Mutasd

>> Esemény2020-03-01

Hosszabb együtt töltött idővel terveztem, mikor megvettem...
De nem tudtam elengedni a “dízel parámat”, így jó 2,5 év után ma eladtam.
Az elmúlt időszakban a sok bölcsi, majd ovijárat és az ebből fakadó elindulás-leállítás sorozatok miatt egyre inkább éreztem, hogy bár nagyon szeretem ezt az autót, nem erre találták ki és addig kell eladnom, míg nincs ebből gondja.
Autópályás kocsi lesz, Ausztriába járnak majd vele. 147-es utód, ahogy nálam is az volt.
Utoljára lemostam, egy ilyen szép autót tisztán illik átadni.
A 159-es Alfa egy igazán szerethető típus, ami nem mellesleg gyönyörű autó is.
Remélem utódja egy olyan Giulietta lesz, amiben reménykedem. Meglátjuk...folyt.köv.
NaHáTnak (NHT) pedig sok-sok balesetmentes km-t kívánok🍀🚗

 
>> Esemény2020-02-28

Megvolt a műszaki is.
km: 194.617

2022.03.09-ig érvényes.

 
>> Esemény2020-02-23

Mai napon az első megtekintője le is foglalózta a 159-est. Tegnap átnézettem, műszakira kész állapotban van, azt még elintézem, mielőtt elviszik. Egy jobb első kerékcsapágy csere vár még rá, azt már az új tulaj intézi.

 
>> Szerviz2020-02-16

Hétvégén helyére került az új - utángyártott - hátsó dob.
Egyebek az előző bejegyzésben.

 
>> Szerviz2020-02-13

Beszerzés megtörtént, innen:

Hátsó dob

Talán hétvégén fel is kerül, még műszaki vizsga előtt, az biztos.

Közben meghirdettem...

 
>> Egyéb2019-11-09

Km: 190.017 km.
A nyáriak 6.989 km-t futottak, mennek pihenni.
A szerelést és centrírozást idén is a győri Hatvani műhelyben végezték.

 
>> Szerviz2019-11-06

Lógó utasoldali napellenző cseréje gyári újra. Rendeltem hozzá ellenoldali tartót is, de nem azzal volt baj, elég volt a "fődarab" cseréje.

Költségek:
Napellenző - 18.712 Ft
Támaszték - 4.064 Ft
Kiszállítás - 1.905 Ft

Innen rendeltem:
Autócentrum Szabó

 
>> Esemény2019-09-06

2 éves évfordulónk alkalmából terveztem egy kis összefoglalót írni, érzéseimet a 159-es Alfámmal és birtoklásával kapcsolatban.

2017.08.31-én hoztam el a 159-est előző tulajától.

Ahogy sokan, én is TBi-t szerettem volna...eleve benzin párti vagyok és már akkor is eléggé megvolt a dízel ellenes hangulat, manapság meg pláne, ez nyilván rám is hatással van. Próbáltam Farkas Dani SW TBi-jét (győri Rieglerben dolgozik, Piritunak számos új autót volt már szerencséje venni és átvenni tőle), ami nagyon tetszett és ő is csak jókat mondott róla.
Nem volt elhanyagolható, hogy amit szerettem volna (4 ajtós, Ti, félbőr belsővel), azt TBi-ben nem találtam, vagy csak számomra túl drágán és külföldön.
Megnyugtatott, hogy a másik „utolsó szériás” motort is sokan ajánlották, így belevágtam.
Így lett a 2.0 JTDm Ti Berlina, a 170 lovas változat.

