Tagok >> PBali >> 159 2.0 JTDm Ti >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Carbonio
2019.05.09-én reggel tankolni mentem, ahol sikerült a padkát (ugyan nagyon lassan, de valószínűleg nagyon szerencsétlenül is) úgy elkapnom, hogy azt a felnim és a gumim is bánta...Kellett nekem centizgetni a túloldalon lévő pisztoly miatt...
Mivel alig pár 1000 km van a gumikban, 1 darab újat rendeltem (a korábbiból persze, Kumho Ecsta PS71) és rá pár napra (05.15) át is gumiztattam. A régit elteszem, a peremvédő sérült csak, később jól jöhet, én meg így nyugodtabb vagyok, hogy sérülésmentes abronccsal járhatok.
(A féknyereggel kezdenem kéne végre valamit, nem szép a matt piros...)
Gumi: 32.200 Ft
Szerelés: 2.000 Ft
Újra nyári gumikon. Km: 183.028 km.
A tavaly vásárolt Nexen gumik első szezonban 5.328 km-t futottak.
Jöhet a nagy felni és a magasabb fogyasztás...:-)
Olajcsere (Selénia WR PE 5W30), szűrők cseréje (olaj, levegő, pollen).
Km: 178.718. (A fotó ma reggel készült, a szerviz tegnap volt)
Rugók ellenőrizve, mindegyik rendben van.
Tolatóradar újra rakoncátlankodik...a csomagtartóban van a kábelköteg hozzá, remélem az megoldja végre. Hetekig úgy tűnt elég volt a szenzor...
A jó idő ellenére 11.10-én 177.700 km-nél felkerült az újonnan vásárolt 225/55 R17-es méretű téligumi szettem.
Felnit már korábban írtam, hogy vettem télre, most előkerült, hogy ellássa a funkcióját.
Gumi - DOT 2518 - Nexen Winguard Sport, a gumik.hu-ról.
A felni a "szokásos" gyári sokküllős, felújítva.
Nem egy Ti felni, de télre tökéletes.
A méret Liquid korábbi tanácsai és tapasztalatai alapján lett /55, nem ért le eddig sem, ezután sem szeretném.
Költségeim a gumikat (109.280 Ft) és a gumizást (7000 Ft) tartalmazzák.
Ha kívánságlista lenne, a nyári Ti mellé télen egy 8C típusú antracit felnit használnék, de az minden lenne, csak költséghatékony nem...ellenben a két legszebb felni a 159-re, szerintem. :-)
Ma (11-én) az anyósnál szépen le is mostam, bőr is leápolva a még a 147-hez vett AutoGlym termékekkel. Nyári szett pedig lemosva, gumiápolózva megy pihenni.
A jobb első ajtónál - sokakhoz hasonlóan - nálam is volt beázás a napokban a nagy esőzések idején. Megtörtént a kényes rész tömítése Csabi korábbi, a fórumban olvasott intelmei alapján (kollégámnál, akinek hasonlóan járt a 159 SW-je nemrég), hogy ez a probléma többet ne jelentkezzen.
Cseréltünk még egy parkradar szenzort, azóta szerencsére jó, nem csak néha.
Költség volt a bontott szenzor (+futár) és a karosszéria tömítő.
Megvolt az első Alfacity a 159-es volánja mögött.
Fogyasztási "csúcsot döntöttünk", tele pakolva - ott aludtunk -, 3 fővel, 5,9 liter/100km.
Bár Esztergom kimaradt - akkor még nem volt Alfám -, nekem ezek a zánkai talik a kedvenceim.
Sok gyönyörű autó volt, élmény ennyi Alfa Romeo között lenni egész nap és még az időjárás is kegyeibe fogadott minket. Jól le is pirult a fejem, míg Giuntinivel és Csörivel beszélgettem...:-)
Jövőre foly.köv.
Mai napon felkerült a fólia a 159-re.
LLumar Comfort sorozat (made in USA), legsötétebb verziója.
Kivitelező: Jámbor András
Elérhetőség: honlap
Műbizonylat érkezik, addig ideiglenes igazolólapom van.
Szerintem király lett, nekem nagyon tetszik. A fotókat pár perce készítettem, szerencsére a munkahelyemtől 5 percre csinálták.
Mai napon volt időpontom a győri Rieglerben, a következőkre:
- első féktárcsák és betétek cseréje (TRW - Erhardtól)
- fékolaj csere - gyári a Rieglerből
- váltóolaj csere - gyári (Riegler)
- a korábban a tatabányai bontóban vett gyári új jobb első dobbetétem is helyére került, az alsó csavarnál megadta magát a régi és kilyukadt.
