem volna egy feszesebb lengéscsillapító szettet, részben az eredetiek „lanyhulása” miatt is, másrészt a gyárinál is jobb vezethetőség érdekében. Így hosszas tanakodás után egy szett gyári került el Katona Úrhoz és csapatához, akik már évtizedek óta léteznek, mint hivatalos Bilstein szerviz és kiterjedt verseny-klientúrát szolgálnak ki lengéscsillapítókkal itthon és külföldön egyaránt. Amikor elmondtam az elképzeléseimet, milyenre hangolják, nem volt sok kérdésük, kapásból tudták mi kell és 1-2 héttel később már kész is volt az áru, ami aztán csak később került beszerelésre.. de erről majd a következő fejezetben..

 
>> Szerviz2015-09-21

Eredetileg Crosswagon-t szerettem volna... De olyat ami nem akar darabokra hullani alattam, de ilyet sajnos nem találtam az országban 3 hónap alatt egyet sem. Pedig türelmes voltam. És bejártam az országot.
Már-már úgy nézett ki nem lesz ebből autó a síszezonra, amikor néhány nappal az indulás előtt utolsó pillanatban feljött ez a gép a hahu-n. Tulaj felhív, másnap már próbaút. Nem volt sok időm (3 napom). Nem bántam meg.


Szóval mint azt már írtam, kitűnő volt a próbaút, sok-sok Crosswagon után (mind gatya állapotban volt) az első ami "egyben" volt - érezhetően.
Egyedül egy kis füst volt nagy gázadásoknál de gondoltam kipucoljuk az EGR-t és nincs gond.
Kozmetikai hibákon és icipici apró diszfunkciókon (mind javítható olcsón-könnyen) kívül nem volt baja.
Sajna a Ti felnik nem jöttek vele, de az eredeti is szép és mivel tél volt örültem is, hogy kicsit ballonosabbak a kerekek.

Másnap már szerződés, harmadnap eredetiségvizsga és átírás. Negyednap indulás Ausztriába. Ekkor 207123km-t mutatott a számláló.
Mint sokan mások én is úgy voltam vele, hogy a korábbi autóknál nem vezettem dokumentációt, de elhatároztam, hogy ezúttal másképp lesz és egy stílusosan sötétkék Moleskine naplóba elkezdtem vezetni a szervíz és hasonló infókat.


Az első néhány hét még jól lement, de mivel nem tudtam a vásárláskor olajat cserélni ezért Februárban jött egy olajcsere (Selénia WR Diesel) szűrőkkel és egy generátor+akksi csere is.
Mert egy napfényes téli reggelen az Osztrák Alpokban kigyulladt a kis töltésjelző... Nosza le a legközelebbi autóvillamosságihoz.. ahol bemérték/megnézték és kiderült, a generátor "ist Kaputt".. :) Kérdeztem mennyi lenne a csere? Számoltunk és rájöttünk: annyira sok, hogy inkább egy új akksi és azzal a töltéssel hazajövök egy magyar műhelybe.. így lett egy csodálatos bivalyerős akksija a kocsinak, mert a helyi osztrák erők esküdtek a Németországban készülő "Moll" márkájú akksikra az Exide/Bosch/Varta stb.-vel szemben. Drágább is volt, de hazajutottam (350km) úgy, hogy itthon még 70%-ot mértek. Szerintem meggyőztek;)

 
>> Szerviz2015-09-21

Kicsit megkésve bár, de leírom az autó történetét mióta megvettem Seriff-től, az "előélet" 2014 előtt ott olvasható :))

A príma próbaút után megalkudtunk és megvettem nagy bizalommal. Ez 2014 január közepén volt :)

Azóta eltelt több mint másfél év, valamivel több mint 18ezer km és két komolyabb szervíz..
Folytatás és részletek következnek.