Szeretem, mert:
- rohadt jól néz ki kívül és belül
- stabil autó, ezáltal biztonságos
- mikor felépül a turbónyomás, utána kellően erős és lendületes
- minden nap megfordulok utána

Nem szeretem, hogy:
- a turbólyuk néha idegesítően nagy
- elrohad/szétesik a hátsó dob és úgy szól regenkor, hogy még az anyósom is észreveszi (cserében hallom én is és véletlenül sem állítom le olyankor)...
- sok apró bosszantó dolog van vele, ezért igényli a törődést. Például: rezgő visszapillantó tükrök, mattuló, lakkot ledobó első féknyergek, nálam többször rakoncátlankodó (most már remélem végre hosszú időre jó) tolatóradar, típushiba az ajtónál lévő beázás (javítva), néha keresztbordán kikapcsoló tempomat, stb…
- lambdaszonda csatlakozó hiba miatti check engine-ek…(komplett szonda csere lett, csatlakozóval együtt)

Tudom, sok egyéb típusnál is vannak hasonló bajok, de azok engem annyira nem érdekelnek :-)
Eljutottunk oda, hogy pár dolognak már én is nekiállok, mert sok minden csak minket, Alfásokat zavar, mást kevésbé és szakember kb. nem is foglalkozna vele. Szerencsére ehhez partnerekre is akadtam, illetve a fórumból is folyamatosan informálódok.
Nekünk is van egy családi Kia Ceed kombink (feleségem autója), azon nem zavar itt-ott egy kis rozsda, festék leverődés, lakkhiba…Az Alfa más. Az Alfát sokan a szépsége miatt (is) tartjuk, ezért vigyázunk rá, megcsináltatjuk/megcsináljuk, ha van vele valami és próbáljuk megőrizni magunkat és az utókornak.
Az utcaképnek mindenképp szüksége van rá, illetve nyilván üzembiztonság szempontjából sem árt a törődés.

De…mióta megvan, többször eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélem…Miért? Azt hiszem első körben a dízel mivolta miatt, illetve hogy ne legyen aránytalanul nagy az eladáskori értékvesztése. Alapban szeretem ezt a motort, mert jól megy, nyomatékos, kellően hosszú távon jól is fogyaszt, de egy jó és szép hangú benzines nyilván jobban illene hozzá.

Első körben egy másik régi vágyamba gondoltam átülni…egy Gt-be.
Nézelődtem is elég sokat, voltam itt Győrben, Sopronban, Zalaegerszegen,….de a győrit leszámítva (erről csatolok 2 képet) később csak nagy csalódások értek (a drágábbakat mentem csak el megnézni, nem tudom milyen lehet az olcsó kategória…), azt elvitték, így napoltam a dolgot. Hozzá kell tennem, hogy a feleségem eleve utálta a gondolatot, hogy 2 ajtós kocsim legyen, hisz az én autómmal is hozzuk-visszük a kislányunkat. Ebben igaza van, hogy nem éppen kompromisszum mentes megoldás lett volna, emiatt persze én is hezitáltam…Ja igen, csak 1.8 TS-eket néztem.
Nyilván a 159 Ti azért egy komolyabb autó, de melóba járni és hétvégi utazónak az is jó lenne…szerintem :-)

A második körben pedig 1.4 T-Jet Giuliettákat néztem, néztünk Forrás Róbert cartárssal, aki éles szemével a szakértőt képviseli duónkban. :-)
Alap verzióban talán nem annyira megnyerő, de amikor már a kis sportos küszöbök, szép felni, esetleg napfénytető kombó összeáll, vonzó kis gép. A gondom az vele, hogy a 159 azért jobban tetszik és árban egy 2010-2012-es autó 3 milliót nem biztos, hogy ér, amikor 5.3-ért van 0 km-es új…Érdekes, anno szintén 7 évesen ennek feléért vettem egy patika 147-est…értem én, hogy infláció, meg jobb értéktartás és konstrukció, de azért ez szerintem így is erős.

A 159-es dízelsége mellett a 147-hez képest jóval magasabb fenntartási költségek miatt is nézelődtem, bár nem tudom egy gondosan tartott Gt vagy Giulietta mennyivel lenne kevésbé törődésigényes társ, hisz azok is öregszenek, használódnak. Nem, nem arról van szó, hogy volt pénzem majomra, banánra meg nem maradt…szerintem ha bárki megnézi a blogom, látszik, hogy kap banánt is az a majom…:-)
Inkább csak családosként, nem dúskálva a pénzben néha lelkiismereti kérdést csinálok a 159-es fenntartásából, ér-e ennyit a szerelem, szabad-e…Olyankor nézek Fiat Bravokat, H Astrákat (tudom, a benzines szereti az olajat), 5-ös Golfot…aztán végül mindig maradt a 159.