Költségek sorban:
54.000(fékcsomag - postaköltséggel és kis borravalóval)+20.000(olajak, munkadíj)+20.000(dobbetét)
Küszöbvédő fólia "projekt":
Szerintem alapban nem az igazi a fólia, hisz pont ott nem védi a lemezt, ahol leginkább kellene...lásd a csatolt fotón az eredeti méretet. Kaptam kőfelverődés fóliát és hozzá 3M fényes fekete fóliát egy dekoros ismerőstől. Igyekeztem a problémás területet lefedni, nem volt egyszerű...nem is sikerült túl szépre...végül két darabban oldottam meg, egy az eredetihez hasonló méret, plusz egy kisebb ívelt, ami követi a lemez vonalát. Sajnos nem lett tökéletes, de annyira nem is rossz, kíváncsi vagyok meddig bírja majd. Ha nem tetszik, a következő körnél legalább már okosabb leszek.
Két sztori a közelmúltból:
- múlt hétvégén (06.10) - vasárnap - mentünk haza a szüleimhez, jött 8 év Alfázás alatt az első check engine lámpám...idegroncsot is kaptam, hogy mi a fck lehet...Víz ok, olajszint ok, teljesítmény van, turbónyomás rendben...konzultáció a szerelőmmel, mehetek tovább, valószínű kilazult talán egy vákumcső és amiatt dobta a hibát...Az első hosszabb megálló után a jel eltűnt, rendesen indult. Kedden kiolvasásra került, csatlakozó megigazítva, minden ok.
- ma reggel, épp a szervizbe indultam volna...Kulcs be, rádió elindul, aztán 1 másodperc és se kép, se hang...na szép, mondom...egy tippem volt (folyadékok rendben, tegnap lemostam, mindent ellenőriztem), csekkolni az akksi csatlakozóit...Szerencsére az volt, megigazítottam, indult szépen egyből, a szerviz megtörtént...(Nem vagyok egy autószerelő, örültem, hogy sikerült nagyobb para nélkül megoldani a dolgot)
1 hét múlva kap Llumar fóliát.
km: 172.840.
Azóta pihen a céges parkolóban egy 156 mellett, izgalmakból nekem egy jó időre elég volt...:-)
Köszönet Yaninak az ötletért, Giulia QV style indítógomb fedél felhelyezve - értéket nem írok, ajándékba kaptam a páromtól -, szerintem a kocsi belsejéhez nagyon illik.
Kulcstartó Csabitól.
Az alábbiakat javították/fényezték:
- hiányzott a Ti küszöb jobb hátsó takaróeleme, gyári, fényezésre előkészítve jött (6000 Ft)
- tanksapka alatti jobb felső sarokban a lökhárító sérült lakkozása
- hátsó lökös polír a karcok miatt
- motorháztető visszacsiszolás és polír (matt volt, illetve ez az elem volt fényezve az autón egy banális sérülés miatt még az előző tulajnál, de nem volt tökéletes, most már sokkal szebb)
- motorháztető alatt a két teleszkóp tövében megjelent kis rozsdafolt, ez javítva lett és azzal a fekete anyaggal le lett kenve, amivel gyárilag is volt ott.
Sokat agyaltam a féknyergek fényezésén, jó lenne frissíteni, de egyelőre azt tolom...Nekem speciel a bordós árnyalat jönne be, de most még marad olyan, amilyen.
Első körben le akartam vetetni mindent hátsó feliratot (159, ti, jtdm), mert nagyon tetszik csupaszon, de aztán végül mégis maradtak, talán máskor egy polírral egybekötve...Tetszik így is, úgy is, nem akartam megbánni, hogy levetetem, így nem tettem. :-)
Ami még a közeljövőben vár az autóra:
- jobb első dobbetét csere és váltógomb csere (esetleg bőrözéssel)
- fóliázás
- első féktárcsák és betétek cseréje (februárban cseréltem betétet, de rágyógyul a tárcsára, így indokoltnak látszik a csere)
- fékolaj és váltóolaj csere
- szereztem küszöbvédő fóliát, illetve rá 3M-es fekete fóliát, azt kicserélem elöl kétoldalt, alatta lejavítom a peremet és patent lesz (főleg ha sikerül a fóliát szépen felrakni...:-) )
Ha ezek megvannak, utána egy darabig már csak a kötelezőkre szeretnék költeni...(egy dolgot kivéve, de az nem sürgős...) :-)
Az árban a küszöbelem is benne van. Koszosan fotóztam az eredményt, de aminek kell, az talán látszik.