Egy igazán szerethető és gyönyörű autó.

Ki tudja, benne van a pakliban, hogy még hosszú évekig társak leszünk. Csöri megdícsérte, szerinte se adjam el…És igazából én is nagyon szeretem, aztán majd alakul úgyis minden.
Az Alfák valóban nők…igazi nő az én 159-esem is, akivel néha nehéz együtt élni (szerencsére azért nem sűrűn), ha rossz napja van…de jó napjain olyan öröm és dolce vita, hogy nem lehet tőle szabadulni…és igazán nem is akarsz. :-)

(Ha mégis, azt nagy valószínűséggel szintén egy Alfa miatt...)

Folytatjuk.

 
>> Szerviz2019-09-06

2019.08.31-én volt 2 éve, hogy elhoztam Kiskunhalasról a 159-est. Tervezek egy kis összefoglalót írni, de ez a bejegyzés az épp aktuális szervizekről fog szólni.
Mivel Győrben én is egyre nehezebben oldom meg az autó lelkiismeretes szervizelését, ezért sok Alfáshoz hasonlóan én is Várpalota felé vettem az irány, a Csörgő Autószervizbe.

Az alábbiak lettek elvégezve:
- olaj és szűrők cseréje (gyári)
- lambdaszonda csere (Bosch)
- jobb hátsó parkradar szenzorának cseréje (gyári)
- kiegyenlítőtartály csere (gyári)
- fék nyikorgás csillapítása (reményeim szerint megszűntetése)
- valahol kaptam egy defektet, Attila észrevette és megcsinálták/megcsináltatták nekem (jobb hátsó)

Fentieket megelőzően Forrás Róbert cartárs kicserélte a parkradar hátsó kábelkötegét (szenzort már tavaly cseréltem, ugyanazt, nem gondoltam,hogy azzal van a hiba továbbra is), illetve forrasztott is pár kábelt, ahol szakadás volt. Innen is köszönöm! :-)

Küszöbvégeket lejavítottuk, az elsőknél javítás után előre tettem a dobbetétet, hogy megvédje a kőfelverődésektől. Shadinnál láttam ezt a módit, csatlakoztam a megoldáshoz.

Az autót 08.29-én hoztam el Várpalotáról. Csöri szerint rendben van, jó volt ezt hallani, örülök neki. A hátsó dob cseréje aktuális lesz, azzal kapcsoltban majd lépni kell még.
A költségekbe a javító szín és a segédanyagok ára nincs benne, az cca. 10.000Ft volt összesen.
km: 188.062.

 
>> Esemény2019-07-15

2019.07.13. Zánka. Második AC a 159-essel. Sajnos hiába mostam le, egész oda úton esett szinte, így picit "viharverten", de odaértünk. Köszönet jár a szervezőknek és az időjárásnak is végül. Pizzát nem vártuk ki, de a hambi továbbra is finom és a lángos is a strandon. Nekem az eddigi Alfacityk közül talán a legjobb élmény a Vályi Pistás beszélgetése Rákóczi Ferinek. Szuper volt, várjuk vissza őket jövőre is. Andrew Higginst szintén jó volt hallgatni. Külsőleg nem túl olaszos, inkább a szöges ellentéte, de nagyon tudja mit kell mondani, őt is jó volt hallgatni. Rengeteg gyönyörű autó volt, a sok-sok Giulia QV, a gyönyörű 4C-k (különösen a misano kék), de számos egyéb patent állapotú Alfa Romeo jelent meg, amikre öröm volt ránézni. A rekordhoz innen is gratulálunk, reméljük jövőre újra találkozunk! :-)